Lumia alkoi soitella outoja passin päällä
Puhelimeni klinglautti hassusti, kun laskin sen pöydälle. Lähemmin tarkasteltuna se näytti johtuvan siitä, että köllötti passini päällä. Mistäköhän se mahtoi innostua?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:18"]
Passissa RFID-siru ja Lumiasi NFC-lukija reagoi siihen. Ainakin Androidille löytyy muuten passin etälukeva softakin ..
[/quote]
Juurikin näin. Puhelin kilahtaa tunnistamisen merkiksi, mutta ei tee mitään ellei puhelimessa ole jotakin toimintoa tätä varten.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:54"]
Ei pitänyt muuten paikkaansa tääkään juttu!
[/quote]
Pitää paikkansa, itse ihmettelin tätä jo aikaa sitten. Vaatii uuden melko uuden passin, siinä on tämä ominaisuus.
Mun puhelin piippailee aina mun työrepussa. En tajua miksi. Ei muualla. Ei ole viesti-, eikä varoitusääni.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 11:54"]
[/quote]
Pitää paikkansa, itse ihmettelin tätä jo aikaa sitten. Vaatii uuden melko uuden passin, siinä on tämä ominaisuus.
[/quote]
Kuinka uudesta pitää olla kyse? Kokeiltu toukokuussa saadulla passilla...
Kuinka moni muu testaa just nyt passia ja puhelinta :D
No ei kukaan. Akku loppumassa tai facebook-viesti....
Niille tulee parin kuukauden päästä suloisia passhelimia
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:05"]
No ei kukaan. Akku loppumassa tai facebook-viesti....
[/quote]
Eikä! Akku on täysi. Kokeilin useamman kerran, ja joka kerran kun puhelimen laskee passin päälle, se päästää erikoisen merkkiäänen, joka ei vastaa mitään muuta tekstari- tai muuta saapumis/merkkiääntä. Onkohan se se passin siru, jonka kanssa puhelin reagoi.
Aikas kokeilet, niin passisi on mitätöitynyt ja joudut tullin tarkempaan syyniin.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:05"]
Niille tulee parin kuukauden päästä suloisia passhelimia
[/quote]
mehee, tulipa puskasta :D :D
Passissa RFID-siru ja Lumiasi NFC-lukija reagoi siihen. Ainakin Androidille löytyy muuten passin etälukeva softakin ..
Itse ihmettelin samaa asiaa kun tuli sellainen outo ääni. Sitten tajusin että se reagoi lumia 1020 kameran alla olevassa kohdassa mun pankkikortin suruun. Ainakin laitan sen pankki kortin siihen niin tintintii ääni tulee.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 00:28"]
Toimiiko iphonella?
[/quote]
Iphonessa ei ole NFC-tukea, eli ei.
Oletko varma että se ollu passi joka piippasi?
Varaa aika terkkarille, akuuttiaika.