Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Seurustelisitko luottotiedottoman kanssa?

Vierailija
16.01.2014 |

Tuli noista muista ketjuista mieleen.

Itelleni tuo voisi muodostua kynnyskysymykseksi, kertoo paljon ihmisen elämänhallinnasta, jos luottotiedot ovat menneet. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:15"]

En ota edes yhtä köyhää

[/quote]

Meinaat sitten miestä itsellesi elättäjäksi?

Vierailija
22/27 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ikinä ei saisi asuntolainaa yhdessä ja vaikeuttaisi muutenkin elämää. Asia josta minulle on jankattu aina, että ne kuuluu kysäistä ennenkun siirtyy vakavammalle asteelle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi av-mammat taas, ette tiedä elämästä mitään! :-D Hylkäisitte vaikka parhaan ystävänne, jos kuulisitte tai huomaisitte, että perintäfirmalta olisi tullut kirje hänelle! Ja julistaisitte kokonaan kuolleeksi, jos ulosottovirasto ystäväänne lähestyisi, poistaisitte valokuvista, muistoista ja ajatuksista. Minun puolesta saatte niin tehdä, ehkä se saa olonne tuntumaan hyväksi ja upeaksi ihmiseksi. ;-D

Vierailija
24/27 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en varsinkaan, jos se olisi myös persaukinen. Olisi suuri vaara, että etsii elättäjää ja rahoittajaa eli olisi tämän päivän Ruben Oskar Auervaara. Ihmettelen aina, miten sinisilmäisiä ja miehenkipeitä monet naiset ovat, jopa pitkälle koulutetut, joilla luulisi olevan enemmänkin arviointikykyä.

Vierailija
25/27 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi. Kaveri voin olla, mutta kumppania ei luottotiedottomasta tule. Jos olisi avain erityisen mielenkiintoinen tapaus niin olisin kiinnostunut syistä, ja voisin ehkä seurustella jos syyt olisi ymmärrettävät. Muuten ei.

Vierailija
26/27 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:03"]

Minulta ovat luottotiedot menneet. Kertokaa nyt mitä se kertoo kyvystäni esim.  hoitaa työni ja perheeni? Millainen vanhempi ja työntekijä olen ?

[/quote] Minulta myös. Tosin velkani olen maksanut jo, mutta merkintä näkyy aikansa siitä huolimatta. Minulla on upea perhe, ihana koti, mieluinen työ ja ystäviä paljon, elämä opettaa. :)

Vierailija
27/27 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina näissä keskusteluissa luottotiedottomista henkilöistä pitää aina maalailla jotain kuvaa, että he ovat raukkoja, köyhiä ja heitä pitää sääliä? Miksi ei voida puhua asioista niin kuin ne ovat.

Ehdoton enemmistö luottotietojen menetyksistä johtuu siitä, että elämänhallinta ei ole kunnossa ja ettei kykene hoitamaan talouttaa niinkin yksinkertaisella tavalla kuin että ei elä yli omien tulojen ja varojen. Viisas ihminen järjestelee taloutensa siten, että on aina jokin hätävara mihin kääntyä. Hienoa järjestelmässä kuitenkin on se, että vaikka nuorena olisit tyhmä niin voit korjata asiasi: maksaa velkasi takaisin ja ajan myötä saat luottotietosi takaisin. Turha sitä on mitenkään selitellä. Se on tyhmyyttä, mutta siitä voi onneksi viisastua ja hoitaa asiansa kuntoon.

Nyt joku taas sanoo, että toivottavasti ei osu omalle kohdalle: no ei osu. Olin työtön, sairas, köyhä, opiskelija tai työssäkäyvä, niin elämäntilanteiden mukaan minulla on jotain säästöjä tai sitten kituutan yhteiskunnan tuilla. Ei se ole mitään rakettitiedettä tulla toimeen siten ettei mene luottotietojaan. Minulta luottotiedottomat (pl. jotkut erityistapaukset joita on ehkä 0,1 % luottotiedottomista) eivät saa mitään sääliä, niiden menettäminen on ihan täysin oma vika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän