Onko teillä lapsiperheessä aseita kotona?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:50"]
Metsästysaseen vielä ymmärän mutta kaikki joilla on käsiase ovat mielestäni sairasta sakkia.
[/quote]Metsästysaseet ovat käsiaseita. Jalustoilla olevia aseita on vain sotilaskäytössä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:02"]
En ymmärrä metsästysintoa. Ollenkaan. Kanalinnut ja monet muut pitäisi suojella ainakin 10 vuodeksi, jotta kannat elpyisivät.
Isän tytär, joka ei enää saa isäänsä metsään lintuja tarkkailemaan, "koska siellä ei ole enää mitään".
Kaikki lintukannat 70% tuhottu ihmisen toimesta 70-lukuun verrattuna, jolloin isääni metsässä liikkuminen vielä miellytti. Nyt masentaa.
Lopettakaa se eläinten tappaminen!
(Montakohan hirveäkään jäljellä, kun joskus 2005 aikoihin niitä posautettiin ekaksi 80% yhtenä vuonna ja seuraavana vuonna toiset 80%, että äijät pääsee kaahaamaan autoteillä! Kysin asiasta tiehallinnon arkkitehdiltä.)
[/quote]Viime syksynä taisi olla paras kanalintukanta yli kolmeenkymmeneen vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:03"]
MIten uskallatte jättää aseet ja lapset keskenään kotiinne?
[/quote]Idiootti. Aseet säilytetään lain määräämällä tavalla. Lukollisessa asekaapissa ja taatusti avainten paikkaa tiedä kuin 'metsästäjä' itse.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:02"]
En ymmärrä metsästysintoa. Ollenkaan. Kanalinnut ja monet muut pitäisi suojella ainakin 10 vuodeksi, jotta kannat elpyisivät.
Isän tytär, joka ei enää saa isäänsä metsään lintuja tarkkailemaan, "koska siellä ei ole enää mitään".
Kaikki lintukannat 70% tuhottu ihmisen toimesta 70-lukuun verrattuna, jolloin isääni metsässä liikkuminen vielä miellytti. Nyt masentaa.
Lopettakaa se eläinten tappaminen!
(Montakohan hirveäkään jäljellä, kun joskus 2005 aikoihin niitä posautettiin ekaksi 80% yhtenä vuonna ja seuraavana vuonna toiset 80%, että äijät pääsee kaahaamaan autoteillä! Kysin asiasta tiehallinnon arkkitehdiltä.)
[/quote]Jospa päivitäisit 'tietosi'. Aivan höpöphöpöä sun kirjoituksesi. Linnuille ja hirville on joka paikassa omat kiintiönsä, jotka perustuvat mm. laskentakantaan. Lintuja (metso/teeri) ei ammuta määräänsä enempää - ei myöskään hirviä. Lupia on tietty määrä. Ja jos niitä hirviä ei lahdattaisi, niin kyllä valitettaisiin kolareista. Olisipa hauska nähdä, mitä tapahtuisi, jos kaikki metsästysseurat jättäisivät yhden kauden ajan hirvet kaatamatta... Huomaa, että 'asialla' on 'kaupunkilainen'.
Miehellä joku pieni ase lukollisessa kaapissa. Monta vuotta puhuin et täytyy laittaa ase lukittuun kaappiin. Syksyllä kun lapsemme aloitti koulun niin mieheni hankki lukollisen kaapin aseelle. Itse olen sitä mieltä et ase saisi lähteä mahdollisimman kauas meidän kodista, mutta ei mulla ole päätösvaltaa aseen suhteen.