Pakkoselibaatissa, mies ei vain halua. Mitä tehdä?
Meillä on harrastettu seksiä varmaankin lähes vuosi sitten viimeksi ja sitäkin ennen todella harvoin, vain muutamia kertoja vuoden aikana. Mies ei vain kertakaikkiaan innostu. Itse pidän seksiä tärkeänä avioliitossa. Asiasta on puhuttu monesti, mutta mies ei osaa sanoa, mistä kiikastaa. Asia vaivaa minua nykyisin todella paljon, se on lähes aina päällimmäisenä mielessä. En oikein tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä.
En vain haluaisi erotakaan, koska muuten parisuhteemme toimii hyvin, mies on loistava isä ja rakkautta riittää. Olen yrittänyt lisätä kosketusta ja hellyyttä, koittanut osoittaa rakkauttani enemmän, mutta sekään ei ole auttanut.
Jotenkin vaan tuntuu epätoivoiselta ja epäreilulta, että minä, vain vähän päälle kolmikymppinen nainen joudun elämään vasten tahtoani selibaatissa, miten mieheni voi tehdä tuollaisen päätöksen puolestani?
Onko joku vastaavassa tilanteessa ollut saanut tilanteen korjaantumaan? Miten? Ja turha tulla ehdottelemaan eroa tai pettämistä, kaipailisin nyt ihan asiallisia vinkkejä, kiitos!
Kommentit (89)
Terapia. Mies pitäisi saada puhumaan muuten tilanne ei muutu.
Terapia on käynyt mielessä, mutta en ole siitä miehelleni vielä puhunut. Jotenkin luulen, että hän ei semmoiseen suostu. Ei ole sellainen "terapiatyyppi"
-ap
Laihduta ja laita itses markkinakuntoon niin alkaa miestäkin kiinnostaa.
jotenkin arvelinkin että joku keskenkasvuinen laittaa jonkin tuon tyyppisen kommentin tänne :) Minkäs sitä ihminen idioottimaisuudelleen voi.
Kiitos kuitenkin "mielipiteestäsi"
-ap
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 10:12"]
Terapia on käynyt mielessä, mutta en ole siitä miehelleni vielä puhunut. Jotenkin luulen, että hän ei semmoiseen suostu. Ei ole sellainen "terapiatyyppi"
-ap
[/quote]
Pakotat suostumaan.
Miten aikuinen mies "pakotetaan" ? En halua alkaa kiristämään ainakaan. Kaipa mun pitäis ensin ehdottaa koko asiaa. Mitäköhän sellainen terapia maksaa...? Toiseksi ongelmaksi saattaisi muodostua aika, meidän on tosi vaikea löytää lapsenvahtia eikä sinne oikein viitsis lasten kanssa mennä :)
Joku muu sillä?
Normaali mies ei toimi noin.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 10:21"]
Miten aikuinen mies "pakotetaan" ? En halua alkaa kiristämään ainakaan. Kaipa mun pitäis ensin ehdottaa koko asiaa. Mitäköhän sellainen terapia maksaa...? Toiseksi ongelmaksi saattaisi muodostua aika, meidän on tosi vaikea löytää lapsenvahtia eikä sinne oikein viitsis lasten kanssa mennä :)
[/quote]
Kannattaa toki ottaa puheeksi. Ja jos mies ei suostu terapiaan, niin joskus uhkavaatimukset voivat (viimeisinä keinoina) olla ihan hyvä juttu. Ettei miehelläsi olisi masennusta tai jotain muuta? Lääkärikäyntikin voisi olla ihan paikallaan, jos ei itsekään osaa sanoa syytä haluttomuudelleen. Niin ja terapian hinnoista en kyllä osaa sanoa mitään :/
Parisuhde toimii muuten hyvin? Ei se kuule toimi alkuunkaan hyvin kun ei seksiä ole ollut vuoteen! Ei se ole normaalia, kuin kaverisuhde vain.
En mene neuvomaan mutta vaikuttaa siltä että miehen kiinnostus sinuun on lopahtanut. Kannattaa miettiä nyt vai koska, lopputulos on kuitenkin aika selvästi nähtävillä..jossain vaiheessa jompikumpi lähtee kunnon seksin perään ja niinhän se pitääkin, ei elämää kannata tuhlata.
Uhkailu, kiristys yms. ei auta yhtään mitään. Pahentaa vaan ja sitten voitkin sanoa jo hyvästit koko seksille. Terapiasta ja lääkäristä puhumattakaan. Kaikke ei tarvitse seksiä niin usein kuin joku toinen.
Parasta on vain ymmärtävä asenne. Hellyys ja läheisyys auttaa parhaiten, jos on auttaakseen.
Miten olisi vanha kunnon testosteronivaje? sitä esiintyy varmaan paljon, ja turhan monet jättävät asian selvittämättä.
Aika paha tilanne. Vaatisin miestä tiukemmin tilille asiasta: a.) onko hän a-seksuaali? b.) homo? c.) oikeasti niin pervo, ettei normi seksi riitä
Menkää nyt ainakin pariterapiaa! Sun ei pidä alistua tuollaiseen! ...Millainen mies oli alkuaikana? Oliko silloin estynyt, puhuiko seksistä/fantasioistaan? Entä millainen mies on nykyisin, tai siis miten toimii seksin aikana?
Tsemppiä! Olen itse ollut suhteessa, jossa mies pihtasi jatkuvasti. Tiedän miltä se tuntuu. Mies yritti kaikenlisäksi vielä vierittää syyn haluttomuudestaan mun piikkiin.
Hyväileekö mies silti sinua? Hierooko, silitteleekö? Voisit kertoa miehellesi tarvitsevasi hieronnan ja silittelyn, halausten ym. sijaan silloin tällöin orgasmin, miehen toimesta. Jos miehellä on jokin fyysinen syy - haluttomuus ym. - voi hän silti sinun tarpeesi tyydyttää ja antaa sinulle sitä mitä tarvitset. Minun mielestäni se on hänen velvollisuutensa. Älä luo paineita, jos mies haluaa tyydyttää sinut vaikkapa käsin, niin näytä että se riittää. Kun miehellä ei ole paineita, saattaahan hän vaikka innostua itsekin..
Meillä oli vuosi sitten samanlainen tilanne, mies oli haluton seksiin. Kyselin ja painostin, kuulemma ei ollut minussa vika. Muutoin mies huomioi minua paljon ja usein. Aikani katselin menoa, ja sitten rehellisesti kerroin miehelle, että vaikka rakastan häntä älyttömästi, ja rakastan hänen antamaansa muuta huomiota, niin rakastan myös seksiä ja haluan ja tarvitsen sitä. Tavalla tai toisella. Kerroin haluavani miehen ainakin sillointällöin vaihtavan silittelyn ja halailun siihen, että oma-aloitteisesti tyydyttää minut, ja jos ei tee niin, niin minä haen itselleni jonkun muun, jonka kanssa saan tämän tarpeeni täytettyä. Raakaa, mutta todellista - ja toimii toisinkin päin, ymmärrän sen täysin. No, mies sitten alkukankeuksien jälkeen oppikin oikein innokkaaksi tyydyttäjäksi, ja pikkuhiljaa ne halut palautuivat miehellekin. Nykyään seksielämä taas kukoistaa, olemme löytäneet itsemme ja toisemme ihan eri tavalla. Uskalla vaatia, ja muista myös antaa vastapalveluksia.
Samoinhan toimitaan, jos nainen on haluton. Ei voi parisuhteessa toista osapuolta pakottaa olemaan ilman seksiä kokonaan, tai tyydyttämään itse itsensä, eihän se ole ollenkaan sama asia. Jos kumppani ei tähän sitoudu, niin täytyy hyväksyä se, että joku muu sitoutuu. Niin se vaan menee. En minäkään aina halua, ja jos mies haluaa juuri silloin, niin voin hoidella hänet esim. suulla, siihen menee tosiaan aikaa se 10min. ja suhteemme pysyy sen kymmenminuuttisen takia paljon paremmassa kunnossa. Ja sama toimii, jos minä haluan mutta mies ei.
Kuulostaa ihan joltain uhrautumiselta toisen seksileluksi, mutta todellisuudessa hyvä suhde sisältää myös kumppanin eteen tehtyjä uhrauksia, juuri siinä muodossa missä ne sattuvat olemaan. Nyt se on seksi.
Ja niin, rehellistä ja avointa puhumista ja keskustelua ei liene voi liikaa alleviivata, se ei varmaan KOSKAAN ole haitaksi..?
Oliko teillä suhteen alussa enemmän seksiä? Ehkä miehesi on kuin minä, innostus lopahtaa, kun suhde muuttuu vakaaksi vaikka edelleen rakastaisi ja haluaisi. Mua ei koskaan kiinnosta seksi "turvallisessa" parisuhteessa. En tiedä miksi, mutta halut on hävinnyt joka kerta, kun miehestä on tullut ns. tuttu ja turvallinen.
Joissain kunnissa on mahdollisuus ilmaiseen pariterapiaan. Niitä aikoja on vähän, mutta lapsiperheenä voitte saada sellaisen. Mielestäni miehelle voi sanoa suoraan, että sinä et halua elää seksittä loppuikääsi ja ehdottaa terapiaa. Jos se ei kelpaa, niin sitten mies keksii itse miten alkaa korjata tilannettaan. Jos mies ei suostu mihinkään, niin et tietenkään voi tehdä mitään hänen muuttamiseksi, vaan päätät itse yritätkö sopeutua vai eroatko. Ei se ole kiristämistä vaan parisuhteen perusreaaliteetteja.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 10:35"]
Hyväileekö mies silti sinua? Hierooko, silitteleekö? Voisit kertoa miehellesi tarvitsevasi hieronnan ja silittelyn, halausten ym. sijaan silloin tällöin orgasmin, miehen toimesta. Jos miehellä on jokin fyysinen syy - haluttomuus ym. - voi hän silti sinun tarpeesi tyydyttää ja antaa sinulle sitä mitä tarvitset. Minun mielestäni se on hänen velvollisuutensa. Älä luo paineita, jos mies haluaa tyydyttää sinut vaikkapa käsin, niin näytä että se riittää. Kun miehellä ei ole paineita, saattaahan hän vaikka innostua itsekin..
Meillä oli vuosi sitten samanlainen tilanne, mies oli haluton seksiin. Kyselin ja painostin, kuulemma ei ollut minussa vika. Muutoin mies huomioi minua paljon ja usein. Aikani katselin menoa, ja sitten rehellisesti kerroin miehelle, että vaikka rakastan häntä älyttömästi, ja rakastan hänen antamaansa muuta huomiota, niin rakastan myös seksiä ja haluan ja tarvitsen sitä. Tavalla tai toisella. Kerroin haluavani miehen ainakin sillointällöin vaihtavan silittelyn ja halailun siihen, että oma-aloitteisesti tyydyttää minut, ja jos ei tee niin, niin minä haen itselleni jonkun muun, jonka kanssa saan tämän tarpeeni täytettyä. Raakaa, mutta todellista - ja toimii toisinkin päin, ymmärrän sen täysin. No, mies sitten alkukankeuksien jälkeen oppikin oikein innokkaaksi tyydyttäjäksi, ja pikkuhiljaa ne halut palautuivat miehellekin. Nykyään seksielämä taas kukoistaa, olemme löytäneet itsemme ja toisemme ihan eri tavalla. Uskalla vaatia, ja muista myös antaa vastapalveluksia.
Samoinhan toimitaan, jos nainen on haluton. Ei voi parisuhteessa toista osapuolta pakottaa olemaan ilman seksiä kokonaan, tai tyydyttämään itse itsensä, eihän se ole ollenkaan sama asia. Jos kumppani ei tähän sitoudu, niin täytyy hyväksyä se, että joku muu sitoutuu. Niin se vaan menee. En minäkään aina halua, ja jos mies haluaa juuri silloin, niin voin hoidella hänet esim. suulla, siihen menee tosiaan aikaa se 10min. ja suhteemme pysyy sen kymmenminuuttisen takia paljon paremmassa kunnossa. Ja sama toimii, jos minä haluan mutta mies ei.
Kuulostaa ihan joltain uhrautumiselta toisen seksileluksi, mutta todellisuudessa hyvä suhde sisältää myös kumppanin eteen tehtyjä uhrauksia, juuri siinä muodossa missä ne sattuvat olemaan. Nyt se on seksi.
Ja niin, rehellistä ja avointa puhumista ja keskustelua ei liene voi liikaa alleviivata, se ei varmaan KOSKAAN ole haitaksi..?
[/quote]
Hyi. Mä en ole ikinä ymmärtänyt tällaista parisuhteessa tapahtuvaa väkisinmakaamista. Pakotetaan toinen vain sillä verukkeella, kun ollaan parisuhteessa. Kuvottavaa.
Meillä ihan sama tilanne kuin ap:llä. Miestä ei vaan kiinnosta. En itsekään seksiä olisi ihan koko ajan tarvitsemassa (sama juttu kuin 15:llä eli turvallisessa rakkaussuhteessa halut vähenee, tai ainakin seksi muuttuu vähemmän villiksi...), mutta ei mulle kyllä pari kertaa vuodessa riitä. Silloinkin seksiä harrastetaan, jos itse teen aloitteen. Meillä näin on ollut jo piiiiitkään, eikä edes suhteen alkuaikoina ollut mitään hillitöntä seksihurjastelua niin kuin aiemmissa suhteissani on ollut. Mutta suunta on ollut koko ajan selkeästi huonompaan.
Tätä et ap halunnut kuulla, mutta itse olen "ratkaissut" ongelman hankkimalla rakastajan. En todellakaan olisi siihen halunnut joutua, mutta en kerta kaikkiaan nähnyt muutakaan ratkaisua tilanteeseen. En missään nimessä halua enkä aio erota miehestäni - hän on aivan ihana ihminen, varmaankin maailman paras isä, minulle kaikki kaikessa ja rakastan häntä kovasti. Mutta itsekin vasta 35-vuotiaana haluan harrastaa myös seksiä, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 10:35"]
[/quote]
Hyi. Mä en ole ikinä ymmärtänyt tällaista parisuhteessa tapahtuvaa väkisinmakaamista. Pakotetaan toinen vain sillä verukkeella, kun ollaan parisuhteessa. Kuvottavaa.
[/quote]
Haha, mä taas en ymmärrä sitä, että suhteessa jossa on kaksi osapuolta, kumpikin ajattelee vain omia oikeuksiaan ja etujaan. Kyllä minä suhteeseen alkaessani ymmärrän, että myös sillä toisella osapuolella on tiettyjä asioita joita hän vakituisesta suhteesta hakee - ja varmaan yksi niistä on säännöllinen seksi.
En koe väkisinmakaamiseksi sitä, että jos mieheni tekee selväksi haluavansa seksiä, orgasmia - mitä vain, on ainakin toisinaan juuri minun hommaani osallistua tähänkin tärkeään osaan parisuhdetta. Voisinhan minä toki miehelle tokaista, että vetelee makkarissa käteen niin minä tiskaan sillä välin. Mutten halua, koska haluan olla osallisena mieheni seksielämään. Jos nyt vaikka on kuukautiset tms. Onhan toki niitäkin kertoja kun minua ei huvita ollenkaan, enhän tuossa aiemmassa kommentissani missään vaiheessa sanonut, että AINA pitäisi olla valmis tyydyttämään toisen tarpeet? En. Mielestäni lähtökohtaisesti parisuhteessa pitäisi olla HALU olla osa sen toisen osapuolen seksielämää. Ja jos minä nyt tästä vaikka kasvaisin umpeen, ei luonnollisesti normaali yhdyntä onnistu, eikä kiinnosta. Silloin varmaan keksisin muita keinoja olla seksielämässä mukana... Enhän missään vaiheessa sanonut, että vasten tahtoaan tarvitsisi kenenkään mihinkään ryhtyä - vaan nimenomaan niin, että jos omalta kumppanilta ei löydy omaa tahtoa partneriaan tyydyttää, niin hänen tulee hyväksyä se, että toinen käy sitten tyydyttämässä tarpeensa jonkun sellaisen kanssa, joka ne haluaa tyydyttää?
Ymmärrätkö eron omasta aloitteesta tehdyn seksuaalisen "palveluksen" ja väkisinmakaamisen välillä?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 10:52"]
Enhän missään vaiheessa sanonut, että vasten tahtoaan tarvitsisi kenenkään mihinkään ryhtyä - vaan nimenomaan niin, että jos omalta kumppanilta ei löydy omaa tahtoa partneriaan tyydyttää, niin hänen tulee hyväksyä se, että toinen käy sitten tyydyttämässä tarpeensa jonkun sellaisen kanssa, joka ne haluaa tyydyttää?
[/quote]
Tämähän on suoranaista uhkailua ja kiristystä ja pakottamista. Etkö näe sitä?
Mitäs jos veisit miehesi leffaan katsomaan sitä Härkösen elokuvaa. Jos se ei avaa miehen silmiä sun tunteille ja aloita keskustelua niin sitten on vitsit vähissä.
Itse en jäisi loppuelämäksi tuollaiseen suhteeseen, parisuhde on kompromisseja - myös seksin suhteen ja parisuhdetta ei ole ilman seksiä.