Pakkoselibaatissa, mies ei vain halua. Mitä tehdä?
Meillä on harrastettu seksiä varmaankin lähes vuosi sitten viimeksi ja sitäkin ennen todella harvoin, vain muutamia kertoja vuoden aikana. Mies ei vain kertakaikkiaan innostu. Itse pidän seksiä tärkeänä avioliitossa. Asiasta on puhuttu monesti, mutta mies ei osaa sanoa, mistä kiikastaa. Asia vaivaa minua nykyisin todella paljon, se on lähes aina päällimmäisenä mielessä. En oikein tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä.
En vain haluaisi erotakaan, koska muuten parisuhteemme toimii hyvin, mies on loistava isä ja rakkautta riittää. Olen yrittänyt lisätä kosketusta ja hellyyttä, koittanut osoittaa rakkauttani enemmän, mutta sekään ei ole auttanut.
Jotenkin vaan tuntuu epätoivoiselta ja epäreilulta, että minä, vain vähän päälle kolmikymppinen nainen joudun elämään vasten tahtoani selibaatissa, miten mieheni voi tehdä tuollaisen päätöksen puolestani?
Onko joku vastaavassa tilanteessa ollut saanut tilanteen korjaantumaan? Miten? Ja turha tulla ehdottelemaan eroa tai pettämistä, kaipailisin nyt ihan asiallisia vinkkejä, kiitos!
Kommentit (89)
Jos miehellesi puhuminen tuntuu vaikealta, onnistuisikohan vaikkapa kirjeen kirjoittaminen, tai vaikka sähköpostin? Ainakin itselleni kommunkoiminen on sillä tavalla helpompaa.
Luulen, että miehesi kyllä tietää syyn, mutta ei uskalla tai halua sanoa sitä kun pelkää loukkaavansa tai saattavansa asiat vain entistä pahempaan jamaan.
Itsellenikin tuli kyllä mieleen tuo, että et enää jostai syystä viehätä häntä fysisesti. Jos vaikka naamassasi on karvaa kasvava syylä, ja itse luulet ettei se mitään haittaa, mutta miehellesi se on este lähestyä sinua. Tai jotain.
Vaikea tilanne tämä todella on. Kyllä näistä kaikista asioista on keskusteltu. Olen myös ehdottanut miehelle sitä testosteronitason tarkistusta. Vielä ei sen asian suhteen ole mitään tapahtunut. Läheisyyttä meillä on ja minun aloitteestani vielä enemmän nykyään. Seksiä meillä ei suhteen alkuaikoinakaan ollut kuin noin kerran kuussa. Pikku hiljaa vuosien saatossa vähentynyt hiljalleen.
Henkistä stressiä mielellä on tässä ollut monenkin asian suhteen, mutta ne ovat asioita, joita ei tällä hetkellä voi muuttaa ja jotenkin olen siinä uskossa, että olemme oppineet elämään niiden asioiden kanssa, ikäänkuin hyväksyneet tilanteen. Tiedämme myös, että ne stressin aiheet poistuvat lähivuosina.
En usko, että miehellä olisi toinen nainen, hän viihtyy kotona, eikä hänellä oikein voisi olla aikaakaan pyörittää toista naista tässä. Olen yrittänyt häntä jopa usuttaa välillä ulos kavereidensa kanssa tai jotain, mutta hän ei ole kovinkaan kiinnostunut, vaan omasta tahdostaan viettää aikaa minun kanssani kotona.
En haluaisi hänelle jatkuvasti tästä asiasta mainita, sekin luo paineita hänelle asian suhteen, siksi olenkin antanut nyt hiukan tilaa asian suhteen siinä toivossa, että jos annan tilanteen rauhoittua, hän ehkä voisi alkaa taas haluamaan enemmän. Ei ole toiminut ainakaan vielä.
Kaipa minun täytyy jälleen kerran käydä hänen kanssaan keskustelua tilanteesta, asian on pakko muuttua tavalla tai toisella. On vaan jotenkin jo niin epätoivoinen olo :(
-ap
Vaihtoehdot
- miehellä on toinen
- mies on homo
- miehen hormonitaso ei ole kunnossa
Kysy suoraan ja vaadi vastauksia. Jos kyse on viimeisestä vaihtoehdosta sille on tehtävissä jotain jos kahdesta ensin mainitusta niin eroa.
Tuttu juttu myös meillä. Olemme jutelleet asiasta, mutta mies vain toteaa, ettei seksi käy edes mielessä. Elokuvien seksikohtauksetkin tympäisevät ja mainosten seksityrkytys. On kai niin väsynyt töistä tai stressaantunut, ettei yksinkertaisesti jaksa.
Ensin minäkin mietin, että olenko ruma tai epähaluttava, mutta en ole muuttunut yhtään niistä ajoista, jolloin aloimme styylata. Edelleen olen hoikka, meikkaan ja pidän huolta vaatteista, siisteydestä ym. ulkonäöstä. Moni muu mies kyllä himoitsee minua, sen huomaan kodin ulkopuolella. Kieltämäti ymmärrän nyt niitäkin, jotka ottavat itselleen rakastajan, mutta itse en sitä silti halua tehdä.
Ei auta kuin käydä kädellä. Surku sinänsä, että seksielämä loppui jo 35-vuotiaana. Ja miehiä kun pidetään jonain seksihulluina. Olisipa täälläkin.
Selvittäkää onko syy fyysinen vai psyykkinen! Vai onko hänellä rakastaja? Tyydyttääkö hän itseään? Jos hän ei ole valmis tekemään mitään asian edistämiseksi, jättäisin hänet.
Joko homo, aseksuaali tai kroonisesti pielessä olevat testosteroniarvot. Suosittelen lääkärikäyntiä viimeisen tarkastukseen, kahteen ekaan ei ole mitään tehtävissä.
Ei normaali terve mies hyvässä suhteessa oleva elele ilman seksiä vuosikausia, eikä nainenkaan. Jotain on vialla ja pahasti.
Mitä syytä on kärvistellä tuollaisessa "hyvässä" liitossa.
Ehkä seitsemänkymppisenä voi olla tuollaista, monilla ei silloinkaan..siinä se pitkän ja hyvän avioliiton salaisuus yksinkertaisuudessaan.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 10:52"]
Enhän missään vaiheessa sanonut, että vasten tahtoaan tarvitsisi kenenkään mihinkään ryhtyä - vaan nimenomaan niin, että jos omalta kumppanilta ei löydy omaa tahtoa partneriaan tyydyttää, niin hänen tulee hyväksyä se, että toinen käy sitten tyydyttämässä tarpeensa jonkun sellaisen kanssa, joka ne haluaa tyydyttää?
[/quote]
Tämähän on suoranaista uhkailua ja kiristystä ja pakottamista. Etkö näe sitä?
[/quote]
En.
Näen asian niin, että parisuhteessa on kaksi yksilöä. Yksilöllisine tarpeineen. Ja jos nämä kaksi yksilöä aikovat elää lopun elämäänsä yhdessä, on hyväksyttävä toinen sellaisenaan, tarpeineen ja kaikkineen.
Uhkailua ja kiristystä olisi toinen vastoin tahtoaan tyydyttämään toisen osapuolen tarpeita.
[/quote]
Et siis tosiaan huomaa, että olet itse toiminut juuri näin? No etpä tietenkään huomaa, kun olet itse ollut se pakottaja.
"rakastan myös seksiä ja haluan ja tarvitsen sitä. Tavalla tai toisella. Kerroin haluavani miehen ainakin sillointällöin vaihtavan silittelyn ja halailun siihen, että oma-aloitteisesti tyydyttää minut, ja jos ei tee niin, niin minä haen itselleni jonkun muun, jonka kanssa saan tämän tarpeeni täytettyä. Raakaa, mutta todellista - ja toimii toisinkin päin, ymmärrän sen täysin. No, mies sitten alkukankeuksien jälkeen oppikin oikein innokkaaksi tyydyttäjäksi, ja pikkuhiljaa ne halut palautuivat miehellekin."
Hän on siis aluksi toiminut vaikka ei ole halunnutkaan. Tyranni emäntä käskenyt toimia ja silloinhan on toimittava, halusi tai ei! Miehen onneksi, pikkuhiljaa ne halutkin alkoivat sieltä heräillä. Ikävämpää olisi ollut toimia loppuikänsä vasten tahtoaan.
Ihan turha yrittää väännellä asiaa, sä olet ihan suoraa ja selvästi miehesi pakottanut tyydyttämään sinut.
Tuli mieleeni, että onkohan mieshuoria olemassa? Siis sellaisia ei-homoja?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 10:35"]
Hyväileekö mies silti sinua? Hierooko, silitteleekö? Voisit kertoa miehellesi tarvitsevasi hieronnan ja silittelyn, halausten ym. sijaan silloin tällöin orgasmin, miehen toimesta. Jos miehellä on jokin fyysinen syy - haluttomuus ym. - voi hän silti sinun tarpeesi tyydyttää ja antaa sinulle sitä mitä tarvitset. Minun mielestäni se on hänen velvollisuutensa. Älä luo paineita, jos mies haluaa tyydyttää sinut vaikkapa käsin, niin näytä että se riittää. Kun miehellä ei ole paineita, saattaahan hän vaikka innostua itsekin..
Meillä oli vuosi sitten samanlainen tilanne, mies oli haluton seksiin. Kyselin ja painostin, kuulemma ei ollut minussa vika. Muutoin mies huomioi minua paljon ja usein. Aikani katselin menoa, ja sitten rehellisesti kerroin miehelle, että vaikka rakastan häntä älyttömästi, ja rakastan hänen antamaansa muuta huomiota, niin rakastan myös seksiä ja haluan ja tarvitsen sitä. Tavalla tai toisella. Kerroin haluavani miehen ainakin sillointällöin vaihtavan silittelyn ja halailun siihen, että oma-aloitteisesti tyydyttää minut, ja jos ei tee niin, niin minä haen itselleni jonkun muun, jonka kanssa saan tämän tarpeeni täytettyä. Raakaa, mutta todellista - ja toimii toisinkin päin, ymmärrän sen täysin. No, mies sitten alkukankeuksien jälkeen oppikin oikein innokkaaksi tyydyttäjäksi, ja pikkuhiljaa ne halut palautuivat miehellekin. Nykyään seksielämä taas kukoistaa, olemme löytäneet itsemme ja toisemme ihan eri tavalla. Uskalla vaatia, ja muista myös antaa vastapalveluksia.
Samoinhan toimitaan, jos nainen on haluton. Ei voi parisuhteessa toista osapuolta pakottaa olemaan ilman seksiä kokonaan, tai tyydyttämään itse itsensä, eihän se ole ollenkaan sama asia. Jos kumppani ei tähän sitoudu, niin täytyy hyväksyä se, että joku muu sitoutuu. Niin se vaan menee. En minäkään aina halua, ja jos mies haluaa juuri silloin, niin voin hoidella hänet esim. suulla, siihen menee tosiaan aikaa se 10min. ja suhteemme pysyy sen kymmenminuuttisen takia paljon paremmassa kunnossa. Ja sama toimii, jos minä haluan mutta mies ei.
Kuulostaa ihan joltain uhrautumiselta toisen seksileluksi, mutta todellisuudessa hyvä suhde sisältää myös kumppanin eteen tehtyjä uhrauksia, juuri siinä muodossa missä ne sattuvat olemaan. Nyt se on seksi.
Ja niin, rehellistä ja avointa puhumista ja keskustelua ei liene voi liikaa alleviivata, se ei varmaan KOSKAAN ole haitaksi..?
[/quote]
Ja entä mies? Peukutin kirjoitustasi, mutta parisuhde on kahden ihmisen yhdessäoloa. Ymmärrän että ap tahtoo jotain ja se on normaalia ja tervettä mutta ei sovi unohtaa miestä. Mitä mies tahtoo? Onko hänen elämä millaista? Stressiä? Perhehuolia? Sairaus vaivaa (fyysinen tila)? Onko masentunut?
Olen ollut pia 20 vuotta naimisissa ja nuorina tavattiin, tässä on elämää tullut koettua ja erilaisia haluttomuusaikojakin ollut. Minusta tärkeää on kumppanin tukeminen. Jos molemmat tahtoisivat seksiä muttei toinen vaan yksinkertaisesti innostu niin tottakai se pitää sitten selvittää! Minä varaisin ajan lääkäriin ja sanon että nyt mennään ja katsotaan veri ja lääkäri voi kertoa mikä kaikki fyysinen voi haitata miehen haluja ja tarkastaa ne. Kai nyt mies itsestään on sen verran kiinnostunut?
Ja sen jälkeen varaisin ajan terapiaan. Jos lapsille ei voi hommata hoitajaa -niin ei sitä ongelmaa sitten tahdota selvittää. Ihan turha väittää muuta. Soitat vaikka 2 hoitajaa muutamaksi tunniksi jos tuntuu ettei yksi hoitaja lapsistasi selviä. Tosin: ehkä sekin taas kertoo jotain millaista teillä on kotona? Ja se sitten vaikuttaa miehen viihtymiseen? Luottaako hän teidän ehkäsyyn? Putkahtaako uusi lapsi jos teillä on akti?
En minä käsitä mitä parisuhteenomaista tellä yhdessäolo on jos ette voi tukea toisianne tai välitä mitä toinen on mieltä (enkä nyt puhu siitä että miestä ei kiinnosta sinun himot vaan sinun pitää kuunella miestäsi).
Jos mies ei mene terapiaan mukaan niin mene sinä ap! Sekin on paljon parempi kuin koittaa päivästä toiseen elää tuota teidän arkea ja toistaa vanhoa kaavoja, terapeutti voisi antaa sinulle uusia ajatuksia.
Vaikka miten tässä kirjoittaisit parisuhteestanne, niin muista että nämä on kaikki sinun yksipuolisia ajatuksia: ei miehesi. Me ei tiedetä ollenkaan mitä sinä kirjoittaisit täällä asiasta ja jotain voisi jäädä kuulematta koska et sitä joko kerro -tai tiedä.
Terapia siis itsellekin voi olla suuri apu. Ja unohda se että miehesi ei sinne menisi, menisit sinä. Kuvailet teidän parisuhteesta ja puhut sitten kotona mitä te juttelitte, sekin voi sulattaa jäätä ja helpottaa miehen kynnystä koska olet palanut ehjänä takaisin sieltä (ja saanut jotain vinkkejä) plus että antaisit hänelle näin tilaisuuden päästä kertomaan sen oman kantansa.
Mutta oikeasti: mies lääkäriin ja tarkistamaan vaikka miten eturauhanen toimii? Vai mitkä asiat nyt voi fyysisesti olla miehen haittana, en tiedä mutta lääkäri osaa asiansa. Jos tämä aihe ihan oikeasti vaivaa teitä etkä vaan jää valittamaan tästä.
Sillä vaikka eroaisitte: jää miehelle se haluttomuus tai ongelma saada ylös. Luulisi että miestä oma terveys kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:33"]
Joko homo, aseksuaali tai kroonisesti pielessä olevat testosteroniarvot. Suosittelen lääkärikäyntiä viimeisen tarkastukseen, kahteen ekaan ei ole mitään tehtävissä.
[/quote]
No niinpä niin.
Te paska-akat taas kuvittelette, että mies on pelkkä seksikone. Siis sellainen, joka automaattisesti haluaa seksiä, aina ja jatkuvasti. Sellainen, jossa on joku vika tai toimintahäiriö, jos sitä seksiä ei haluakaan.
Oletteko koskaan kuulleet, että myös miehillä on tunne-elämä? Vaihtelevat seksihalut ja -tarpeet?
Täällä tulee aina nämä samat vastaukset, joka ketjussa, jossa miesten seksihaluttomuutta käsitellään. Vaihtoehdot on homous, vieraissa käynti, hormonaalinen toimintahäiriö tai muu friikkiys. Ja lääkkeenä on joko lääkärille meno tai avioero.
Haistakaa oikeasti p*ska.
T: välillä haluttomuudesta _kärsivä_ mies.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:33"]
[/quote]
No niinpä niin.
Te paska-akat taas kuvittelette, että mies on pelkkä seksikone. Siis sellainen, joka automaattisesti haluaa seksiä, aina ja jatkuvasti. Sellainen, jossa on joku vika tai toimintahäiriö, jos sitä seksiä ei haluakaan.
Oletteko koskaan kuulleet, että myös miehillä on tunne-elämä? Vaihtelevat seksihalut ja -tarpeet?
Täällä tulee aina nämä samat vastaukset, joka ketjussa, jossa miesten seksihaluttomuutta käsitellään. Vaihtoehdot on homous, vieraissa käynti, hormonaalinen toimintahäiriö tai muu friikkiys. Ja lääkkeenä on joko lääkärille meno tai avioero.
[/quote]
Ootko sitten tutkinut ettei johdu hormonivajeesta?
Luuletko ettei vaimo kärsi asiasta myös? Mielestäni on hyvä tutkia mistä johtuu ja hyväksyä sitten vasta tilanne, jos mitään ei ole tehtävissä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:33"]
[/quote]
No niinpä niin.
[/quote]
Olen nainen, mutta olisin voinut yläpeukuttaa vaikka 10 kertaa jos olisi ollut mahdollista.
Nimenomaan näin! Mua jo ihan vain naisena sieppaa ihan suunnattomasti tuo, että heti lyödään joku homo/sairausleima, jos ei haluta. Aina ollaan ensimmäisenä patistamassa lääkäriin, ihan kuin se ei olisi normaalia, että välillä ei vaan haluta.
Tässähän puhutaan oletettavasti terveestä miehestä. Terve nuorehko 30-40 vuotias mies ei takuulla ole vuosia ilman seksiä varsinkin jos on kumppani, ei ilman syytä..ja syy voi olla naisessakin!
Oma mies jo yli 50 ja hyvää seksiä ollut kolmekymmentä vuotta, useita kertoja viikossa, molemmat ovat tyytyväisiä, parisuhde kukoistaa ja niinhän se kuuluu mennäkin.
Mistä ihmeestä te kaivatte noita haluttomia raasuja?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:58"]
Tässähän puhutaan oletettavasti terveestä miehestä. Terve nuorehko 30-40 vuotias mies ei takuulla ole vuosia ilman seksiä varsinkin jos on kumppani, ei ilman syytä..ja syy voi olla naisessakin!
Oma mies jo yli 50 ja hyvää seksiä ollut kolmekymmentä vuotta, useita kertoja viikossa, molemmat ovat tyytyväisiä, parisuhde kukoistaa ja niinhän se kuuluu mennäkin.
Mistä ihmeestä te kaivatte noita haluttomia raasuja?
[/quote]
Tiedätkö, että jokainen ihminen on erilainen? Toiset haluaa useammin, toiset harvemmin ja silti kummatkin ovat ihan terveitä. He ovat vain erilaisia. Onko tullut sellainen asia mieleen?
No, tottakai ihmiset ovat erilaisia mutta ei ihan tervettä ole haluta kerran vuodessa jos kumppaneilla on normaali rakkaussuhde, jokainen tajuaa että jotain on vinossa.
Asia on toinen jos ei vaan kiinnosta ja on väärä kumppani, ketäs silloin haluttaisi.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 10:52"]
Enhän missään vaiheessa sanonut, että vasten tahtoaan tarvitsisi kenenkään mihinkään ryhtyä - vaan nimenomaan niin, että jos omalta kumppanilta ei löydy omaa tahtoa partneriaan tyydyttää, niin hänen tulee hyväksyä se, että toinen käy sitten tyydyttämässä tarpeensa jonkun sellaisen kanssa, joka ne haluaa tyydyttää?
[/quote]
Tämähän on suoranaista uhkailua ja kiristystä ja pakottamista. Etkö näe sitä?
[/quote]
En.
Näen asian niin, että parisuhteessa on kaksi yksilöä. Yksilöllisine tarpeineen. Ja jos nämä kaksi yksilöä aikovat elää lopun elämäänsä yhdessä, on hyväksyttävä toinen sellaisenaan, tarpeineen ja kaikkineen.
Uhkailua ja kiristystä olisi toinen vastoin tahtoaan tyydyttämään toisen osapuolen tarpeita.
Ja jos minun tarpeideni tyydyttäminen olisi miehelleni vastenmielistä en toki sitä häneltä odottaisi. Hän kuitenkin rakastaa minua, ja haluaa minulle tarjota sitä mitä tarvitsen - niin minäkin hänelle. Tällöin siis haluamme tyydyttää toistemme tarpeet myös silloin, kun itsellä ei tarpeita ole. Teenhän minä ruokaakin, jos miehellä on pitkä työpäivä ja nälkä kotiin tullessa, vaikka olisinkin itse jo syönyt. Voisin toki vain sanoa, että tee itse, mutta minä haluan osoittaa kiintymykseni, rakkauteni ja välittämiseni toista kohtaan. Ja hän minua. Keittiössä, makuuhuoneessa, missä vain.
Jos puhutaan siitä, että toinen ei halua ollenkaan osallistua seksielämään, on mielestäni juuri kiristystä ja uhkailua asennoitua niin, että kun minä nyt en enää seksuaalisesti sinua halua enkä sinusta kiinnostu, niin sinä nyt sitten joudut elämään ilman seksiä lopun elämääsi tässä parisuhteessa. Jos et tähän tyydy, ja petät, niin jätän sinut. SE on mielestäni kiristystä ja uhkailua.
Kukaan ei ketään pakota parisuhteeseen, kaikki lähtee siitä halusta. Ja jos sitä ei enää ole, ei ole parisuhdettakaan.
Näin minä sen näen.