Olen tylsä mies. Kysy mitä vain. Vastaan jokaiselle tylsästi.
Tämä on tylsä aloitusviesti.
Lakoninen moi kaikille.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Turhaudutko koskaan vähemmän tylsiin ihmisiin, kun he eivät osaa olla tarpeeksi tylsiä?
Toisten ihmisten luokittelu heidän tylsyyskertoimensa mukaan ei sovi luonteeseeni ja ymmärrän, että suurin osa ihmisistä hakee iloa asioista, jotka yleisesti koetaan ei-tylsiksi. Tämä on todellisuus, jonka olen tunnustanut jo pitkän aikaa sitten. Ja vaikka olenkin useita tunteja käyttänyt aikamatkailun ja rinnakkaistodellisuuksien lainalaisuuksien pohtimiseen niin tylsä totuus on, että tällä hetkellä minulla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa tähän elämäämme todellisuuteen ja muuttaa tylsyyttä uudeksi kansanhuviksi. Enkä sitä haluaisikaan.
Ja kuten aikaisemmin olen todennut: tylsyys on mielentila. En siis aja muita mukaan tylsyyteeni vaan kykenen olemaan tylsä ihan pääni sisällä vaikka ulkoisesti tätä muille en näytäkään. Olen kyllä myös yrittänyt rekrytoida muita ihmisiä tylsyyskerhooni, mutta jostain kumman syystä kaverini eivät ole innostuneet esimerkiksi vuosittaisten sääkäyrien tekemisestä.
t. tylsä mies
Vierailija kirjoitti:
Onko mielestäsi tylsyyden huippu nainen pipo päässä?
Tylsyys usein käsitetään normaaliutena tai individualisuuden puutteena. Se mitä olen tuolla ulkona nyt kelien viilentyessä havainnoinut on, että pipoa käyttävä nainen on enemmänkin poikkeus kuin se normi. Siksi se herättää huomiota ja on siis tylsyyden vastakohta. Eihän kenenkään mielestä esimerkiksi auton varashälytin ole tylsä? Se voi olla monotoninen ja ärsyttävä, mutta tylsä se ei missään nimessä ole.
t. tylsä mies
Oletko Jussi, Matti vaiko Jan? Tylsää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et kyllä ole tylsä, koska olet kiinnostunut asioista. Kuten niistä tilastoistasi, joihin virittelet vilkkuvaloja. Itse olen oikeasti tylsä, koska en oikein jaksa kiinnostua mistään enkä ryhtyä mihinkään.
Motivaation tai innostuksen puute ei kai ole tylsyyttä? Tylsän analyysini perusteella et vain vielä ole löytänyt sitä tylsyyden muotoa, joka saa endorfiinisi kukkimaan. Kannattaa aloittaa ihan perusjutuista: kuivuvan maalin tuijottamisesta, talonyhtiön vuosikertomuksen lukemisesta ja kylpyhuoneen kaakelinvälien harjaamisesta. Uskon että noiden avulla löydät tylsyyden ytimen ja tie tylsään nautintoon on raivattu.
t. tylsä mies
Kyllä mun mielestä sellainen on tylsä tyyppi, joka ei mistään innostu. Kyllä mä perunat kuorin ja kaakelinvälejäkin rapsuttelen (joskus), mutten yhtään mitään ylimääräistä. Ei ole myöskään mitään raflaavia mielipiteitä mistään. Sä taas oot innostunut jopa tylsyydestä > et oo tylsä.
Mut ei ollut tarkoitus alkaa vääntää, kiitos tylsästä vastauksestasi.
Ei kestä kiittää.
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Mä käyttäisin ennemminkin adjektiivia mitäänsanomaton tai kaavoihin kangistunut. Ja sanon nuo hyvässä mielessä. Toki, jos koet arkesi tylsäksi niin voihan se sitä olla. Jossain siellä pinnan alla taitaa silti poreilla halu muuttaa sitä arkea?
Mun innostuminen ei sinänsä ole innostumista. Se on vain osa mua ja en koe sitä mitenkään erikoisena. Teen jotain, joka yleisesti koetaan tylsänä. Mä en koe sitä tylsänä. Kumpi osapuoli sitten on näkemyksensä kanssa oikeassa?
t. tylsä mies
"Mielenkiintoisia pohdintoja", oliko tämä riittävän tylsää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et kyllä ole tylsä, koska olet kiinnostunut asioista. Kuten niistä tilastoistasi, joihin virittelet vilkkuvaloja. Itse olen oikeasti tylsä, koska en oikein jaksa kiinnostua mistään enkä ryhtyä mihinkään.
Motivaation tai innostuksen puute ei kai ole tylsyyttä? Tylsän analyysini perusteella et vain vielä ole löytänyt sitä tylsyyden muotoa, joka saa endorfiinisi kukkimaan. Kannattaa aloittaa ihan perusjutuista: kuivuvan maalin tuijottamisesta, talonyhtiön vuosikertomuksen lukemisesta ja kylpyhuoneen kaakelinvälien harjaamisesta. Uskon että noiden avulla löydät tylsyyden ytimen ja tie tylsään nautintoon on raivattu.
t. tylsä mies
Kyllä mun mielestä sellainen on tylsä tyyppi, joka ei mistään innostu. Kyllä mä perunat kuorin ja kaakelinvälejäkin rapsuttelen (joskus), mutten yhtään mitään ylimääräistä. Ei ole myöskään mitään raflaavia mielipiteitä mistään. Sä taas oot innostunut jopa tylsyydestä > et oo tylsä.
Ei kestä kiittää.
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Mä käyttäisin ennemminkin adjektiivia mitäänsanomaton tai kaavoihin kangistunut. Ja sanon nuo hyvässä mielessä. Toki, jos koet arkesi tylsäksi niin voihan se sitä olla. Jossain siellä pinnan alla taitaa silti poreilla halu muuttaa sitä arkea?
Mun innostuminen ei sinänsä ole innostumista. Se on vain osa mua ja en koe sitä mitenkään erikoisena. Teen jotain, joka yleisesti koetaan tylsänä. Mä en koe sitä tylsänä. Kumpi osapuoli sitten on näkemyksensä kanssa oikeassa?
t. tylsä mies
En koe arkeani tylsäksi siinä mielessä, että olisin siihen tyytymätön, mutta onhan se tylsää verrattuna monen muun arkeen. Ajatuksen tasolla voisin olla kiinnostunut monestakin asiasta, mutten saa ryhdyttyä mihinkään, joten en siten oikeasti ole kiinnostunut mistään. Tosin voihan tuossa olla ripaus patalaiskuuttakin.
Se, että pitää asioista, joita pidetään tylsänä tekee ihmisestä kiinnostavamman kuin sellaisten seksikkäämpien asioiden kanssa hötkyily. Mielipide vain, ja voidaan varmasti molemmat olla oikeassa, jos sillä nyt on mitään merkitystä. Mulle ei ole. t. tylsempi nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. tylsä mies
Ei kestä kiittää.
t. tylsä mies
En koe arkeani tylsäksi siinä mielessä, että olisin siihen tyytymätön, mutta onhan se tylsää verrattuna monen muun arkeen. Ajatuksen tasolla voisin olla kiinnostunut monestakin asiasta, mutten saa ryhdyttyä mihinkään, joten en siten oikeasti ole kiinnostunut mistään. Tosin voihan tuossa olla ripaus patalaiskuuttakin.
Se, että pitää asioista, joita pidetään tylsänä tekee ihmisestä kiinnostavamman kuin sellaisten seksikkäämpien asioiden kanssa hötkyily. Mielipide vain, ja voidaan varmasti molemmat olla oikeassa, jos sillä nyt on mitään merkitystä. Mulle ei ole. t. tylsempi nainen
Voisin kuvitella, että tylsyyden olemuksen miettiminen olisi ulkopuolisen, keskimääräisen tarkkailijan silmiin tylsyyden ultimaattinen muoto. Joten ehkä olemme molemmat omalla tavallamme tylsiä ja tämä tylsyyden viehätys sen viimeistään sementoi?
Nihilismi taas ei ole millään tasolla tylsää. Jos ei muuta niin on sulla ainakin se?
t. tylsä mies
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, ärsyttää tuollainen feikkitylsyys.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää oo mikään oikeasti tylsä mies. Vastaileeki noin pitkästi. Oikeasti tylsä ei saa näin pitkää ketjua.
M38
Moni pitää esimerkiksi pitkää elokuvaa tylsänä. Ehkä samaa analogiaa voi soveltaa tähän ketjuun? Jokainen viesti vie lukijan syvemmälle matkalla tylsyyden ytimeen. Jos joku nukahtaa tämän ketjun ääreen on työni täällä tehty ja valmis.
t. tylsä mies
Sä oot liian mielenkiintoinen juttuin3si ollaksesi tylsä, sori vaan.
M38
Nautitko tylsänä olemisesta vai oletko tylsä vasten tahtoasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. tylsä mies
Ei kestä kiittää.
t. tylsä mies
Voisin kuvitella, että tylsyyden olemuksen miettiminen olisi ulkopuolisen, keskimääräisen tarkkailijan silmiin tylsyyden ultimaattinen muoto. Joten ehkä olemme molemmat omalla tavallamme tylsiä ja tämä tylsyyden viehätys sen viimeistään sementoi?
Nihilismi taas ei ole millään tasolla tylsää. Jos ei muuta niin on sulla ainakin se?
t. tylsä mies
Juu, ehkä tässä ollaan tylsyyden osalta asian ytimessä, seisotaan saman lammikon äärellä, vaikka eri laidoilla.
Nihilismin osalta tuntuu, että pitäisi olla vähän voimakkaammin jotain määritelmän täyttääkseen, taisin mainita jotain mielipiteistäni jo. Oli vähän hämmentävä päätelmä, mut toki sulla on siihen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää oo mikään oikeasti tylsä mies. Vastaileeki noin pitkästi. Oikeasti tylsä ei saa näin pitkää ketjua.
M38
Moni pitää esimerkiksi pitkää elokuvaa tylsänä. Ehkä samaa analogiaa voi soveltaa tähän ketjuun? Jokainen viesti vie lukijan syvemmälle matkalla tylsyyden ytimeen. Jos joku nukahtaa tämän ketjun ääreen on työni täällä tehty ja valmis.
t. tylsä mies
Sä oot liian mielenkiintoinen juttuin3si ollaksesi tylsä, sori vaan.
M38
Tylsyyden monimuotoisuus on yksi asia, josta tykkään ja miksi sitä monille suosittelen.
t. tylsä mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro yksi tylsä asia, josta olet kiinnostunut.
Arkkitehtuuri ja symmetria. Siinä oli kaksi.
t. tylsä mies
Pidätkö 70-luvun arkkitehtuurista? Betonista ja laatikon näköisistä huonosti eristetyistä elementtitaloista?
Vierailija kirjoitti:
Nautitko tylsänä olemisesta vai oletko tylsä vasten tahtoasi?
Joku saa syntymäominaisuutenaan siniset silmät, kolmannen nännin tai voimakkaan luonteen. Minä koin aina, että harmaa on sateenkaarta kiinnostavampi. Kukaan ei ole tähän pakottanut. Tämä on sisäistä. Varmasti nautin samalla tavalla kuin joku toinen nauttii siitä, että tuntee tuulenvireen hiuksissaan.
t. tylsä mies
Mitä mieltä olet Pet Shop Boysin kappaleesta Being Boring?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro yksi tylsä asia, josta olet kiinnostunut.
Arkkitehtuuri ja symmetria. Siinä oli kaksi.
t. tylsä mies
Pidätkö 70-luvun arkkitehtuurista? Betonista ja laatikon näköisistä huonosti eristetyistä elementtitaloista?
Ehdottomasti. Haluaisin kuitenkin tarkennuksen onko kyseessä brutalismiksi sanottu arkkitehtuurin tyylisuunta vai puhutaanko nyt ihan vain tuon ajan yleisestä asuinrakentamisesta Suomessa? Jokainen rakennus on mielestäni aikansa tuote ja vaikka joitakin aikakausia arvostetaan yleisessä diskurssissa toisia enemmän niin olen aina ollut sitä mieltä, että yhtenäisyys on rauhoittavaa ja kannatettavaa. Siksi olen esimerkiksi järjestänyt kirjahyllyni tietyllä tavalla ja nautin nähdessäni pysäköintialueella joko samanvärisiä tai saman mallisia autoja vierekkäin parkkeerattuina. Jos mulla ei ole kiire niin voin jäädä tuollaisen näyn äärelle jäätelölle ja dokumentoida sen kännykkäkamerallani.
t. tylsä mies