Voiko yli 40v käyttää pastelli luomivärejä ja meikkejä?
Ostin tämän paketin ja olen nyt harjoitellut sillä luomivärejä. Mietin vain olenko liian vanha näihin pastelleihin? Mitä mieltä?
https://www.cocopanda.fi/product/3133530/makeup-obsession-dream-with-vi…
Kommentit (38)
Nelikymppisenä toivoisi olevan niin hyvä itsetunto, että tekee just mitä haluaa. Elämä on liian lyhyt jotta sitä kannattaisi käyttää miettimiseen mitä muut sinusta ajattelee. Luomivärit on hyvä tapa aloittaa tämä tie, rohkeasti vain! Tsemppiä!
Voit mutta tuo paletti ei ole kyllä runsaspigmenttinen. :D Riippuu tyylistäsi. En muista tosin koska olisin törmännyt keski-ikäiseen naiseen suomessa joka meikkaa varsinkaan pastellisävyillä. Hyvin harvinaista. Täällähän jengi ei uskalla edes pukeutuakaan kuin mustaan ja harmaaseen
Kommenteista ja peukutuksista päätellen ei voi. Täytyy sitten käyttää ruskeaa.
Ihan mielenkiinnosta. Millainen tyyli ja millainen ihminen täytyy olla että voi käyttää pastelleja?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voit mutta tuo paletti ei ole kyllä runsaspigmenttinen. :D Riippuu tyylistäsi. En muista tosin koska olisin törmännyt keski-ikäiseen naiseen suomessa joka meikkaa varsinkaan pastellisävyillä. Hyvin harvinaista. Täällähän jengi ei uskalla edes pukeutuakaan kuin mustaan ja harmaaseen
Ei ole kaupoissa paljon muuta väriä tarjollakaan. Huvittaa kun vaatekaupat mainostavat että syksyn uudet ihanat värit ovat saapuneet. Ruskea, beigen eri sävyt, hailakat vihreät ja harmaat, joku hailakka vaaleansininen on jo räväkkää rohkeille naisille. Lisäksi ruosteenpunainen ja sinapinkeltainen. Huoh. Missä kirkkaat heleät värit, kirkkaanpunainen, fuksia ymv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin meikkaamisen vasta 42-vuotiaana ja käytän mitä huvittaa. Pastellien sopivuus riippuu mm. ihon sävystä. Minulle sopivat vain lämpimät sävyt ja kylmät (kuten kuvan paletin värit) saavat ihon näyttämään herkästi harmaalta. Pastellisävyt ovat usein aika kuivia/puuterisia joten kannattaa taputella ne meikkiharjalla luomelle sivelemisen sijaan.
Mutta hyvännäköinen paletti vaikkei sovellu minulle!Tätä mäkin mietin että onko sävyt liian vaaleita ja kylmiä itselleni? En ole varma onko lämmin vai kylmä ihon sävy. Luulen että lämmin. Onko suositella tiettyjä luomivärin värejä jos on lämmin? Tuntuu kyllä että oon noviisi leikkaamisesta vaikka koko iän oon meikannut.
Ap
Minulle käyvät parhaiten persikan ja vaaleanpunaisen sävyt, eli tummemmista sävyistä punaiset ja oranssit. Kaikkein parhaiten sopivat murretut sävyt eli tiili ja viininpunainen. Lisäksi sinappi, luumunpunainen, murretut vihreän sävyt ja lämpimät ruskean sävyt. Olennaista on että pohjaväri on lämmin. Harmillisesti haluaisin meikata hopealla, turkoosina tai limellä mutta ne eivät vain käy. Tuosta paletista voisi koneilla yhdistellä violetin eri sävyjä ja alimman rivin savunharmaa näyttää kiinnostavalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin meikkaamisen vasta 42-vuotiaana ja käytän mitä huvittaa. Pastellien sopivuus riippuu mm. ihon sävystä. Minulle sopivat vain lämpimät sävyt ja kylmät (kuten kuvan paletin värit) saavat ihon näyttämään herkästi harmaalta. Pastellisävyt ovat usein aika kuivia/puuterisia joten kannattaa taputella ne meikkiharjalla luomelle sivelemisen sijaan.
Mutta hyvännäköinen paletti vaikkei sovellu minulle!Tätä mäkin mietin että onko sävyt liian vaaleita ja kylmiä itselleni? En ole varma onko lämmin vai kylmä ihon sävy. Luulen että lämmin. Onko suositella tiettyjä luomivärin värejä jos on lämmin? Tuntuu kyllä että oon noviisi leikkaamisesta vaikka koko iän oon meikannut.
Ap
Minulle käyvät parhaiten persikan ja vaaleanpunaisen sävyt, eli tummemmista sävyistä punaiset ja oranssit. Kaikkein parhaiten sopivat murretut sävyt eli tiili ja viininpunainen. Lisäksi sinappi, luumunpunainen, murretut vihreän sävyt ja lämpimät ruskean sävyt. Olennaista on että pohjaväri on lämmin. Harmillisesti haluaisin meikata hopealla, turkoosina tai limellä mutta ne eivät vain käy. Tuosta paletista voisi koneilla yhdistellä violetin eri sävyjä ja alimman rivin savunharmaa näyttää kiinnostavalta
Hei. Kiitos vastauksesta. Pitääpä kokeilla noita luomivärejä mitä sanoit. Onko jotain palettia missä mahdollisimman monta lämmintä sävyä?
Ap
Ihme nynnyjä porukkaa kun kyselee tuntemattomien lupia.. Tekee vaan. Kai sitä voi vaikka päänsä siniseksi värjätä 67,96 vuotiaana jos väri pysyy kiinni.
Ikäsi vuoksi et voi enää käyttää mitään puuterimaisia silmämeikkejä. Pastellivärit on vihoviimeisiä korostamaan ryppyisiä silmäluomia.
Kokeile sen sijaan sipaista kevyesti vaseliinia sekä ylä- että alaluomiin. Vaseliini raikastaa katseen.
Ihan hyvin voi jos ne sopii sun väreihin. Ei siinä paletissa mitään ikärajaa lue :)
Vois josset omista raskaita luomia. Mikäs näillä joilla on avonaiset silmät vielä ysikymppisinäkin. Luomella on tilaa vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi vuoksi et voi enää käyttää mitään puuterimaisia silmämeikkejä. Pastellivärit on vihoviimeisiä korostamaan ryppyisiä silmäluomia.
Kokeile sen sijaan sipaista kevyesti vaseliinia sekä ylä- että alaluomiin. Vaseliini raikastaa katseen.
Nelikymppisellä ei ole vielä oletusarvoisesti ryppyisiä silmäluomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisellä ei ole vielä oletusarvoisesti ryppyisiä silmäluomia.
Mutta raskaita luomia kylläkin josta ei näy välttämättä minkäänvaltakunnan luomivärit.
Tuolta cocooandan sivuilla näyttäisi olevan ainakin MAKEUP REVOLUTION: Forever Flawless Fire Palette tai Forever Flawless Namaste. En tosin tiedä niiden pigmentistä. Suosittelen että aloitat Anastasia Beverly Hillsin Modern Renaissance -paletista joka on todella helppokäyttöinen arkimeikkiinkin. Oma suosikkini on saman merkin Jackie Aina -paletti, jossa on vähän tummemmag sävyt mutta se on todella monikäyttöinen ja hyvälaatuinen. Nuo kaksi löytyvät Kicksistä
niin miten sä siis pukeudut? voi näyttää oikeasti hassulta jos joku noviisi pistää keltaista luomelle jos tyyli on ku kantabaarin marjatalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaupoissa paljon muuta väriä tarjollakaan. Huvittaa kun vaatekaupat mainostavat että syksyn uudet ihanat värit ovat saapuneet. Ruskea, beigen eri sävyt, hailakat vihreät ja harmaat, joku hailakka vaaleansininen on jo räväkkää rohkeille naisille. Lisäksi ruosteenpunainen ja sinapinkeltainen. Huoh. Missä kirkkaat heleät värit, kirkkaanpunainen, fuksia ymv.
Aijaa. No kyllä mä löydän välillä ihan perusliikkeistä kivan värisiä vaatteita yms, sekä tilailen paljon ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset on kyllä hankalia värejä etenkin aloittelijoille, ja jos olet muutenkin ns. "harmaavarpunen", niin saattaa näyttää hassulta ja "irtonaiselta". Saa niitä toki keski-ikäiset ja vanhemmatkin käyttää, mutta ne eivät anna paljonkaan anteeksi toisin kuin maanläheiset sävyt.
Mitä tässä pitää saada anteeksi?
Ikääkö?
Ryhdistäytykää, kanssasisaret.Mahdolliset (aloittelijan) meikkivirheet, huonot häivytykset yms. Älä projisoi ikääntymispelkoasi, jonka olet verhonnut välinpitämättömyyteen, tai kuvittelemaasi ikärasismia sinne, minne se ei kuulu. Ja lopeta saarnaaminen. Toki jokainen voi meikata vaikka sokkona, mutta suurin osa ihmisistä haluaa silti näyttää hyvältä eikä pelleltä. Siihen tarkoitukseen pastelli- ja neonvärit on huonoja, etenkin jos meikkaaja on aloittelija.
En edelleenkään aio pyytää anteeksi ”aloittelijan meikkivirheitä”.
Av:lla saa saarnata ilman sinun lupaasi, fyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hei. Kiitos vastauksesta. Pitääpä kokeilla noita luomivärejä mitä sanoit. Onko jotain palettia missä mahdollisimman monta lämmintä sävyä?
Ap
Kirjoittaja kertoi hänelle itselleen sopivista väreistä. Sopivat värit ei riipu iästä, vaan omasta ihon pohjaväristä ja omasta tyylistä. Kokeile itse mikä sinulle sopii, se voi olla vaikka ne haluamasi pastellivärit.
Ainakin vaatekauppiaiden mielestä suomalaisten pitäisi pukeutua ruskean ja beigen eri sävyihin, harmaaseen sekä hailakoihin pastelliväreihin. Meikki tietysti nude. Olen 50v enkä siedä tätä värimaailmaa. Jos haluaa jotain muuta, on ostettava ulkomailta.