Tyttäreltä varastettiin kallis takki, poliisi ei tee mitään
Hiukka minua ottaa pattiin yksi asia
kun ennen joulua tyttäreltäni varastettiin talvitakki, ja tekijästä joka on maahanmuuttaja tehtiin rikosilmoitus, jossa annettiin tilanteesta selvitys sekä teon tehneen henkilön kaikki tiedot puh no, asunto osoite, sekä todistajien nimet.
Niin mitään ei olla asian eteen tehty poliisin toimesta, pakkanen paukkuu ja opiskelija tyttärtä paleltaa, tänään marssin laitokselle kyselemään asian perään, voiko uhri tehdä asian puolesta itse muuta.
Ko varkaalle on soiteltu ja pyydetty palauttamaan varastamansa talvitakki, mutta osaa vain vittuilla takaisin, ei kuulemma hänelle mitään voida tehdä.
Tietysti minä olen rasisiti tottakai...mutta silti vituttaa etten saa edes lainvartijoilta apua..pitääkö minun mennä varastamaan tyttärrelleni uusi takki vai mitä teen.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:54"]
Oletko myös homo?
Ps. Koita keksiä parempia provoja, on niin kulunutta kamaa nämä "olen rasisti, mamut yhyyy"-provot.
[/quote]
Ei kyllä ole provo. Aika ihmeellinen ilmapiiri täällä, ilmeisesti varastelu on ihan ok ja jopa suotavaa toimintaa. Kritisoin siis poliisin toimia kun varastamisella on useita silminnäkijöitä ja poliisilla on tiedot varkaasta ja siitä mistä takki löytyy, mutta mitään ei tehdä. Ihme varkaiden palsta tämäkin :(
[/quote]
Varastelu ei ole suotavaa, ei myöskään paskojen provojen kirjoittelu.
[/quote]
Älä jaksa vängätä, taidat itse olla varas kun noin puolustelet. Toivottovasti joku varastaa sinun lapseltasi vaikka kännykän ja uuden pyörän niin tiedät miltä se tuntuu.
t. ei ap
[/quote]
Älä sinä jaksa kitistä ja vetää tätä paskaa marttyyriprovoasi ja paskoja päätelmiäsi ("et ole samaa mieltä kanssani/kyseenalaistat minut = olet varas"). Minulta on kuule varastettu lompakko jossa muutamia satoja euroja, kellarimurrossa lähti kallis matkalaukku jne, joten kokemusta kyllä on aiheesta. Tein rikosilmoitukset, asioita ei tutkittu koska nämä nyt ei vaan ole poliisin prioriteettilistalla kovin korkealla. Siltikään en jaksa olla katkera, en kitise netissä ja vielä vähemmän provoilen aiheella.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:06"]
Kuka maksaa nuoren takista 700 euroa?!
Hoh hoijaa.
[/quote]
No mitä sillä takin hinnalla on väliä? Varastettu kuin varastettu takki, maksoi sitten 70 euroa tai 700 euroa. Ei sitä pidä missään nimessä sietää millään olan kohautuksella. Jos ihmisellä on ylimääräistä rahaa niin ostakoot vaikka 7000 euron takkeja, ei ole keneltäkään muulta pois.
Eikö kotivakuutus korvaisi tuon takin? Vakuutusyhtiöön vain tieto ja sitten viette jonkun todistuksen tms. poliisilta että takki on varastettu ja siitä tehty rikosilmoitus. Varmaan joku rikosilmoituksen näyttäminenkin riittää.
[/quote]
Näin meinaan tehdä ellei poliisi mitään tee. Ihmetyttää vaan tämä poliisin saamattomuus. Vakuutusyhtiö kun maksaa niin se tarkoittaa, että muut vakuutuksenottajat maksavat tuon, mielummin haluaisin, että syyllinen maksaa eikä viattomat sivulliset.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:19"]
Oletko myös homo?
Ps. Koita keksiä parempia provoja, on niin kulunutta kamaa nämä "olen rasisti, mamut yhyyy"-provot.
[/quote]
Ei kyllä ole provo. Aika ihmeellinen ilmapiiri täällä, ilmeisesti varastelu on ihan ok ja jopa suotavaa toimintaa. Kritisoin siis poliisin toimia kun varastamisella on useita silminnäkijöitä ja poliisilla on tiedot varkaasta ja siitä mistä takki löytyy, mutta mitään ei tehdä. Ihme varkaiden palsta tämäkin :(
[/quote]
[/quote]
Älä jaksa vängätä, taidat itse olla varas kun noin puolustelet. Toivottovasti joku varastaa sinun lapseltasi vaikka kännykän ja uuden pyörän niin tiedät miltä se tuntuu.
t. ei ap
[/quote]
Älä sinä jaksa kitistä ja vetää tätä paskaa marttyyriprovoasi ja paskoja päätelmiäsi ("et ole samaa mieltä kanssani/kyseenalaistat minut = olet varas"). Minulta on kuule varastettu lompakko jossa muutamia satoja euroja, kellarimurrossa lähti kallis matkalaukku jne, joten kokemusta kyllä on aiheesta. Tein rikosilmoitukset, asioita ei tutkittu koska nämä nyt ei vaan ole poliisin prioriteettilistalla kovin korkealla. Siltikään en jaksa olla katkera, en kitise netissä ja vielä vähemmän provoilen aiheella.
[/quote]
Unohdin lisätä, että kotivakuutuksesta sain korvausta molemmissa tapauksissa.
Jotain omatoimisuutta! Pöllitte sen takin itsellenne takaisin. Seuratkaa tytön liikkeitä, missä pyörii, ottakaa selvää, ja vaikka kaveriporukassa vähän harhautatte tyttöä. Sitten tyttäresi käy pöllimässä takin, esim. kahvislasta/nuorisotalolta/koulusta jne. Jos poliisi ei tee mitään, niin ei ne tee mitään teillekään, jos pöllitte takin takaisin, vaikka tämä varas kävisi tekemässä rikosilmoituksen. Ja sitten miettikää se kuvio niin, että ei jää kiinni! Ja ilmoitatte, että uusi takki on hankittu aiemman tilalle, isä ostanut uuden. Saatu lahjaksi, joten kuittia ei ole!
Oletko myös homo?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
t. ei ap
[/quote]
[/quote]
et sitten kuitenkaan tiedä mitä ei ap tarkoittaa. Minäpä luulen, että sinä olet ns tyhmä, tunnut juttujesi perusteella olevan hieman yksinkertainen. Arvata jos pitää niin painoa riittää ja kotona makaa se pizzanpaistaja.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:06"]
Kuka maksaa nuoren takista 700 euroa?!
Hoh hoijaa.
[/quote]
No mitä sillä takin hinnalla on väliä? Varastettu kuin varastettu takki, maksoi sitten 70 euroa tai 700 euroa. Ei sitä pidä missään nimessä sietää millään olan kohautuksella. Jos ihmisellä on ylimääräistä rahaa niin ostakoot vaikka 7000 euron takkeja, ei ole keneltäkään muulta pois.
Eikö kotivakuutus korvaisi tuon takin? Vakuutusyhtiöön vain tieto ja sitten viette jonkun todistuksen tms. poliisilta että takki on varastettu ja siitä tehty rikosilmoitus. Varmaan joku rikosilmoituksen näyttäminenkin riittää.
[/quote]
Näin meinaan tehdä ellei poliisi mitään tee. Ihmetyttää vaan tämä poliisin saamattomuus. Vakuutusyhtiö kun maksaa niin se tarkoittaa, että muut vakuutuksenottajat maksavat tuon, mielummin haluaisin, että syyllinen maksaa eikä viattomat sivulliset.
[/quote]
Niin, väärinhän se tietysti on, että sivulliset kärsivät ja maksavat kun syyllinen jatkaa samaa rikollista puuhaansa ilman sanktioita.
Joka tapauksessa sen takin maksaisi joku muu kuin itse rikollinen. Joko 1) vakuutusyhtiö korvaa teille uuden, 2) te ostatte uuden tai 3) jos poliisit ottaisivatkin varkaan kiinni, niin todennäköisesti takki olisi jo myyty, rahat pistetty haisemaan ja varas olisi tuloton eikä olisi varaa maksaa vahingonkorvauksia. Tällöin yhteiskunta maksaisi varkaan korvaukset. Näin se vaan menee...
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:14"]
No minulta varastettiin lukioaikana pyörä koulun pihalta. Olin onneksi merkannut pyörän yksilöllisesti tiettyyn paikkaan (sellainen symboli tosi vänkässä paikassa pyörässä piilossa). Koska tiedän, että varas yleensä on jokin lähellä oleva, tsekkasin säännöllisesti koulun pihalla olevat samanmerkkiset, samanväriset, samanlaiset pyörät... Ja kas kummaa, siihen aikaan vielä "tarkkislaisten" (luokkahuone oli erillinen rakennus koulussa) pihan pyörätelineistä se minun pyöräni löytyi. Kävin kipasemassa kotoa pyörän avaimeni, ja avaimeni kävi pyörään (ja symbolikin löytyi), joten pöllin pyöräni takaisin itselleni! Ei onneksi varastettu kahteen kertaan. Tämä pyöräni oli ns. silloinen muotipyörä, joita oli paljon, joten varas ei osanut iskeä enää tähän pyörään toistamiseen, vaikka lukko oli murrettu auki (ei onneksi rikkonut lukkoa ja sen mekanismia).
Joten suosittelen; seuraatte varkaan liikkeitä, ja esim pöllitte sen takin takaisin sitten esim. jos pitää sitä koulussa. Tunnilla tyttäresi menee "vessaan" ja käy samalla pöllimässä tämän takkinsa naulakosta takaisin itselleen. Ja sitten jos jotakin tulee, niin ilmoitatte, että äiti/isä osti samanlaisen takin varastetun tilalle, tämä on uusi takki!
[/quote]
Tähänkö oikeasti on menty, että ihmisten pitää ensin itse selvittää rikos ja sitten varastaa omat tavarat takaisin. Mitä teemme poliisilla? Ja oikeus(ha,ha)laitoksilla?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:24"]
Oletko myös homo?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
t. ei ap
[/quote]
[/quote]
et sitten kuitenkaan tiedä mitä ei ap tarkoittaa. Minäpä luulen, että sinä olet ns tyhmä, tunnut juttujesi perusteella olevan hieman yksinkertainen. Arvata jos pitää niin painoa riittää ja kotona makaa se pizzanpaistaja.
[/quote]
Ja siinä toinen jolla logiikka pelaa yhtä hyvin kuin ap:llä :D Jatka toki näiden logiikan helmiesi jakamista (yhdessä ap:n kanssa), ihan mielenkiintoista seurata kuinka pitkälle ihmiset haluavat mennä itseään nolatessaan. Ihan hirveästi en sinuna muita kutsuisi tyhmäksi ja yrittäisi keulia kun ei siihen näemmä ole sinulla lainkaan varaa.
Terv. akateeminen sinkku
Ap miksi et kommentoi millään tavalla sitä, että itse toimisitte asian hyväksi? Jos kerran poliisi ei tee mitään, miksi ette itse ota omaanne takaisin? Kyllä fiksu ihminen löytää keinot, kun tarpeeksi on motivaatiota. Ettekä jää kiinni, kun vähän näette vaivaa! En ymmärrä, sitä että itketään jonkin poliisin perään, kun itse voi koulussa helposti pölliä sen takin takaisin.
Ei kai lupaa kotietsintään saa noin pienen varkauden takia? Mitäpä poliisi voisikaan sitten tehdä.
Poliisin sekä oikeulaitoksen tehtävä on Suomessa puolustaa valtaeliittiä. Selvähän se on että rikoksen kohteeksi joutuneen tytresi asialla ei ole poliisille mitään merkitystä kun tärkeämpää on sekaantua politiikkaa aloittamalla oma alotteisesti esitutkintoja epäillyistä kunnian loukkauksista ja vihapuheista.
No ymmärrän kyllä ap:ta sikäli, että onhan tuo turhauttavaa jos tekijä ja kaikki ovat tiedossa. Toisaalta poliisilla on rajatut resurssit ja muutenkin, ei siinä paljon muuta ede voi tehdä kuin kehottaa palauttamaan takki. Kotietsintää ei noin pienen jutun takia voi järjestää ja vaikka takki sillä tavalla löytyisikin, olisi hankala todistaa että juuri se nimenomainen takki on teidän. Mälsää, mutta jos varkaalla on tarpeeksi pokkaa niin näinhän se menee. Kuten myös moni muu asia, valitettavasti.
Sitä en ymmärrä miksi piti tuoda esiin että tekijä on mamu, ei kuulu koko juttuun mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:50"]
kun ennen joulua tyttäreltäni varastettiin talvitakki, ja tekijästä joka on maahanmuuttaja tehtiin rikosilmoitus, jossa annettiin tilanteesta selvitys sekä teon tehneen henkilön kaikki tiedot puh no, asunto osoite, sekä todistajien nimet.
Niin mitään ei olla asian eteen tehty poliisin toimesta, pakkanen paukkuu ja opiskelija tyttärtä paleltaa, tänään marssin laitokselle kyselemään asian perään, voiko uhri tehdä asian puolesta itse muuta.
Ko varkaalle on soiteltu ja pyydetty palauttamaan varastamansa talvitakki, mutta osaa vain vittuilla takaisin, ei kuulemma hänelle mitään voida tehdä.
Tietysti minä olen rasisiti tottakai...mutta silti vituttaa etten saa edes lainvartijoilta apua..pitääkö minun mennä varastamaan tyttärrelleni uusi takki vai mitä teen.
[/quote]Ei ole tottakaan...et todellakaan voi vaivata ylityöllistettyö poliisia tällaisella asialla...KASVA AIKUISEKSI!
Minulta varastettiin kerran kanssa pyörä juna-asemalta. Juna oli lukossa alikulkutunnelissa. Lukko oli murrettu ja se löytyi sitten pyörän paikalta. Kävelin kotiin harmissani. Olin opislelija ja juuri saanut synttärilahjaksi tuon pyörän. Ei ollut rahaa ostaa uutta.
Pari päivää myöhemmin olin matkalla juna-asemalle. Ohitseni ajoi joku hipinnäköinen hihhuli MINUN PYÖRÄLLÄNI. Tunnistin pyörän, koska pyörässä oli lokarissa likatahra, jota en ollut ehtinyt pesemään pois. Tanko ja satula oli vain nostettu.
Huomasin, että tyyppi ajoi pyörällä aseman vieressä olevan asuntolan pihaan. Soitin silloiselle poikaystävälleni heti ja kerroin asiasta. En uskaltanut yksin mennä pyörää hakemaan, joten poikaystäväni isänsä kanssa kävi varastamassa pyörän minulle takaisin :D Siellä se oli pihassa lukitsematta.
Hankimme kunnon lukot ja tuolla tuo pyörä tallissa, nyt 12v myöhemmin, on edelleen ja hyvin pelittää.
Sen verran hyvä pyörä ollut, että en ole raaskinut uutta ostaa, vaikka nyt olisikin rahaa ;)
Prioriteetit taas hallussa - tullaan av-palstalle itkemään, sen sijaan että tehdään asialle jotain. 1) yksityiskohtainen ilmo vakuutusyhtiölle ja saatte uuden takin. Vakuutisyhtiö voi jatkaa asian puintia poliisin kanssa; 2) seuraatte asian etenemistä poliisitutkinnassa, vaikka päivittäin; 3) oman käden oikeus - varastatte takaisin; 4) jos kyseessä alaikäinen varas, yhteys vanhempiin, jotka usein hoitavat läksytyksen ja omaisuuden palauttamisen nopeammin kuin mikään muu taho. Pick one, anyone.
Juna ei siis ollut lukossa vaan se pyörä :D hauska typo.
Ap, kerrohan nyt MITÄ poliisin pitäisi asialle tehdä? Siis ihan käytännössä? Jos minä marssin poliisille ilmoittamaan että naapurin Maija vei minun 1000 euron laukkuni, tässä on Maijan osoite, niin luuletko että poliisin iskuryhmä tunkeutuu pelkästään näiden tietojen valossa Maijan asuntoon hakemaan sen laukun? Fat chance. On Maija sitten maahanmuuttaja tai ei.
Niin se vain on, että nykymaailmassa tuollaiset tavaravahingot ovat vakuutusyhtiöiden heiniä. Poliisilla ei ole resursseja jahdata jokaista varastettua polkupyörää tai talvitakkia, ja sitä paitsi talvitakeissa harvemmin edes on mitään sarjanumeroa tms. josta sen voisi tunnistaa juuri samaksi takiksi.
Tähän vielä lisäksi se, että varkauksista tehdään (yleensä vakuutuskorvausten toivossa) paljon perättömiä ilmoituksia - paljon enemmän kuin esim. raiskauksista. Aika kallis rikostutkinta ja oikeusprosessi olisi tiedossa yhden 700 euron takin takia.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:50"]
[/quote]Ei ole tottakaan...et todellakaan voi vaivata ylityöllistettyö poliisia tällaisella asialla...KASVA AIKUISEKSI!
[/quote]
Poliisilla oli muutama vuosi sitten resursseja rahdata mäkkäristä varastettua Ronald Mcdonald muovinukkea. Poliisin toiminta oli erittäin agressiivista ja resursseista ei ollut pulaa kun koettiin noidennuken vieneiden aktivistien "uhkaavan" valtaeliittiä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:50"]
[/quote]
Poliisilla oli muutama vuosi sitten resursseja rahdata mäkkäristä varastettua Ronald Mcdonald muovinukkea. Poliisin toiminta oli erittäin agressiivista ja resursseista ei ollut pulaa kun koettiin noidennuken vieneiden aktivistien "uhkaavan" valtaeliittiä.
No minulta varastettiin lukioaikana pyörä koulun pihalta. Olin onneksi merkannut pyörän yksilöllisesti tiettyyn paikkaan (sellainen symboli tosi vänkässä paikassa pyörässä piilossa). Koska tiedän, että varas yleensä on jokin lähellä oleva, tsekkasin säännöllisesti koulun pihalla olevat samanmerkkiset, samanväriset, samanlaiset pyörät... Ja kas kummaa, siihen aikaan vielä "tarkkislaisten" (luokkahuone oli erillinen rakennus koulussa) pihan pyörätelineistä se minun pyöräni löytyi. Kävin kipasemassa kotoa pyörän avaimeni, ja avaimeni kävi pyörään (ja symbolikin löytyi), joten pöllin pyöräni takaisin itselleni! Ei onneksi varastettu kahteen kertaan. Tämä pyöräni oli ns. silloinen muotipyörä, joita oli paljon, joten varas ei osanut iskeä enää tähän pyörään toistamiseen, vaikka lukko oli murrettu auki (ei onneksi rikkonut lukkoa ja sen mekanismia).
Joten suosittelen; seuraatte varkaan liikkeitä, ja esim pöllitte sen takin takaisin sitten esim. jos pitää sitä koulussa. Tunnilla tyttäresi menee "vessaan" ja käy samalla pöllimässä tämän takkinsa naulakosta takaisin itselleen. Ja sitten jos jotakin tulee, niin ilmoitatte, että äiti/isä osti samanlaisen takin varastetun tilalle, tämä on uusi takki!