Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuistuminen ahdistaa

Vierailija
17.10.2020 |

Hei! Olen 13 ja mua ahdistaa aikuistuminen ja se etten ole enää kauaa lapsi. Kai olen vielä ees pari vuotta lapsi. Pitäiskö puhua jollekin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että aikuisenakin olet ihan sama ihminen. Aikuinen ja lapsi jne. on vain sanoja määrittämään ikää ja elämänvaiheita. Totuus on kuitenkin se, että et tule koskaan olemaan muuta, kuin itse tunnet olevasi. Ja se on hienoa.

N33

Vierailija
2/11 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia että kokee murrosiässä tuollaista. Olisiko joku kaveri/äiti/terveydenhoitaja jonka kanssa voisit jakaa ajatuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa surkea.

Vierailija
4/11 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lapsi vielä useita vuosia, aivotkin kehittyvät 30-vuotiaaksi asti, joten tavallaan vasta sitten on kunnolla aikuinen... Ja vanhemmillesi tulet aina olemaan lapsi.

Jos kovasti ahdistaa tai masentaa, niin voit puhua asiasta turvalliselle aikuiselle, terveydenhoitajalle tms.

Parasta olisi, ettet stressaa liikaa sitä, millainen pitäisi tuossa iässä olla, vaan olet oma itsesi ja teet kivoja juttuja. Ei sinulla ole kiire aikuistua, eikä sinun tarvitse vielä kokea asioita, joita aikuiset kokevat. Niitä ehtii tehdä sitten koko loppuikänsä.

Vierailija
5/11 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia että kokee murrosiässä tuollaista. Olisiko joku kaveri/äiti/terveydenhoitaja jonka kanssa voisit jakaa ajatuksia?

Miks mielummin terkka tai kaveri ku iskä? 

tyttö15

Vierailija
6/11 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille

Vierailija
7/11 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon puhunut äitille pitäiskö ehkä jollekin kuraattorille?

Vierailija
8/11 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei murrosikä tee aikuista, saat olla lapsi niin kauan kun haluat, leiki leluilla ja anna aikaa itsellesi kasvaa, aikuisten juttuja ehtii elämässä kokeilla sitten paljon myöhemmin.

Vierailija
9/11 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä tosi pieni. Aikuisuus ei ole vielä lähelläkään. Sinulla on aikaa kasvaa. Älä huoli.

Vierailija
10/11 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla samanikäisiä kavereita? Tyttökavereita? Muistan että sinun ikäisenä juttelin näistä asioista samanikäisten kavereiden kanssa ja kun kuulin että hekin miettivät samoja juttuja niin koin, etten ole yksin murehitteni kanssa. 

Meillä oli silloin paljon kivaa tekemistä yhdessä.

Vierailija
11/11 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävuodet 13-29 tulevat olemaan hauskoja ja huolettomia paitsi jos saat lapsen tulee vastuuta elämään.

Aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi saakka.

Aikuisuus alkaa 30-vuotiaana.

Nainen saavuttaa henkisen kypsyyden 32-vuotiaana.

Mies vasta 43-vuotiaana.

Keski-ikäiset eivät kaipaa kolmenkympin ikää, koska silloin ei tajua vielä mitään.

Vanhukset eivät ikävöi keski-ikää, koska ei sen ikäinen vielä ymmärrä asioita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan