Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, onko sinulle koskaan tarjottu työtä TE-toimistosta?

Vierailija
16.10.2020 |

Ylen uutinen muutoksista työttömien tilanteeseen: https://yle.fi/uutiset/3-11546752

"Nykyisin työtön työnhakija voi menettää työttömyysetuutensa jopa kahdeksi kuukaudeksi jättäessään hakematta TE-toimiston tarjoamaa työtä."

Kenelle on tarjottu työtä TE-toimistosta? Itse en liki kahden vuoden aikana saanut kertaakaan tarjouksia toimistolta.

Työtön, onko sinulle koskaan tarjottu työtä TE-toimistosta?

Vaihtoehdot

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten hakukehotuksen sihteerin lyhyeen määräaikaisuuteen. Kertoi soittaessaan, että tuet katkeavat, ellen hae. Sain sitten tarjouksen eli hakupyynnön sekä sähköiseen järjestelmään että postitse. Olisin päässyt haastatteluun, mutta ehdin saada toisen määräaikaisen työn.

Vierailija
22/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asioinut TE-tokmiston kanssa, mutta sen muinaisen edeltäjän, Työvoimatoimuston kanssa kyllä.

Olen saanut sen kautta töitä 1990- luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmiset ovat siellä eri koodeilla ja sen mukaan heille joko tarjotaan töitä, siirretään typpiin tai vaan roikotetaan turhaan listoilla. kokemusta on n. 20 vuotta. työkyvytön kun olen, jo 4 kertaa työkykyselvityksessä sellaiseksi todettu.

Oikeasti? Tuosta en tiennytkään. Miksi tutkinnoista vastavalmistuneille ei tarjota mitään?

Millä koodilla akateemiset työttömät ovat?

Ainakin mä olin viimeisimmän työnimikkeen mukaan. Oletko ollut aiemmin jossain työssä?

Vierailija
24/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on Suomen historian turhin pellelaitos. Sieltä ei todellakaan soiteta yhtään kenellekään, että hei, olisi tällainen työ tarjolla, aloitus viikon päästä, oletko kiinnostunut?

Ei, sieltä tuputetaan mol.fi-työpaikkojen hakemista, jonka voi kuka tahansa normaalijärkinen tehdä muutenkin, ihan oma-aloitteisesti.

Vierailija
25/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla työtarjousta, 3v työttömänä.

Vierailija
26/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikategorioita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmiset ovat siellä eri koodeilla ja sen mukaan heille joko tarjotaan töitä, siirretään typpiin tai vaan roikotetaan turhaan listoilla. kokemusta on n. 20 vuotta. työkyvytön kun olen, jo 4 kertaa työkykyselvityksessä sellaiseksi todettu.

Oikeasti? Tuosta en tiennytkään. Miksi tutkinnoista vastavalmistuneille ei tarjota mitään?

Millä koodilla akateemiset työttömät ovat?

Ainakin mä olin viimeisimmän työnimikkeen mukaan. Oletko ollut aiemmin jossain työssä?

En millään uralla, kesätöitä vain, itsenäisiä töitä jne.

Onko siis niin, että ellei ole aiempaa työhistoriaa, siis varsinaista, ei voi saada mitään?

Uusia työmarkkinoille tulijoitahan pitäisi auttaa kaikkein eniten, kuten nuoria ja alanvaihtajia.

Vierailija
27/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri on vaan karensseja ja turhia kursseja varten.TÖITÄ sieltä EI saa.

Kannattaisiko sinun tarkistuttaa pääkoppasi...

Vierailija
28/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri on vaan karensseja ja turhia kursseja varten.TÖITÄ sieltä EI saa.

Kannattaisiko sinun tarkistuttaa pääkoppasi...

Oikeassa hän on. Siellä ei tarjota työtä.

Vierailija
29/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin työtarjous ei tarkoita, että heillä olisi sinulle työpaikka vaan sitä, että sinun täytyy ottaa yhteyttä työnantajaan ja sopia haastattelu, laittaa työhakemus. Jotkut vissiin luulee edelleen, että te-palvelut vain ilmoittaa sinulle työpaikan ja jos kieltäydyt saat karenssin. ei toimi noin.

Ehkä 2-3 kappaletta/vuosi tulee työtarjouksia. Nyt ei tosin ole tullut 1,5 vuoteen.

Vierailija
30/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä; ongelmalapsille avustajaksi kouluun. Saanen huomauttaa, että minulla ei ole lapsia, eikä mitään koulutusta alalle :p Olisi tullut nippusidottuja kakaroita suut teipattuina. Kieltäydyin kumminkin.

Vierailija
31/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä tarjottu, tai siis sillä tavalla että hakisin paikkaan.

Vierailija
32/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keskustelussa virkailija pohti, että ehkä he voisivat laittaa jotain hakukehotuksia tulemaan. Ei ole kuulunut. Käskyjä kuntouttavaan ja muuhun kyykytykseen on kyllä saapunut.

Omin voimin olen saanut hankittua kaksi osa-aikaista työtä.

Vierailija
33/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut velvoittavaa työtarjousta, mutta työntekijä kertoi sähköpostissa paikasta. Hain sitä ja pääsin.

Vierailija
34/37 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri on Suomen historian turhin pellelaitos. Sieltä ei todellakaan soiteta yhtään kenellekään, että hei, olisi tällainen työ tarjolla, aloitus viikon päästä, oletko kiinnostunut?

Ei, sieltä tuputetaan mol.fi-työpaikkojen hakemista, jonka voi kuka tahansa normaalijärkinen tehdä muutenkin, ihan oma-aloitteisesti.

Niin koska se järjestelmä muutettiin. Aikaisemmin työtarjouksen paikka (vai olivatko työkehoituksia nimeltään) ei näkynyt julkisesti missään. Oon 2 kertaa saanut tässä aikaisemmassa mallissa töitä, jossa työtarjouksen työpaikka lähetettiin vain ehkä kuudelle työnhakijalle, jotka työnantaja sitten halutessaan haastatteli kaikki tai osan Nämä eivät olleet julkisesti muille näkyvissä, joten tsäänssi saada työ oli aika suuri, vertaa: nykyään 40-70 hakemusta mun alan paikkoihin, jotka ovat kaikki kaikkien näkyvillä ja haettavissa.. En tiedä miksi tämä systeemi piti muuttaa kun siinä työkkäri juuri teki sitä omaa hommaansa eli yhdisti mahdollisimman sopivat hakijat tiettyä pestiä varten. Tällöin työnantajakin sai vain sen alle 10 hakemusta ja aikaa säästyi heillä.

Kolmannen kerran sain töitä kun työnantaja soitti mulle suoraan cv-netin esittelyni perusteella. Cv-netti poistettiin, siis tämäkin työkkärin hyvä systeemi. Mikähän v:n v:n vttu siinä on, että nämä parhaimmat ja toimivimmat järjestelmät siellä aina osataan tuhota?

Vierailija
35/37 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä varsinaisesti edes voida ”tarjota” mitään. Korkeintaan ehdottaa mitä voisi hakea, mutta eihän ne päätä tuletko valituksi, vaan sen tekee työnantaja itse.

Vierailija
36/37 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ne samat paikat mitä sieltä ehdotetetaan hakemaan löytyy kyllä ihan mol.fi:sta. Ei kenenkään tarvitsisi niistä erikseen ilmoitella kun jokainen voi itse etsiä itseä kiinnostavat paikat ja hakea niitä.

Vierailija
37/37 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu asiaan, mutta kerron silti: Vuosia sitten sain töitä työvoimatoimistosta, kirjaimellisesti. Eli pääsin työllistämistuella sinne itseensä toimistotöihin. Oli ihan kiva paikka, mutta neuvojaksi en olisi halunnut, vaikka koettivat kyllä saada hakemaan paikkoja, kun minusta tykättiin siellä. Lähdin lopulta kokonaan toiselle alalle, eli kouluun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän