muita, jotka ihailevat laihaa olemusta? (näkyviä luita yms)
Itselläni on pakkomielle laihtua, vaikka olen normaalipainoinen. Olen mitoiltani 165/55. Tavoitteena olisi näkyvät solisluut ja ainakin lantioluut, en vain voi sille mitään että pidän/olen aina pitänyt laihoja vartaloita kauniina. :/ onko tämä normaalia?! En haluaisi sairastua syömishäiriöön, mutta haluaisin olla edes kerran elämässäni tyytyväinen itseeni ja siksi olen aloittanut ns. paaston. En pysty lopettamaan syömistä kokonaan, mutta tällä hetkellä elän lasten marja/hedelmäpilteillä ja riisikakuilla, purkkiananaksella yms, koska kroppani ahdistaa minua niin paljon ja haluaisin tuloksia mahdollisimman nopeasti. :/ olenko tulossa hulluksi?!
Kommentit (15)
Ei muuta kuin anoreksiaa tavoittelemaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 02:15"]Sulla on jo syömishäiriö. Syömishäiriö ei ole se alipaino, johon se usein johtaa, vaan syömishäiriö on just toi mitä sun pään sisällä nyt tapahtuu. Taistele sitä vastaan. Usko mua, olen käynyt siellä. Yritä vaikka hakea apua, jos susta tuntuu tuolta.
[/quote]
Niin varmaan pitäisi, ennen kuin tilanne lähtee käsistä... sen verran tolkuissani kuitenkin olen, että tajuan ettei tällainen ajattelu ole ihan normaalia. :/ tai no kukapa ei haluaisi olla kauniimpi/laihempi, mutta tuntuu että tästä on tulossa jo jonkinlainen pakkomielle... pari kertaa olen jo sortunut oksentamaankin syömisen jälkeen, vaikka olen pysynyt alle tuhannessa kalorissa/päivä. Pelottaa, ahdistaa ja turhauttaa, mutta en uskalla puhua kenellekään. Pelkään että minua luullaan sairaaksi ja pakotetaan johonkin hoitoon, missä on pakko syödä ja käydä punnituksissa... silloin vähäisetkin saavutukseni menisivät hukkaan.
Ap
Sairashan sä jo olet. Parempi ottaa hoito vastaan aikaisin kuin liian myöhään.
Mun mielestä sä olet pullukka. Ite oon 175 ja 56 ja pidän itseäni lihavana ja koitan juuri laihduttaa. T: 2 lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 02:31"]Mun mielestä sä olet pullukka. Ite oon 175 ja 56 ja pidän itseäni lihavana ja koitan juuri laihduttaa. T: 2 lapsen äiti
[/quote]
Miten oot pitänyt ittes noin hoikkana? Mulle vaikeinta on itsekurin säilyttäminen. Vaikka kuinka yritän karttaa epäterveellisiä/runsaskalorisia ruokia, niin aina tulee houkutuksia. Kaverit lähtee ravintolaan -> minä jään tekosyyn varjolla kotiin kittaamaan vettä ja syömään näkkäriä. Kaikki kaverini syövät mielestäni paljon enemmän kuin minä, mutta ovat silti hyvässä kunnossa. Onko niillä joku salainen kikka josta en tiedä mitään, vai onko tämä vain mun pääni sisällä? :/
Ap
Oon ennen pysynyt vaan itsekseen laihana ajattelematta mitään, mut nyt oon ruvennut lihomasn:( mä lihoon kasvoista heti joten ylipaino näkyy heti. Mutta pari päivää ananaspurkeilla auttaa. T: 2lapsen äiti
Oon ennen pysynyt vaan itsekseen laihana ajattelematta mitään, mut nyt oon ruvennut lihomasn:( mä lihoon kasvoista heti joten ylipaino näkyy heti. Mutta pari päivää ananaspurkeilla auttaa. T: 2lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 02:31"]Mun mielestä sä olet pullukka. Ite oon 175 ja 56 ja pidän itseäni lihavana ja koitan juuri laihduttaa. T: 2 lapsen äiti
[/quote]
Kovin hyvää esimerkkiä lapsilles :D? Musta oot sopivan painonen, ehkä jopa vähän liian laiha pituisekseks.(?) Itse oon 173/55 js hyvinkin tyytyväinen vartalooni. Sitäpaitsi pelkään, että jos laihduttaisin, miun d-koon tissit pienenis tai lurpsahtais kun vanhalla mummolla. Suosittelen itseluottamuksen kasvattamista ennen mitään älyttömiä laihutuskuureja. :) <3
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 02:40"]
[/quote]
Miten oot pitänyt ittes noin hoikkana? Mulle vaikeinta on itsekurin säilyttäminen. Vaikka kuinka yritän karttaa epäterveellisiä/runsaskalorisia ruokia, niin aina tulee houkutuksia. Kaverit lähtee ravintolaan -> minä jään tekosyyn varjolla kotiin kittaamaan vettä ja syömään näkkäriä. Kaikki kaverini syövät mielestäni paljon enemmän kuin minä, mutta ovat silti hyvässä kunnossa. Onko niillä joku salainen kikka josta en tiedä mitään, vai onko tämä vain mun pääni sisällä? :/
Ap
[/quote]
Älä nyt ainakaan tuota kakkosta kuuntele. Selvä provo (olen lyhyempi ja painan enemmän ja silti täysin normaalipainoinen, BMI on 22 ja risat joten läskiä minusta ei saa tekemälläkään).
Kaikki on tosiaan aivan pääsi sisällä. Itse kärsin nuorempana bulimiasta, joten suosittelisin avun hakemista ennen tilanne menee pahemmaksi. Silloin siitä suosta on todella paljon vaikeampaa päästä ylös.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 02:51"][quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 02:31"]Mun mielestä sä olet pullukka. Ite oon 175 ja 56 ja pidän itseäni lihavana ja koitan juuri laihduttaa. T: 2 lapsen äiti
[/quote]
Kovin hyvää esimerkkiä lapsilles :D? Musta oot sopivan painonen, ehkä jopa vähän liian laiha pituisekseks.(?) Itse oon 173/55 js hyvinkin tyytyväinen vartalooni. Sitäpaitsi pelkään, että jos laihduttaisin, miun d-koon tissit pienenis tai lurpsahtais kun vanhalla mummolla. Suosittelen itseluottamuksen kasvattamista ennen mitään älyttömiä laihutuskuureja. :) <3
[/quote]
Joo vittu mulla ei ole ku b: n tissit
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 02:54"][quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 02:51"][quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 02:31"]Mun mielestä sä olet pullukka. Ite oon 175 ja 56 ja pidän itseäni lihavana ja koitan juuri laihduttaa. T: 2 lapsen äiti
[/quote]
[/quote]
Joo vittu mulla ei ole ku b: n tissit
[/quote]
Mutta tissit ei ainakaan sillä laihduttamisella parane!
Hmm ootko ap nyt ihan varma ettei sulla jo paista luut läpi? Katsele itseäsi ikäänkuin ulkopuolelta ja yritä hyväksyä ja pitää kauniina omaa kehoasi. Itselläni oli tarkoituksena laihduttaa suhteessa samoihin mittoihin kuin sinä, mutta oon kai romuluista sorttia kun mun luut törröttää tosi pahasti vaikka oon 163cm / 60kg. Esimerkiksi olkapäissä on terävät "sarvet" jotka näkyy ohuen paidan läpi ja ranneluut on silmiinpistävät. Ei muutes ole nätti näky.. Kesti pitkään hyväksyä ettei mun ole tarkoitus painaa 50 kiloa, vaan tämä 60 on ihan hyvä :)
mulla puhkes syömishäiriö niin, et jo 2 tai 3 luokalla ku kasvoin ja paino kasvoi 25 kg -> 30 kg se oli nii järkyttävä shokki vaikka olin vasta pieni lapsi. Muistan et valehtelin mun painon aina ku joku sitä kysy "painan 24 tai 25" 14 vuotiaana sairastuin syömishäiriöön ja olin 165/38.
En meinannut millään tulla raskaaksi yksi suhde päättyi sen vuoksi ja monen monta muuta myöhemmin tullutta ongelmaa on läpi käyty joita en kellekkään soisi.
Nyt et näe viikkoa tai vuotta edemmäs elämääsi tiedän kyllä mistä puhun, mutta elämää on vielä jäljellä monta vuotta tulet sen huomaamaan jos jaksat parantua. Tulee ensi kesä ja sitä seuraava. Silloin laihdutuksesta ei ole enää hyötyä vaan se on kerennyt aiheuttaa runsaasti erilaisia vaivoja.
Pahin itselläni on ehkä tämä untuvakarvoitus joka ei vaan lähde pois millään. Kasvoja AJELEN usein kun puuteri kerrostuu karvoihin :/ ei ne näy, mut häiritsee itseä.
Vaikea aihe siksi en kirjoita enempää en halua muistella. Vastaan kyllä jos kysyt jotain. Anteeksi sekava teksti myös on vaan niin arka asia.
16 siis ulkonäöllisesti pahin on tuo untuva ei psyykkisesti
Sulla on jo syömishäiriö. Syömishäiriö ei ole se alipaino, johon se usein johtaa, vaan syömishäiriö on just toi mitä sun pään sisällä nyt tapahtuu. Taistele sitä vastaan. Usko mua, olen käynyt siellä. Yritä vaikka hakea apua, jos susta tuntuu tuolta.