Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytönimen vaihto takaisin erotilanteessa.

Vierailija
17.01.2014 |

Hei. Olen juuri eroamassa. Olen mies ja haluaisin, että tuleva exvaimoni vaihtaisi nimekseen tyttönimensä. Lapsiakin tietty on ja heidän sukunimensä on sama kuin minun.

Mitäs ajattelette tilanteesta? Minusta on vain jotenkin outoa, että vaimo, joka itse halusi erota, esiintyisi edelleen minun nimelläni.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just just...lapset isin puolella ja koko suku ja paha ex pitää vielä sukunimenkin kaupan päälle.

Kasva aikuiseksi ja yritä päästä eron yli.

Kaikki nyt vaan ei mene aina niin kuin SINÄ haluat mutta mitä väliä mikä sen exän sukunimi on kun olet vaan onnellinen että pääsit (jouduit?) eroon!

Ja ehkä se exä meneekin pian uusiin naimisiin ja ottaa uuden ukkonsa nimen niin tätäkään mielipahaa ei enää ole ;)

Vierailija
42/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:22"]

Voi vee miten kusipäältä kuulostat! Meillä onneksi ex on fiksu mies, lapsia ei laiteta valitsemaan puolia, olemme yhtenä rintamana lasten puolella. Oikeasti mua niin pistää vihaksi ihmiset, jotka ei osaa erota! Mua ei yhtään haittaa, vaikka ex saa isomman osan omaisuudesta. Mulla on isompi palkka, mielelläni katson, että lasteni isä saa hyvän uuden alun. Lapsille ei toisia haukuta. Eikä jostain nimestä tapella! Kasva aikuiseksi!

t.29

[/quote]

Just just.

Seurusteltiin kuitenkin 22 vuotta, joten yritä nyt edes siihen päästä.

Se, että exxäni sai keski-iän kriisin ei kait ole minun syyni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:20"]

Mahtava isä :) Jonkun sukunimen takia pitää muiden valita puolensa... Vielä lapsetkin repiä siihen mukaan.

Kuinka kauan olitte naimisissa?

[/quote]

reipas 10 vuotta.

Muuta en jutustasi ymmärtänyt kuin katkeruuden miehiä kohtaan.

Lapset arvostavat isäänsä enemmän kuin äitiään. En pidä sitä kamalana epäonnistumisena. Siis osaltani.

[/quote]

Miksi olisin katkera miehiä kohtaan? Minulla on hyvä mies eikä huonoja kokemuksia ole.

Siitä voisin sanoa, ettet ole hyvä isä kun vedät lapset tuohon riitaan mukaan. Lapsien EI KOSKAAN pidä joutua valitsemaan puoliaan. Ennemmin sinun kommentit kertoo katkeruudesta naisia kohtaan, pitää repiä suku ja lapset riitoihin eron ja nimen takia.Vaikka voisit hoitaa tämän asian hiljaisuudessa tulevan eksän kanssa. Vaikka eroattekin, ei sinun pidä lapsia siihen sekoittaa.

Vierailija
44/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 18:21"]

Hei. Olen juuri eroamassa. Olen mies ja haluaisin, että tuleva exvaimoni vaihtaisi nimekseen tyttönimensä. Lapsiakin tietty on ja heidän sukunimensä on sama kuin minun.

Mitäs ajattelette tilanteesta? Minusta on vain jotenkin outoa, että vaimo, joka itse halusi erota, esiintyisi edelleen minun nimelläni.

[/quote]

Jos vaimosi haluaa pitää nykyisen nimensä,ei sinulla taida olla siihen nokankoputtamista.Voithan toki keskustella hänen kanssaan asiasta,mut et vaatia nimenvaihtoa.

Vierailija
45/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:22"]

Voi vee miten kusipäältä kuulostat! Meillä onneksi ex on fiksu mies, lapsia ei laiteta valitsemaan puolia, olemme yhtenä rintamana lasten puolella. Oikeasti mua niin pistää vihaksi ihmiset, jotka ei osaa erota! Mua ei yhtään haittaa, vaikka ex saa isomman osan omaisuudesta. Mulla on isompi palkka, mielelläni katson, että lasteni isä saa hyvän uuden alun. Lapsille ei toisia haukuta. Eikä jostain nimestä tapella! Kasva aikuiseksi!

t.29

[/quote]

Just just.

Seurusteltiin kuitenkin 22 vuotta, joten yritä nyt edes siihen päästä.

Se, että exxäni sai keski-iän kriisin ei kait ole minun syyni.

[/quote]

No kuule, ihan yhtä kauan olin minäkin ex:n kanssa. Joka onneksi on fiksu mies, eikä tuollainen katkera vanha äijä... Ex-vaimosi kriisi ei ehkä ole sinun syysi, mutta ei se ole myöskään syy mustamaalata häntä lapsillenne. Hän on sun lastesi äiti! Kunnioita sitä.

t.29

Vierailija
46/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, toivottavasti vaimosi tekee lapsen jonkun kivan yhden yön hoidon kanssa ja kas ap, sekin saa sinun nimesi parhaimmassa tapauksessa :DDD

Vierailija
47/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt miksi kukaan ottaa puolison sukunimeä ja vielä vähemmän sitä, että pidetään sen eksän nimi erotessakin.

Minulla on oma sukunimeni, SUKUnimeni, jonka olen suvustani saanut, miksi ottaisin jonkun toisen suvun nimen, kun en sitä sukua ole. Varsinkaan eron jälkeen!

Mitä väliä onko lapsilla sama sukunimi molempien vanhempien kanssa? Itselläni on eri sukunimi kuin äidilläni enkä ole ikinä kokenut että asiassa olisi mitään ongelmallista tai kuullut että sillä olisi minkään asian kannalta mitään väliä.

Eksän sukunimen pitäminen on kyllä jotain todella hullua. 

Vierailija
48/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:29"]

Heh, toivottavasti vaimosi tekee lapsen jonkun kivan yhden yön hoidon kanssa ja kas ap, sekin saa sinun nimesi parhaimmassa tapauksessa :DDD

[/quote]

HAHHAHAH! :DD En ole ikinä ajatellutkaan, mutta tuo olisi jo ihan huippu tilanne!

Mutta ei kai kukaan eroa, pidä eksän nimeä, tee lapsia ja anna niillekin sitä eksän nimeä. Kai siinä vaiheessa jo viimeistään vaihtaisi oman nimensä takaisin jotta saa antaa sen lapselle, ellei lapsi saa toiselta vanhemmalta sukunimeä.

En tiedä ketään kuka olisi saanut äidin eksän sukunimen. :D

Vierailija
49/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:27"]

Siitä voisin sanoa, ettet ole hyvä isä kun vedät lapset tuohon riitaan mukaan. Lapsien EI KOSKAAN pidä joutua valitsemaan puoliaan. Ennemmin sinun kommentit kertoo katkeruudesta naisia kohtaan, pitää repiä suku ja lapset riitoihin eron ja nimen takia.Vaikka voisit hoitaa tämän asian hiljaisuudessa tulevan eksän kanssa. Vaikka eroattekin, ei sinun pidä lapsia siihen sekoittaa.

[/quote]

Kyllä taas melkoisia yleistyksiä teet. Lapsilta ei ole mitään puolien vaihtoa pyydetty, mutta he ovat ihan OMAehtoisesti ilmoittaneet, että haluavat olla isin kanssa. Minusta se osoittaa vain sitä, että olen ollut hyvä isä ja tulen sitä myös olemaan jatkossakin.

Vaimon suku on häneen kypsynyt. ILman taas minun avustusta. Voisiko se kenties osoittaa sitä, että exxäni on melkoinen kusipää? Nykyisin!

Vierailija
50/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:25"]

Just just...lapset isin puolella ja koko suku ja paha ex pitää vielä sukunimenkin kaupan päälle.

Kasva aikuiseksi ja yritä päästä eron yli.

Kaikki nyt vaan ei mene aina niin kuin SINÄ haluat mutta mitä väliä mikä sen exän sukunimi on kun olet vaan onnellinen että pääsit (jouduit?) eroon!

Ja ehkä se exä meneekin pian uusiin naimisiin ja ottaa uuden ukkonsa nimen niin tätäkään mielipahaa ei enää ole ;)

[/quote]Tai tekee lisää lapsia ja antaa näille oman (nykyisen) nimensä =)

Vierailija
51/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt heippa. Olipahan kiva nähdä, että exxäni ei ole ainoa lajissaan...;)

ps. kyllä mä sen nimen siltä takaisin otan... maksoi mitä maksoi...

Vierailija
52/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:35"]

[/quote]

HAHHAHAH! :DD En ole ikinä ajatellutkaan, mutta tuo olisi jo ihan huippu tilanne!

Mutta ei kai kukaan eroa, pidä eksän nimeä, tee lapsia ja anna niillekin sitä eksän nimeä. Kai siinä vaiheessa jo viimeistään vaihtaisi oman nimensä takaisin jotta saa antaa sen lapselle, ellei lapsi saa toiselta vanhemmalta sukunimeä.

[/quote]Mä tiedän

Vierailija
53/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ap yhteyttä exään ja sano, että maksat sille nimenvaihdosta ja tarjous voimassa viikon. Mä niin ymmärrän, että sua "viduddaa". Uskoisin, että mun miestä myös, jos haluaisin erota ja pitäisin silti sen sukunimen. Jos exäsi on joku tutkija tms. niin sitten voin ymmärtää sukunimen säilyttämisen. Mutta jos ihan tavis, niin sitten kyseessä ennemminkin tietynlainen vallankäyttö :(

Vierailija
54/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 19:35"]

[/quote]

[/quote]Mä tiedän

[/quote]

Mäkin tiedän. Tän lapsen nimi tosin myöhemmin muutettiin biologisen isän nimeksi.

Vierailija
55/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäi sukunimi edellisestä avioliitosta siksi, että

- se on myös lasten sukunimi

- se on mielestäni nykyisin yhtä paljon minun nimeni kuin exän, lähes 20 v. avioliiton jälkeen

- isäni oli väkivaltainen juoppohullu eikä minulla ole mitään hinkua ottaa takaisin hänen nimeään

Vierailija
56/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään seuraukset siitä, että tilastojen mukaan mies harvoin vaihtaa oman sukunimensä avioituessaan mutta nainen vaihtaa lähes aina. Jos mies vaihtaisi nimensä, ei tarvitsisi avioeron tullessa itkeä, koska voisi ottaa takaisin oman poikanimensä.

Vierailija
57/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki opiskelu- ja työtodistukseni ovat tällä nimellä. Joka ikinen virallinen paperi on tällä nimellä. Minä olen tämänniminen enkä helvetissä näe mitään syytä tehdä elämääni vaikeammaksi vaihtamalla nimeen, jolla ei ole minulle tässä elämänvaiheessa merkitystä.

Vierailija
58/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu- ja työtodistuksissa on se henkkari, siitä näkee, että sinä olet sinä. Ei sukunimestä.

Vierailija
59/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidin erossa mieheni nimen. Emmekä olleet naimisissa kuin 7 vuotta. Suurin syy oli tietenkin se, että lapset olivat samannimisiä. Toinen syy oli, että koin nimen myös omakseni. Kyllä exä sitä ihmetteli, tai lähinnä yllättyi, kun pidin sen, vaikka itse lähdin. Nimi oli hyvä, tavallinen suomalainen nimi, enkä katsonut tarpeelliseksi sitä vaihtaa. Jos exäni olisi sitä vaatinut, olisin saattanut harkita asiaa. En kuitenkaan mitenkään kiusallani nimeä säilyttänyt, eikä exä siitä syyttänytkään. Sittemmin olen mennyt uusiin naimisiin ja vaihtanut nimeni. Lapset ovat edelleen exän nimisiä, mutta ovat jo isojakin.

Vierailija
60/72 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin exän nimen pois niin nopeasti kuin mahdollista kun hän oli eroa hakenut. En vaan osannut ajatella, että palaisin isäni nimen alle vaan otin kolmannen sukunimen (suvusta toki sekin). Tuntuu omimmalta nimeltä ikinä vaikka ollut mulla vasta reilut 4 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi