Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko uskaltaneet ladata Mobilepayn?

Vierailija
17.10.2020 |

Siinä sopimuksessahan on vaikka mitä hämäräksi jääviä kohtia siitä, miten MobilePay ehkä voi muuttaa sopimusta myöhemmin ja kuinka sitä itse ei voi irtisanoa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko siitä tullut joitain palvelumaksuja?

Jos nyt vaan vastais tähän sen sijaan että alapeukuttaa? Ainut syy mulla ladata MobilePay olisi nyt että vältän tiettyjä latausmaksuja, jotka nekin ovat kertaluontoisesti vain euron luokkaa, eli muutama euro kuukaudessa niitä tulee, mutta jos MobilePay vie saman verran palvelumaksuja niin siitä ei ole hyötyä sitten.

Ei siitä mene mitään palvelumaksua.

Vierailija
22/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuon ainoa hyöty on nopea rahanvaihto yksityishenkilöjen kesken, niin ei ole minulla mitään tarvetta.

Just näin. Jos joskus ani harvoin tarvitsee yksityshenkilöltä jotain ostaa, niin jos ei käteinen tai tilisiirto kelpaa niin olkoon ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yhtään kertaan tarvinnut mihinkään. Eikö ihmiset osaa tehdä tilisiirtoja enää? Ei tarvitse mitään välikäsiä. Rahat on monesti nopeammin perilläkin.

Itselleni kilahtaa mobilepay-maksut ihan samantien tililleni.

Vierailija
24/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko vielä joku, jolla EI ole mobilepayta vuonna 2020?

Kerropa mihin sitä nyt normaali ihminen tarvitsee? Ehkä joku kirppisharrastaja voi kokea tarpeelliseksi.

No ihan nyt vaikka mihin. Esim:

- siirrän lapsille rahaa

- ostan reko-ringistä

- tuen kaverin lapsen harrastusta ostamalla kannatustuotteita

- kaveri on maksanut kahvini, ja maksan takaisin

Varsinkin nyt, kun korona jyllää, niin on hygienisempi tapa maksamiseen.

Kirppareita en harrasta.

Ja miksi ihmeessä noita ei voi tehdä normaalisti tilisiirrolla? Ei tarvitse mitään sovellusta, kunhan on netti.

Ja noissa sun esimerkeissä pitäisi myös vastaanottajalla olla mobilepay. Pakotatko hankkimaan?

Huomasitko että hän käyttää sitä tuotteiden ostamiseen? Mitä luulet, olisiko niillä myyjillä se käytössä valmiiksi?

Itsekin ostan reko-ringistä ja tuo on yleensä ainoa tapa maksaa myyjille.

Vierailija
25/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa mihin sitä nyt normaali ihminen tarvitsee? Ehkä joku kirppisharrastaja voi kokea tarpeelliseksi.

Siirrän rahaa perheelle tai ystäville, kun vaikka tilataan ruokaa.

Olen myös sitsit ja esim. osani polttarimökistä maksanut sillä.

Monessa verkkokaupassa voi sillä maksaa, esim. vaikka Yliopiston apteekki tai Kotipizza. On tosi nopea tapa maksaa, super paljon nopeampi kuin verkkopankki tai korttimaksu.

Myös HSL:n sovelluksessa lipun maksan sillä.

Kysymys kuuluu, missä sitä ei käyttäisi..

Vierailija
26/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa tosi kätevä, meillä tilit eri pankeissa. Pelastanut monelta pulmalta kun saa rahat perille välittömästi.

Vierailija
27/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- siirrän lapsille rahaa

- ostan reko-ringistä

Kirppareita en harrasta.

Ja miksi ihmeessä noita ei voi tehdä normaalisti tilisiirrolla? Ei tarvitse mitään sovellusta, kunhan on netti.

Ja noissa sun esimerkeissä pitäisi myös vastaanottajalla olla mobilepay. Pakotatko hankkimaan?

Voi hyvä luoja.

MobilePaylla se maksaminen on kymmenen kertaa nopeampaa ja helpompaa.

Mobella on MP, joten ei tarvitse pakottaa.

Jos vaikka äidille tai kaverilla laitan rahaa, niin se menee muutamalla painauksella.

Vierailija
28/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sillä tekisin? Löytyy jo oman pankin mobiilipankit, lähimaksut jne.

Jos tuon ainoa hyöty on nopea rahanvaihto yksityishenkilöjen kesken, niin ei ole minulla mitään tarvetta.

Nopeampi kuin mobiilipankki ja toimii monessa verkkokaupassa. Yli puolet nopeampi, kuin verkkopankkimaksu.

Ehkä kannattaa tutustua aiheeseen ennen kuin kerrot mielipiteen.

Vierailija
29/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktialla toimii surkeesti toi MP, jos siirrän itse, raha on perillä välittömästi(heillä eripankki) jos minulle siirretään raha vasta seuraavana päivänä tai pahimmassa tapauksessa menee koko viikonlopun yli.

Heidän mobiilipankkinsakin ihan surkea, toimii n. joka toinen päivä.

Puhelimessasi/netissäsi vikaa. Minulla Aktian mobiilisovellukset toimineet aina täysin ilman ongelmia, sekä pankki että maksusovellus. Näin ainakin Androidilla.

Vierailija
30/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole, enkä luota kännykän varaan.

Ihan leluja nämä nykypäivän kännykät.

Vierailija
31/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- siirrän lapsille rahaa

- ostan reko-ringistä

Kirppareita en harrasta.

Verkkopankkiin täytyy aina kirjautua, mb on paljon nopeampi. Ei, en pakota ketään tietenkään sitä hankkimaan. Jos ei mb:tä ole, niin maksan pankitilille. Omassa tuttavapiirissäni nyt sattuu lähes kaikilla se olemaan, ja on kyllä elämää helpottava sovellus.

Verkkopankkiin kirjautuminen vie noin sekunnin kun käyttää puhelimella.

Vierailija
32/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sillä tekisin? Löytyy jo oman pankin mobiilipankit, lähimaksut jne.

Nopeampi kuin mobiilipankki ja toimii monessa verkkokaupassa. Yli puolet nopeampi, kuin verkkopankkimaksu.

Siis miten hitaasti käytät luottokortti/verkkopankkia jos kestää niin kauan että sitä varten tarvisi erillisen nopeamman sovelluksen?

Itse ostan digitaalisella luottokortilla kaikki verkko-ostokset eikä mene ollenkaan kauan, ja tämä onnistuu pankin omalla maksusovelluksella.

Vierailija
33/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten hitaasti käytät luottokortti/verkkopankkia jos kestää niin kauan että sitä varten tarvisi erillisen nopeamman sovelluksen?

Itse ostan digitaalisella luottokortilla kaikki verkko-ostokset eikä mene ollenkaan kauan, ja tämä onnistuu pankin omalla maksusovelluksella.

Ei siihenkään kauaa mene, mutta MP on nopeampi.

Verkkopankkimaksu:

MP - klikkaa, että siellä maksu - avaa sovellus - hyväksy

Danske verkkopankkimaksu - käyttäjätunnus - salasana verkkoselaimessa - hyväksy Danske ID:ssä puhelimella - maksun tiedot - laita salasana - paina maksu.

Maksu kaverille:

MP - sovellus auki - sormenjälki tai 4 numeron pin - summa - paina ehdotettua kaverin nimeä -lähetä.

DB - avaa sovellus- sormenjälki - maksut - maksu muulle tilille - saajan tilinumero- saajan nimi - viesti ehkä - summa - jatka - salasana..

Ei tarvi kertaakaan kysellä kenenkään tilinumeroita MP:n kanssa, se pelkästään tekee siitä paremman.

Vierailija
34/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- siirrän lapsille rahaa

- ostan reko-ringistä

Kirppareita en harrasta.

Verkkopankkiin täytyy aina kirjautua, mb on paljon nopeampi. Ei, en pakota ketään tietenkään sitä hankkimaan. Jos ei mb:tä ole, niin maksan pankitilille. Omassa tuttavapiirissäni nyt sattuu lähes kaikilla se olemaan, ja on kyllä elämää helpottava sovellus.

Verkkopankkiin kirjautuminen vie noin sekunnin kun käyttää puhelimella.

Niin, myös MobilePayhin kirjautuminen vie sekunnin, mutta itse maksu nopeampi ja käyttöjärjelmä simppelimpi ja käyttäjäystävällisempi.

Osa sitä nopeutta on se, että sehän on simppeli sovellus, kun taas verkkopankissa voi tehdä vaikka mitä.

Vierailija
35/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan rekoringistä myös, siirrän lapsille rahaa, käytän kirpputorimyynneissä ja ostoissa. Kätevä ja nopea, ei tarvitse alkaa näpäyttämään tilinumeroita tms, kun puhelinnumerolla toimii.

Vierailija
36/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suostun maksamaan mobiililla vasta sitten, kun se on varmasti turvallista eli en koskaan. 

Vierailija
37/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihneessä joku mb-vastustaja jankuttaa täällä? Älä ota käyttöön, jos et halua! Niin helppoa se on. Mutta ei tarvitse myöskään lytätä muiden positiivisia kokemuksia.

Vierailija
38/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suostun maksamaan mobiililla vasta sitten, kun se on varmasti turvallista eli en koskaan. 

No on se ainakin käteistä turvallisempi kaikin tavoin, mutta en tiedä sitten että mitä ihmeen turvallisuusstandardia sinä tahtoisit noudatettavan. Epäilen, että sinulla ei ole asiasta mitään käsitystä ja louskuttelet leukojasi totaalisen ymmärtämättömyyden suomalla äärettömällä varmuudella.

Vierailija
39/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vähemmän klikkauksia verkkakauppaostoksissa kuin jos maksaisi nettipankissa tai luottokortilla tunnistautumisineen. Puhelinnumeroni muistan ulkoa, luottokorttinumero menee välillä väärin.

Nyt kun lapsi jäi vanhaan pankkiin ja itse vaihdoin toiseen, mobilepayllä on näppärä maksaa viikkorahat.

Tietääkseni olen ihan tavallinen ihminen vaikka mp:n koenkin hyödylliseksi.

Vierailija
40/41 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MobilePay on tosi kätevä ja helppo tapa maksaa myös verkkopankkiostoksia. Valitsen aina MobilePayn, jos se vaan on mahdollista. Lisäksi kaveriporukan kesken tosi helppo jakaa vaikka yhteisen mökkireissun kulut, eikä tarvitse kenenkään tilinumeron kanssa sohlata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi