Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on älykkyysosamääräsi?

Vierailija
16.01.2014 |

Laita tähän älykkyysosamääräsi (IQ, ÄO). Ja miltä tuntuu olla sen verran älykäs kuin mitä olet. Haluaisitko olla fiksumpi, vai vähemmän fiksu.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

145, riittää minulle. Teen nopeasti pitkälle meneviä päätelmiä ja huomaan kauas kantoisia vaikutuksia, pystyn ajattelemaan asioita hyvin laajasti. Sinänsä hyvä itselle, mutta toisinaan hyvin ärsyttävää kun huomaa että muut eivät ymmärrä. Ärsyttävää etenkin työelämässä kun lyhytnäköisemmät päättää asioita, itse joutuu hakkaamaan päätä seinään kun toiset ei ymmärrä. Sitten myöhemmin ihmetellään kun meni pieleen - argh. Se on jo nyt todella turhauttavaa, joten en haluasi olla "fiksumpi", tämä riittää minulle.

Vierailija
2/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 1991 kävin testissä, tulos oli muistaakseni 161. En ole ollut Mensan jäsen missään vaiheessa. Työelämässä pärjään erinomaisesti, myös sosiaalisesti, mutta tyhmyyttä siedän heikosti.

Vierailija
4/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä palstan juttujen perusteella uskois että täällä palstailee Suomen älymystö....:D

Vierailija
5/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin testissä joskus vuonna nakki sillä Mensan vanhalla käppyrällä. Tulos oli 161 tai 166, en muista.

Mä tahtoisin olla kauniimpi, laihempi, reippaampi, paksutukkaisempi, pitkätukkaisempi, rikkaampi, nuorempi, pitkäpinnaisempi, parempi vaimo, hyvä leipomaan, kaksikielinen...

Ei siis kiinnosta lainkaan, jos hoksaisinkin muutaman päättelytehtävän enemmän ja saisin testissä isomman lukeman. 

Vierailija
6/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista ihan tarkkaan kun ei sillä niin väliä ole, mutta se oli jotain 197 tai 198. Ihan tavallinen ihminen minäkin, hieman vain nopeampi ajatuksenjuoksu ja parempi päättelykyky kuin muilla. En ainakaan paljoa älykkäämpi haluaisi olla.

Vierailija
7/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Varmaan hitusen keksimääristä parempi kun lukiossa kuitenkin selvisin pitkästä matikasta, mutta vain hitusen.  Ois kiva olla älykkäämpi.

Vierailija
8/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:07"]

En muista ihan tarkkaan kun ei sillä niin väliä ole, mutta se oli jotain 197 tai 198. Ihan tavallinen ihminen minäkin, hieman vain nopeampi ajatuksenjuoksu ja parempi päättelykyky kuin muilla. En ainakaan paljoa älykkäämpi haluaisi olla.

[/quote]

Tämä nyt on ihan p*skapuhetta, täällä palstalla ei kirjottele yksikään joka kuuluu maailman 99,99 % älykkäämmän joukkoon.

Vierailija
9/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:30"]

[/quote]

Tämä nyt on ihan p*skapuhetta, täällä palstalla ei kirjottele yksikään joka kuuluu maailman 99,99 % älykkäämmän joukkoon.

[/quote]

Ai niinkö...? Meinasit varmaan 0,01. Sen sijaan täällä kirjoittelee mitä ilmeisemmin pilvin pimein niitä jotka kuuluvat 1-2% älykkäimmistä...not.

Vierailija
10/30 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:30"]

[/quote]

[/quote]

Ai niinkö...? Meinasit varmaan 0,01. Sen sijaan täällä kirjoittelee mitä ilmeisemmin pilvin pimein niitä jotka kuuluvat 1-2% älykkäimmistä...not.

[/quote]

Hehe kävipäs moka! Juu siis nimenomaan tarkoitin sitä, että täällä ei kirjottele kukaan joka olisi älykkäämpi kuin 99,99 % väestöstä. Tai juuri toisin sanoen kukaan, joka kuuluu maailman älykkäimmän 0,01 % (tai jopa 0,001 %) joukkoon.

Se, että tänne muutama 1-2 % älykkäämmän edustaja on eksynyt, on vielä ihan ymmärrettävää.

Vierailija
11/30 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

127 sain uudesta mensa testistä mutta tyhmä mä olen 130raja on 2% onneksi kaikki +130 ovat AV mammoja

Vierailija
12/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Sitä ei ole koskaan mitattu virallisissa testeissä.

Vierailija
13/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taas tätä :D Tulkaa nyt kaikki kertomaan miten saitte mensan nettitestissä 150 (mainitsematta mitään käytetystä keskihajonnasta).

Vierailija
14/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO:ni on n. 140. Ei tunnu mitenkään erityiseltä olla fiksu. Haluaisin olla älykkäämpi, koska minua ei useinkaan tunnisteta älykkääksi huonon ulosantini takia. Joudun usein tilanteisiin joissa minulle selostetaan jotakin täysin itsestäänselvää perinpohjaisesti.

Vierailija
15/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

132. Tuntuu ihan omalta itseltäni. Muusta ei ole omakohtaista kokemusta.

Vierailija
16/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysuomessa on buumi, joka pistää silmään itseäni. Mediassa tehdään jatkuvasti suuria sankareita ihmisistä, jotka ovat laskeneet itsensä järkyttävästä älystä esim. kohtuulliseen älyyn tai jotkut harvat jopa normaaliälyisiksi. Kuitenkin on olemassa suuri joukko ihmisiä, jotka eivät ole koskaan päästäneet itseään kehittymään yliälykkäiksi, eivätkä anna. Eivät anna älyn kasvaa, vaan puuttuvat heti asiaan, kun älykkyys on vähän heikennyt tai älyä uhkaa tulla.

Onko mielestänne oikein, että hillittömiin ÄO-lukemiin itsensä päästäneet ja sittemmin tyhmentyneet ihmiset ovat niitä, joita juhlitaan sankareina? 

Vierailija
17/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

116, tahtoisin paremman muistin.

Vierailija
18/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 17:34"]

Nykysuomessa on buumi, joka pistää silmään itseäni. Mediassa tehdään jatkuvasti suuria sankareita ihmisistä, jotka ovat laskeneet itsensä järkyttävästä älystä esim. kohtuulliseen älyyn tai jotkut harvat jopa normaaliälyisiksi. Kuitenkin on olemassa suuri joukko ihmisiä, jotka eivät ole koskaan päästäneet itseään kehittymään yliälykkäiksi, eivätkä anna. Eivät anna älyn kasvaa, vaan puuttuvat heti asiaan, kun älykkyys on vähän heikennyt tai älyä uhkaa tulla.

Onko mielestänne oikein, että hillittömiin ÄO-lukemiin itsensä päästäneet ja sittemmin tyhmentyneet ihmiset ovat niitä, joita juhlitaan sankareina? 

[/quote]

Mikä on järkyttävä äly? Tai yliäly?

Vierailija
19/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin 18-vuotiaana Mensan testissä, äo 152. Olin vuoden Mensan jäsenenä mutta sen jälkeen en viittiny maksaa vuosimaksua kun jäsenyydestä ei tuntunu olevan pahemmin hyötyä. Nykyään oon 26. Tuntuu ihan normaalille. En ajattele muista että ne olis jotenkin tyhmempiä enkä kerro kellekään mitään Mensa-tuloksesta koska jotenkin en usko että se tekee ihmisistä sen kummempia. Mulla ehkä näkyy siinä että tykkään oppia ja haastaa itseäni, puhun 4 kieltä sujuvasti ja oon tuplamaisteri, mutta en koe olevani mitenkään erikoinen. :)

Vierailija
20/30 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

142, sillä on pärjännyt ihan hyvin akatemiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi