Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahalahjan kerjääminen?

Vierailija
12.12.2013 |

Puolisoni sukulaislapsi laittoi viestiä meille, ja pyysi synttäreiksi käymään ja tuomaan samalla synttärirahaa. Mitä helvettiä???

Oltiin mieheni kanssa molemmat että ei ole totta, milloin tällaisesta on tullut sallittua?? Laitettiin sitten viesti muksun isälle ja sanottiin että meistä se ei tunnu kovin kivalta että pyydetään kylään (ei siis pyydetä muuten kuin synttäreiksi) ja käsketään tuomaan rahaa, arveltiin että vanhemmat sitten opastavat lastaan. Niin arvatkaa mitä isä vastasi?

Ok. Ei voi mitään.

????

Mitä tästä oikeesti pitäisi ajatella vituttaa ihan uskomattoman paljon. Onko tämä tätä nykypäivää?? Aina me on lahja ostettu vaikka meidän lapset ei ole heiltä ikinä mitään saaneet, ja tiedetään toki että nämä keiltä kutsu tuli ovat ihan työssäkäyviä eivätkä tosiaan missään sosiaalituella eläviä.. mutta jotenkin tuli niin paskan maku ettei tee mieli mennä enää ollenkaan. Nyt jos ei viedä rahaa, niin tottakai se on "sankarille" pettymys. Hienoa, hyvä te vanhemmat jotka opastatte lastanne tällä tavalla!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi kyseessä? Törkeää anyway. En kehtaisi pyytää rahaa lahjaksi keneltäkään.

Vierailija
2/4 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä luontainen jatkumo kun nykyisin hääkutsuissa pyydetään antamaan rahaa "koska meillä on jo kaikkea". Sitten ne tekee lapsia "joilla on jo kaikkea" joten ne pyytää synttärilahjaksi rahaa pienestä pitäen.

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tässä on taustalla ajatus, että kun tavaraa on nykyään niin paljon, niin ei haluta turhaa krääsää vaan sitä rahaa, jonka voi sitten käyttää haluamallaan tavalla. Tökeröä kuitenkin pyytää rahaa. Ennemmin sanoisin, että älä tuo mitään, koska kaikkea jo on.

Itse varmaan antaisin parikymppiä lahjaksi, koska sen verran menisi joka tapauksessa rahaa mihin tahansa lahjaan. Mutta sama mieltä olen siitä, että tökeröä on pyytää yhtään mitään ja en ikinä antaisi oman lapseni toimia noin.

Vierailija
4/4 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluukuu on meidän suvussa hurmaavaa aikaa, kun on kaikilla sisarusten lapsilla synttärit, ja samoin appivanhemmilla ja sen päälle vielä joulu. Oikeasti VITUTTAA, menee satoja euroja. Meitsi ei ole lahjan lahjaa saanut miehen suvulta mutta silti aina itse sinne vien lahjan, mutta enää en vie. Mies on olettanut että mä ostan lahjat sinne viemisiksi mutta laitoin nyt stopin, en jaksa sitä että mun täytyy ostaa sen suvulle ja omalleni. Nyt käytännössä miehen suku jää ilman lahjoja koska mies ei tosiaan osta, mutta mielestäni ei ole mun ongelma.