Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreltä varastettiin kallis takki, poliisi ei tee mitään

Vierailija
16.01.2014 |

Hiukka minua ottaa pattiin yksi asia

kun ennen joulua tyttäreltäni varastettiin talvitakki, ja tekijästä joka on maahanmuuttaja tehtiin rikosilmoitus, jossa annettiin tilanteesta selvitys sekä teon tehneen henkilön kaikki tiedot puh no, asunto osoite, sekä todistajien nimet.

Niin mitään ei olla asian eteen tehty poliisin toimesta, pakkanen paukkuu ja opiskelija tyttärtä paleltaa, tänään marssin laitokselle kyselemään asian perään, voiko uhri tehdä asian puolesta itse muuta.

Ko varkaalle on soiteltu ja pyydetty palauttamaan varastamansa talvitakki, mutta osaa vain vittuilla takaisin, ei kuulemma hänelle mitään voida tehdä.

Tietysti minä olen rasisiti tottakai...mutta silti vituttaa etten saa edes lainvartijoilta apua..pitääkö minun mennä varastamaan tyttärrelleni uusi takki vai mitä teen.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:18"]

Ap, kerrohan nyt MITÄ poliisin pitäisi asialle tehdä? Siis ihan käytännössä? Jos minä marssin poliisille ilmoittamaan että naapurin Maija vei minun 1000 euron laukkuni, tässä on Maijan osoite, niin luuletko että poliisin iskuryhmä tunkeutuu pelkästään näiden tietojen valossa Maijan asuntoon hakemaan sen laukun? Fat chance. On Maija sitten maahanmuuttaja tai ei.

[/quote]

No mutta onhan ap:lla myös todistajia tässä asiassa. Eikö sekään paina mitään? Tuskin siis poliisin kannattaisi tehdä mitään mainitsemassasi tilanteessa, mutta kai noilla todistajilla on jotakin painoarvoa.

Vierailija
42/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:29"]

Ap, kerrohan nyt MITÄ poliisin pitäisi asialle tehdä? Siis ihan käytännössä? Jos minä marssin poliisille ilmoittamaan että naapurin Maija vei minun 1000 euron laukkuni, tässä on Maijan osoite, niin luuletko että poliisin iskuryhmä tunkeutuu pelkästään näiden tietojen valossa Maijan asuntoon hakemaan sen laukun? Fat chance. On Maija sitten maahanmuuttaja tai ei.

[/quote]

No mutta onhan ap:lla myös todistajia tässä asiassa. Eikö sekään paina mitään? Tuskin siis poliisin kannattaisi tehdä mitään mainitsemassasi tilanteessa, mutta kai noilla todistajilla on jotakin painoarvoa.

[/quote]

No mehän emme tiedä tästä jutusta mitään. Jos "todistajina" on vaikkapa tyttären kaksi 15-vuotiasta kaveria ja "mamuvaras" onkin esimerkiksi oppilaana samassa koulussa, niin yhtäkkiä poliisilla onkin käsissään teinidraama jossa totuus voi olla ihan mitä tahansa. Kuka kiusaa ketä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:36"]

[/quote]

[/quote]

No mehän emme tiedä tästä jutusta mitään. Jos "todistajina" on vaikkapa tyttären kaksi 15-vuotiasta kaveria ja "mamuvaras" onkin esimerkiksi oppilaana samassa koulussa, niin yhtäkkiä poliisilla onkin käsissään teinidraama jossa totuus voi olla ihan mitä tahansa. Kuka kiusaa ketä?

[/quote]

No mutta eikö olisi parempi että siitäkin otettaisiin selvää ja todettaisiin että ei ole aihetta toimenpiteisiin? Nythän ap:n teksti antaa käsityksen että poliisit nostaa kädet ylös ja sanoo "no can do". Varmasti todistajiin tulee suhtautua kriittisesti, mutta kyllä vaikuttaa melko oudolta poliisien toimintatavat tässä tilanteessa.

Vierailija
44/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 14:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No mutta eikö olisi parempi että siitäkin otettaisiin selvää ja todettaisiin että ei ole aihetta toimenpiteisiin? Nythän ap:n teksti antaa käsityksen että poliisit nostaa kädet ylös ja sanoo "no can do". Varmasti todistajiin tulee suhtautua kriittisesti, mutta kyllä vaikuttaa melko oudolta poliisien toimintatavat tässä tilanteessa.

[/quote]

Edelleen, en tiedä mitä poliisi on tarkalleen ottaen sanonut, mutta luultavasti kyseessä on vain sen verran pieni rikos ja niin vaikea osoittaa todeksi ettei kannata ruveta tutkia. Todistajien kuulustelu yms. yms. vie paljon aikaa ja rahaa sekin.

Eihän tässä maassa edes kadonneita ihmisiä etsitä kunnolla - ja toden totta toivoisin, että resursseja suunnattaisiin sellaisiin tapauksiin kadonneiden takkien sijaan.

Vierailija
45/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poliisi löytäisi edes kaikki varastetut autot, niin hyvä olisi. Minusta nääs auto on paljon tärkeämpi kuin jokin takki...

Isukki vain ostamaan uusi takki? Jos on varaa ostaa yksi 700:n takki, on varaa siihen toiseenkin. Ja sitten siitä toisesta pidetään parempaa huolta, otetaan esim. aina luokkaan mukaan.

Vierailija
46/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten meillä sitten poliisi on? Kyllä minusta 700 euron arvoinen tavara on sen väärtti, että poliisi ottaa asian tutkintaan. Meidän lapselta varastettiin polkupyörä. Eikä sen arvo ollut kuin puolet tuosta ja silti poliisi otti sen vakavasti. Tai niin ainakin koin.

Ja mitä tulee tuohon, että tekijä oli mamu, niin tottakai se on oleellinen asia. Mamuja on hyysätty jo ihan tarpeeksi, että voisi niiltä jo nyt odottaa normaalia suomalaista käytöstä ja vastuunottoa rikostapauksissa!

Vierailija
47/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos aloittajalla on tekijä ja osoite tiedossa niin meette vaan hakemaan takin takaisin. Turha sitä on täällä itkeä.

Vierailija
48/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen että takki varastettu ja poliisin pitäisi pillit päällä lähteä sitä hakemaan..

En väheksy, takkia tarvitaan talvella mutta poliiseja ei muutenkaan ole liikaa, kyllä mielestäni murhat, onnettomuudet, väkivalta, ryöstöt, kadonneet yms menee takkivarkauden edelle. Aloittajalla ei näytä olevaan minkäänlaista käsitystä poliisin työmäärästä..

Omassa lähipiirissä on sattunut kaikenlaista. Yhtä naapuri uhkasi aseella, toiselta varastettiin kuivaushuoneesta kaikki pyykit, vieläpä kahteen kertaan, lapselta varastettiin kännykkä ja myös takki koulussa, yhdeltä talvirenkaat kuistilta..kaikista on ilmoitukset tehty mutta ei kukaan kuvittele että poliisi ehtisi näin vähäisiä tutkimaan ja se on ihan oikein, tärkeämpääkin on heillä. Näitä tapahtuu niin monia joka päivä, ei poliisi tärkeisiin hälytyksiin ehtisi jos yhtä takkia etsiskelisi ja ei yhtä vaan satoja takkeja, kännyköitä, lompakkoja, hanskoja ja sateenvarjoja.

Vierailija
49/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että harva on ollut poliisin kanssa tekemisissä, muussa kuin liikenne asioissa.

Poliisia ei kiinnosta.

Huonoin oma kokemukseni oli kun olin yöllä lehtiä jakamassa ja joku hullu hyppäsi puskasta ja alkoi juosta perässäni puukko ojossa. juuri kerkisin autoon ja kerkisin ajaa karkuun.  Silloin ei ollut kännyköitä, jotenka ajoin poliisi laitokselle raportoimaan tapahtuneesta.

Kysyivät, että löikö se minua. Ei, ei lyönyt. Vastaukseksi sain, että ei me sitten tehdä mitään.

Vierailija
50/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:00"]

No jos aloittajalla on tekijä ja osoite tiedossa niin meette vaan hakemaan takin takaisin. Turha sitä on täällä itkeä.

[/quote]

Kannattaisiko lukea niitä viestejä? Alaovi lukossa ja puhelimella kun on yritetty tavoitella niin tulee haistavittua takaisin. Pitäisikö AP:n rikko alaovi ja mennä kirveellä asunnon ovesta sisään?

Vierailija
51/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:06"]

[/quote]

Kannattaisiko lukea niitä viestejä? Alaovi lukossa ja puhelimella kun on yritetty tavoitella niin tulee haistavittua takaisin. Pitäisikö AP:n rikko alaovi ja mennä kirveellä asunnon ovesta sisään?

[/quote]

Odottaa, että joku toinen on menossa ja menee samalla ovenavauksella? Soittaa jonkun toisen henkilön summeria? Itse availen jatkuvasti ihmisille, jotka tulevat tämän kerrostalon yleisiin tiloihin, koska alaovet ovat lukossa. Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja mennä alaovesta sisään kuin paikkojen hajoittaminen.

Vierailija
52/56 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suosittelen tekemään tämän varastajan olon tukalaksi.

1) ilmoita tytön vanhemmille. Soita, lähetä sähköpostia tai mene käymään. Kerro vanhemmille, että rikosilmoitus on tehty. Jos vanhempia ei kiinnosta

2) tee ls-ilmoitus. Varasteleva lapsi on takuulla ilmoituksen arvoinen ja vanhempien kommenttejahan voi siinä käyttää apuna.

3) Soita vielä poliisille ja pyydä, että käyvät jututtamassa tyttöä. Meillä on kyläpoliisi, joka käy puhumassa nuorille, jos ovat törttöilleet. Ehkä jokin yksikkö ehtisi hoitaa asian edes niin, että varas saa jotain sanktioita, edes sen saarnan.

4) Heti tilaisuuden tullen ottakaa takki takaisin, jos sitä siis ei ole myyty eteenpäin.

Vierailija
53/56 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään!

Minulta varastettiin pankkikortti ja sillä yritettiin nostaa automaatista rahaa, jolloin se kuoleentui. Pankki sai selville missä automaatilla oli oltu ja milloin minuutilleen. Kehottivat tekemään asiasta rikosilmoituksen. Tein niin ja kerroin pankista saamani tiedot, joilla poliisi saisi kuvan tekijästä, joka yritti nostaa rahaa. Poliisi ei tehnyt yhtään mitään! Että sellainen poliisi on Suomessa.

Vierailija
54/56 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa se takki takasin! Mene kotiovelle ja nosta se seinälle ja ystävällisesti pyydä takki takasin. Suomalaiset ovat aika auktoriteettiuskollisia, huonoja toimimaan ja arkoja. Se kostautuu tällaisissa tilanteissa.

Vierailija
55/56 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa se takki takasin! Mene kotiovelle ja nosta se seinälle ja ystävällisesti pyydä takki takasin. Suomalaiset ovat aika auktoriteettiuskollisia, huonoja toimimaan ja arkoja. Se kostautuu tällaisissa tilanteissa.

Vierailija
56/56 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:06"]

[/quote]

[/quote]

Odottaa, että joku toinen on menossa ja menee samalla ovenavauksella? Soittaa jonkun toisen henkilön summeria? Itse availen jatkuvasti ihmisille, jotka tulevat tämän kerrostalon yleisiin tiloihin, koska alaovet ovat lukossa. Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja mennä alaovesta sisään kuin paikkojen hajoittaminen.

[/quote]

"Availen ovia kelle vaan joka sisälle haluaa"

ja kas kummaa ku varastoista pöllitään tavaraa, kotiin murtaudutaan ym

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi