Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lukenut Riikka Pulkkisen uuden kirjan

Vierailija
17.01.2014 |

Ja onko hyvä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av näyttää taas parhaat puolensa, mutta ehkäpä joku jolla yläluokkainen perhe kuitenkin pystyy samaistumaan näihin teoksiin, välttämättä Villeroy&Bochin lautasen seinään paiskominen ei kerro mitään sille, joka duunarikodista pinnistänyt sen tutkinnon, mutta R.Pulkkinen kuvaa kyllä erittäin hyvin sanakääntein sitä, miltä tuntuu olla etuoikeuttu ja silti onneton ja vaikeuksissa. Enemmän naurattaa nämä ikuiset hakkaus/alkoholismi/raiskaus-kliseet, joiden myötä sitten duunaritaustainen kirjailija kohottaa itsensä joksikin pyhimykseksi ja neroksi ja selvityjäksi ja silti jaksaa lehdissä jauhaa jotain k.kettugate juttuja.

Vierailija
22/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:30"]

Mä taas tykkäsin Vieraasta todella paljon! Siinä oli mielenkiintoset teemat ja teksti imi mukaansa ainakin minut. Suunnittelen lukevani kirjan uudestaan.

Vastuksissa on kirjoitettu, että Pulkkisen kirjat ovat nuorisokirjamaisia: mä en kyllä koe niin (lukenut myös Rajan), vaikka toki niissä käsitellään myös aikuistumiseen liittyviä vaikeuksia. Tiedä sitten, oonko jämähtänyt teiniasteelle ; )

N 38

[/quote]

Jatkan vielä, että Pulkkinen osaa mielestäni kuvata erittäin hyvin ja syvälle menevästi ( = psykologisesti taitavasti) erilaisiin vaikeuksiin liittyvää tunnemaailmaa. Osaa kirjoittaa niin kuin olisi itse kokenut kaiken kirjoittamansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut Pulkkisen Totta-kirjan. Ristiriitaiset tunnelmat jäi. Teos oli mielenkiintoinen, mukaansatempaava ja kielellisesti sujuva, mutta henkilöt ja juonikuvio tuntuivat teennäisiltä.

Katsoin Raja-romaaniin perustuvan sarjan ensimmäisen jakson. Tiedoissa sanottiin: "Julian näkee oppilaansa Marin erityisenä." Minulle jäi jotenkin epäselväksi se Marin erityisyys - ihan tavalliselta angstiselta teinitytöltähän tuo vaikutti. Äidinkielentunnilla käyty keskustelu naisen kauneudesta aiheutti lähinnä myötähäpeää.

Vierailija
24/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ja tykkäsin erittäin paljon, samoin kuin edellisistäkin. Aivan huippua. Nautin joka lauseesta. 

Mutta mussa onkin jotain vikaa, koska olen äidinkielenopettaja ja opiskellut kirjallisuutta.

Vierailija
25/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno ne on vähän semmoisia kirjoja ettei oikein aukea jos salatit elämät tai big brother on lempiohjelmat telkkarissa.

Vierailija
26/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut Rajan, josta tykkäsin. Siitä toisesta, oliko nimi Totta en pitänyt niin paljon ja kolmas Vieras on just lainattuna kirjastosta.

Vierailija
27/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulkkisen Raja on mielestäni hieno kirja. Totta jäi kesken, muita en ole edes aloittanut. Luen paljon, kotimaista ja ulkomaista, eri genrejä ja uutta ja vanhaa. Tällä hetkellä kiinnostavat mm. Tiina Raevaaran, Pasi Ilmari Jääskeläisen ja Johanna Sinisalon teokset. Kestosuosikkini on Pirkko Saisio.

Mutta voi että kun Riikka Pulkkinen henkilönä voikin ärsyttää niin paljon! Yritän eritellä syitä:

-lapsekkuus

-omahyväisyys

-sisäänpäinlämpiävän urbaani-hyväosainen-taiteilija-viitekehyksen ilmentymä, joka jotenkin yrittää rakentaa itsestään taiteilijamyyttistä, traagista naiskirjailijahahmoa

-Häneltä tuntuu aidosti puuttuvan kiinnostus oman elinpiirinsä ulkopuolisiin asioihin

-itseriittoinen

-en osaa sanoa, onko hän kovinkaan fiksu ihminen - jos vertaan vaikka Raevaaraan tai Sinisaloon, Pulkkinen on kuin sydämiä äikänkirjan sivuille piirtelevä koulutyttö

-yritys olla sensuelli ja lapsellisella tavalla seksikäs - ne suureksi räväytetyt silmät, kysyvä katse ja suu raollaan

-yrittää heikolla menestyksellä peitellä innokkuuttaan olla esillä ja valokeilassa. Olisi ihan rehellisesti linssilude, ei siinä mitään pahaa ole. Mut ihan oikeesti, ihminen puhuu yksityiselämästään haastatteluissa, jopa raskautensa analysoi puhki lehteen - ja sit samalla selittää, miten hän esittää julkisuudessa henkilöä nimeltä Kirjailija Riikka Pulkkinen - nyt ihan oikeesti Riikka jotain Rajaa

-Musta tuntuu, että se ei oikein ymmärrä kuinka paljon sen habitus ärsyttää kirjallisuuskentän sisälläkin. Ehkä myötämielisimmin häneen suhtautuvat samanlaiset urbaanit hienohelmaiset, elämää kokemattomat vihreät hipsteri-taide-Rytmibaari-delauze-tyyppiset teennäiset tapaukset, joihin lukeutuu hänen miehensä, Vihreiden kaupunginvaltuutettu, Kallio-liikkeestä tuttu Erkki "haluan quornia Vallilan K-kauppaan" Perälä.

Vierailija
28/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut mitään Pulkkiselta.

Vierailija
29/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen just parhaillaan. Mun mielestä ihan hyvä ainakin tähän asti. Aika lyhyt se vaan on, et saan sen varmaan tänä iltana jo luettuu loppuun.

Totta on mun mielestä paras ja Vieras ei niin mukaansatempaava (tai sitten en ollut oikein lukufiiliksissä kun luin sitä, pitäs varmaan lukee uudestaan).

Vierailija
30/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:34"]

Niinno ne on vähän semmoisia kirjoja ettei oikein aukea jos salatit elämät tai big brother on lempiohjelmat telkkarissa.

[/quote]

Juuri toisinpäin. Mutta sekään ei toimi, ne kirjat on vielä huonompia. Huoh. No onneksi on muitakin kirjoja...

Vierailija
31/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:34"]

[/quote]

Oooh! Oletpas syvällinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi