Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentavaa! Työkkäriltä tuli työtarjous,,,

Vierailija
17.01.2014 |

Kyseinen vuokratyö(pakkaaja) on toisella paikkakunnalla, ja sinne pääsee vain ensin junalla ja sitten vaihto bussilla. Kaksivuoroisena työnä aamuvuoro alkaa klo.6 eli luvassa tosi aikaisia herätyksiä.

Palkkalla ei voi kehua, ja työsuhde vain sesongin ajan eli kesän loppuun asti.

Lasten puolesta olen enemmänkin huolissani. Ollaan niin totuttu siihen, että herättelen heidät aamupalalle ja kouluun.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pakkaaja toisella paikkakunnalla ja herään töihin 03.30 ja kotona olen takaisin 14.30, enkä valita.

Vierailija
42/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heti kuinka monta lasta ja minkäikäisiä ja kerro että sairastelevat paljon ja sano, että toivot ettei työnantaja pahastu, kun joudut olemaan sairaan lapsen kanssa kotona paljonkin ja joskus käy niin, että tiedät vasta aamusella, ettet ko päivänä pääse tulemaan töihin.  Työnantaja saattaa harkita mieluummin jotakuta muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:16"]

Niin no... Olen tottunut saamaan työttömänä 1700 euroa puhtaana käteen... En varmasti ottaisi tuollaista duunia vastaan. En ole ap, mutta on oleellista, että ei ota paska paikkoja vastaan. Sen jälkeen ei voi oikeasti etsiä HYVÄÄ duunia 8 tuntia päivässä. Olen ilmoittanut työkkäriin olevani elokuvakäsikirjoittaja. Ei ole paljon osoituksia tullut, eikä tule.

Järkevämpää olisi jos voisi tehdä vähän duunia ja pitää rahat, mutta kun järjestelmä on tälläinen, että me entiset hyväpalkkaiset emme voi tehdä niitä pienpalkkaisia duuneja menettämättä rahoja.

[/quote]

Olet hyvä esimerkki siitä miksi ansiosidonnainen pitäisi poistaa. Olet pelkkä lusmu

Vierailija
44/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:46"]

Kerro heti kuinka monta lasta ja minkäikäisiä ja kerro että sairastelevat paljon ja sano, että toivot ettei työnantaja pahastu, kun joudut olemaan sairaan lapsen kanssa kotona paljonkin ja joskus käy niin, että tiedät vasta aamusella, ettet ko päivänä pääse tulemaan töihin.  Työnantaja saattaa harkita mieluummin jotakuta muuta.

[/quote]

Ei tuo ole ongelma. Työnantaja ilmoittaa työvoimatoimistoon niin AP saa karenssin

Vierailija
45/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain tod.näk. samaa paikkaa ja toivon, ettei ap:ta valita!

Vierailija
46/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsilla isää, joka voisi hoitaa lasten aamutoimet silloin, kun sinulla on aamuvuoro? Osa on kuitenkin jotain muita vuoroja.

Vierailija
47/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:46"]

[/quote]

Ei tuo ole ongelma. Työnantaja ilmoittaa työvoimatoimistoon niin AP saa karenssin

[/quote]

Miten niin? Hakija hakee osoitettua työtä. Karenssin voi saada, jos osoituksesta huolimatta, ei hae työtä. Toisaalta onko työnantajissa tällaisiakin kusipäitä, jotka keskittyvät enemmän onnettomien työttömien kiusaamiseen kuin siihen, että palkkaisivat itselleen työvoimaa?

Vierailija
48/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Totuttelette uuteen tapaan! Ei voi olla noin vaikeeta.

Vierailija
49/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:47"]

Niin no... Olen tottunut saamaan työttömänä 1700 euroa puhtaana käteen... En varmasti ottaisi tuollaista duunia vastaan. En ole ap, mutta on oleellista, että ei ota paska paikkoja vastaan. Sen jälkeen ei voi oikeasti etsiä HYVÄÄ duunia 8 tuntia päivässä. Olen ilmoittanut työkkäriin olevani elokuvakäsikirjoittaja. Ei ole paljon osoituksia tullut, eikä tule.

Järkevämpää olisi jos voisi tehdä vähän duunia ja pitää rahat, mutta kun järjestelmä on tälläinen, että me entiset hyväpalkkaiset emme voi tehdä niitä pienpalkkaisia duuneja menettämättä rahoja.

[/quote]

Olet hyvä esimerkki siitä miksi ansiosidonnainen pitäisi poistaa. Olet pelkkä lusmu

[/quote]

Lusmu on se, joka ei ole tehnyt työtä niin että olisi tienannut sitä ansiosidonnaista. Kuten sinä. Muut eivät sitä nimittäin kadehdi.

Vierailija
50/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:45"]Olen pakkaaja toisella paikkakunnalla ja herään töihin 03.30 ja kotona olen takaisin 14.30, enkä valita.

[/quote]

Miksiköhän sain alapeukun..

Vierailija
51/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:20"]

[/quote]

Mikä olikaan viimeisin produktio?

[/quote]

Viimeisin produktio taitaa olla vuodelta 2002 ja sen jälkeen vaihdoin alaa. Nyt olen alalla, joka on täysin tukossa ja työttömiä on enemmän kuin laki sallii. Kun ja jos duunipaikka kuitenkin tärppää, alle 3000 euroa siitä ei makseta. Tänään olen lähettänyt kolme hakemusta, joita en olisi jaksanut lähettää jos vasta pääsisin duunista.

Vierailija
52/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan vinkkinä, että jos saa 1700 euroa nettona tekemättä mitään, on ainakin joskus ollut hyvä työssään ja tehnyt paljon töitä päästäkseen siihen asemaan. Menisin töihin vaikka heti maanantaina! Mutta en tekemään mitä tahansa, millä hinnalla tahansa.

Vierailija
53/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi. Menee moni muukin töihin niin, että työvuoro alkaa klo 05 tai 06. Ja ajattele, ihan perheenäidit ja isät näitä töitä tekee.

Vierailija
54/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapsille iltaisin vaatteet tuolinkarmille tms. odottamaan ja tarkista että reput on pakattu. Laita voileipiä tai muu aamupala illalla valmiiksi jääkaappiin odottamaan ja kata aamupala-astiat valmiiksi pöytään. Kello herättämään.

Jos suinkin mahdollista, joko sinä tai miehesi soittaa tarkistussoiton, että ylös on noustu.

Vierailija
55/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 15:01"]

Kuudelta herääminen ei mitään, mut työvuoron aloitus kuudelta juna- JA bussimatkan päässä, huomautan. Herääminen klo 4? (En ole ap.)

[/quote]Ja mitä sitten? Siinä totuttelee sitten uuteen rytmiin. Tällaisia duuniaikoja tekevät mm. radio- ja v-toimittajat, leipomotyöntekijät, postinjakajat jne...

Vierailija
56/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 16:47"]

[/quote]

[/quote]Noh, ansiosidonnaiseellahan on vielä varaa vali(t)ta. Kunhan päivärahalle tiput, niin saattaa opiskeluhalutkin nousta - elokuvantekijöille kun tässä maassa ei taida hirmuisesti duuneja olla. Siinäkin pitäisi osata olla itse aktiivinen... Tosin epäilen tuota 1700e ansiosidonnaistakin...

Vierailija
57/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 17:38"]Ihan vaan vinkkinä, että jos saa 1700 euroa nettona tekemättä mitään, on ainakin joskus ollut hyvä työssään ja tehnyt paljon töitä päästäkseen siihen asemaan. Menisin töihin vaikka heti maanantaina! Mutta en tekemään mitä tahansa, millä hinnalla tahansa.

[/quote]

Tuo ei todellakaan kerro, että ole ollut hyvä töissä. Olet vain päässyt hyväpalkkaiseen työhön, mutta et ole siellä enää syystä että...?

Ja kolme hakemusta on todella vähän, ellei ole päivittäistä. Ja itse kyllä jaksan tehdä töiden jälkeen yhtä ja toista.

Vierailija
58/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule  ap! Riittää että käyt haastattelussa! Kai nyt osaat puhua niin ettet saa paikkaa. Vahngossa mainitset että lapset ovat usein kipeitä ja miehesi ei voi olla töistä pois ja että hoitamiset jää sinulle. On kuule varma ettet saa paikkaa. Tätä peliä pitää osata pelata.

Vierailija
59/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi luoja teidän asenteita. Ap selvästi sanoo, että haluaa työn ja silti te siinä kuihtuneessa rusinassanne olette päättäneet jotain muuta. Hän vain harmittelee työn aikaista alkamista lasten kannalta. Niin kaikki työläisethän menevät hyppien laulain töihin eivätkä koskaan valita mistään. Te jotka väänsitte ap:n viestin työhaluttomuudeksi, toivottavasti noin vähäisellä rusina-aivo toiminnalla ette mitään kovin vaativaa työtä tee. Hyväksykää nyt vaan kiltisti, että suurin osa työttömistä haluaa töihin. Todiste: työelämässä on satojatuhansia, jotka ovat joskus olleet työttömänä. Minäkin. 

Vierailija
60/75 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 17:50"]Siis voi luoja teidän asenteita. Ap selvästi sanoo, että haluaa työn ja silti te siinä kuihtuneessa rusinassanne olette päättäneet jotain muuta. Hän vain harmittelee työn aikaista alkamista lasten kannalta. Niin kaikki työläisethän menevät hyppien laulain töihin eivätkä koskaan valita mistään. Te jotka väänsitte ap:n viestin työhaluttomuudeksi, toivottavasti noin vähäisellä rusina-aivo toiminnalla ette mitään kovin vaativaa työtä tee. Hyväksykää nyt vaan kiltisti, että suurin osa työttömistä haluaa töihin. Todiste: työelämässä on satojatuhansia, jotka ovat joskus olleet työttömänä. Minäkin. 

[/quote]

Jos haluaa töihin niin ei epäile hakea paikkaa parhaansa mukaan. Jos työajat ei miellytä, parempi pysyä poissa työelämästä. Ei täällä muutkaan saa erityiskohtelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan