Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lukenut Riikka Pulkkisen uuden kirjan

Vierailija
17.01.2014 |

Ja onko hyvä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikkako se siellä ;) älä pahastu kun mammat on morkannu, löydät vielä oman äänesi. Ei olla ehkä kohdeyleisö kakskymppisen eksistentialisille tuskailuille.

Vierailija
2/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, eksistentialisTisille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kuulemma mitäänsanomaton.

Vierailija
4/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut josko pitäisi, aikaansa seuratakseen. Mitä tuumaa av-raati?

Vierailija
5/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo, enkä taida lukea. Ekan kirjan luin, ei avautunut mulle. Tokaakin yritin, mutta ei auennut sekään. Nyt en taida jaksaa enää yrittää.

Vierailija
6/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 30-vuotias ja mun mielestä ne kirjat vaikuttavat lapsellisilta. Pitäisi olla vähän enemmän elämää elettynä ja nähtynä, vähän enemmän kokemusta ihan vain elämisestä, että tulisi syvyyttä siihen tekstiin. Teksteissä sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta välilä se elämänkokemattomuus paistaa läpi.

Viime vuonna hänelle syntyi lapsi, joten ehkä se elämänkokemus alkaa pian näkyä.

Vierailija
7/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä elämänkokemusta se lapsi tuo?

Joo. Ei kyllä kiinnosta.

Vierailija
8/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli Iiris Lempivaaran levoton ja painava sydän on se uusin, luin sen jo silloin kun se ilmestyi jatkokertomuksena Kauneudessa ja Terveydessä. Tykkäsin kovin. Tykkään muutenkin Riikka Pulkkisessa.

P.S. Toisinaan luen Shakespearea.

Vierailija
10/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, pitäisikö? Millaista kieltä, millainen aihe?

Vierailija
11/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue sen kirjoittamaa paskaa enää ikinä.

Vierailija
12/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 18:06"]En lue sen kirjoittamaa paskaa enää ikinä.

[/quote]

oho, noinko kehno? Pari sanasta sisällöstä? T.11

Vierailija
13/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole koskaan ymmärtänyt av-palstan vihaa Riikka Pulkkista kohtaan. Olen lukenut ne kaksi ekaa kirjaa, ja tykkäsin kyllä, vaikka kieltämättä hänen tyylinsä on jotenkin ehkä ... pikkuvanha? En osaa sitä sen enempää kuvailla. (Suomen kuvalehdessä oli taannoin muuten juttu suomalaisen kirjallisuuden tilasta, se oli minusta osuva ja siinä kuvattiin Pulkkisen tyyliäkin hyvin, mutten nyt muista että millä sanalla).

Kenestä kotimaisista nykykirjailijoista mammat sitten tykkää jos ei Pulkkisesta? Itse olen lukenut aivan liian vähän kirjoja viime vuosina, mutta Riku Korhonen on ehkä suosikkini.

Vierailija
14/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekaan oikein Riikka Pulkkisen kirjat aukea. Tai aukeavathan ne, luulen, mutta ei iske. Eivät oikein herätä tuntemuksia tai ajatuksia, lähinnä tuntuvat nuorisokirjoilta, jotenkin niin simppeleiltä että olen jo epäillyt etten ymmärrä niiden sisintä ajatusta.

Rajan luin, ihan ok, mutta ei iskenyt kovaa. Vieras on puolessa välissä, toistaiseksi ei ihan sykäytä, mutta luen sen silti loppuun. Totta vielä hyllyssä odottaa, mutta katsotaan...

Vierailija
15/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 18:06"]En lue sen kirjoittamaa paskaa enää ikinä.

[/quote]

oho, noinko kehno? Pari sanasta sisällöstä? T.11

[/quote]

Vieras oli vuoroin kliseinen, vuoroin tekotaiteellinen. Tällainen:

pomp

pomp

pomp

tilulilulei

Henkilöitä: uskovainen anorektikko joka perustaa lahkon, musta svengaava nainen ja mamutyttö, jota kiusataan.  Niin tylsä kuin olla voi. Ei mitään sisältöä.

Totta oli vaan tylsä ja mitäänsanomaton.

Vierailija
16/31 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
17/31 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulkkinen on yksi suosikkikirjailijoistani, Raja ja Totta olivat erittäin hyviä, Vieras oli osittain pettymys, vaikka mielelläni luinkin.

Vierailija
18/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ap Vierasta vai Iiris Lempivaaraa ?

Vierailija
19/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä Lempivaaraa en ole lukenut, luen kyllä jos joskus tulee kirjastossa vastaan. Mielestäni Raja ja Totta olivat kieleltään mielenkiintoisia, ne antoivat yllättävän paljon myös omaan kirjoittamiseen. Vieras taas ei sykähdyttänyt, tuli se kyllä luettua, vaikka oikeastaan se ja sama vaikka olisi jäänyt kesken.

Vierailija
20/31 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkäsin Vieraasta todella paljon! Siinä oli mielenkiintoset teemat ja teksti imi mukaansa ainakin minut. Suunnittelen lukevani kirjan uudestaan.

Vastuksissa on kirjoitettu, että Pulkkisen kirjat ovat nuorisokirjamaisia: mä en kyllä koe niin (lukenut myös Rajan), vaikka toki niissä käsitellään myös aikuistumiseen liittyviä vaikeuksia. Tiedä sitten, oonko jämähtänyt teiniasteelle ; )

N 38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän