Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vedin kilarit kyttääjämummolle kaupassa

Vierailija
16.01.2014 |

Olin ostosteni kanssa kaupan jonossa. Edelläni oli äiti kahden lapsen kanssa ja nainen oli raskaana. Ostoskärryn sisällön määrästä päätellen kotona oli vielä 1-2 kouluikäistä, eli suurperheestä selvästi kyse. Nuorempi lapsi käkisi ostoskärryissä, joten koitin häntä siinä viihdyttää vilkuttelemalla ja hymyilemällä samalla, kun äiti lappoi ostoksiaan liukuhihnalle. (Olen itse myös raskaana, joten sympatiasta menin siihen perään).

Minun perääni asteli kaksi mummoa ostostensa kera. Toinen siinä sitten alkoi toiselle raportoimaan, miten ei ole ennen nähnyt kenenkään ostavan noin paljon ruokaa (toinen mummo pysyi visusti hiljaa koko ajan). 'Jaa, taitaa olla suurperhe, tommonen määrä leipääkin, siinä saa olla leikkelettäkin sitten. Kuus purkkia ainakin maitoa, eiku, eiku katos, sitä on tossa kärryssä vielä lisää, kyllä sitä on toistakymmentä purkkia. Jauhelihaakin toista kiloa varmaan tossa.'

Samalla liukuhihna eteni ja mummo alkoi latoa omia ostoksiaan minun perääni. Nainen minun edelläni kääntyi kassalle maksamaan, kylki tietysti meitä perässä jonottaneita kohti. Siitäpä mummo riemastui, kun näki raskausvatsan. 'Oi kato nyt, raskaanakin vielä, yksi syömäri lisää perheeseen'. 

Jossain korvieni välissä kilahti ja käännyin mummon ostoksia kohti. Suustani kuului 'Jaa, vai punaista maitoa, jaa, onhan sitä nykyään rasvatontakin siellä hyllyssä, ettei tarvitse verisuoniaan vanhalla iällä tukkia. Jaa, vai että ihan koko paketti jauhelihaa, ei passaa koko 400 grammaa sitten samalla aterialla syödä yhden ihmisen taloudessa. Ai että sirkku-palasokeria, juu, juu, sitä varmaan meneekin paljon, jos joka kahvikuppiin laittaa kaksikin palaa.'

Käännyin täysin eleettömästi takaisin ympäri, jonka jälkeen minä jonotin hiljaa, mummot jonottivat hiljaa ja äiti edelläni pakkasi ostoksiaan hiljaa. Kassatyttö sentään vähän hymyili :D

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:25"]

Eipä ole sunkaan käytöstavat ja lääkitys kohdallaan.

Täysin harmitonta pölötystä toi nyt kuitenkin oli. Eikä se kassalla ollut nainen, edes välttämättä kuullut koko juttua kun sillä oli muuta puuhaa.

[/quote]

kyllä se kuuli ja mummon äänensävyssä ei ollut mitään hiljaista ja harmitonta. 

Ap

[/quote]Niin sinun mielestäsi. Sä tuossa nolasit itsesi. Monet vanhat ihmiset yksinäisyyttään yrittää puhua muille ihmisille jotakin saadakseen vähän kontaktia. Ja sä alat haukkumaan vanhaa mummoa ihan turhan takia.  Pitää vähän edes yrittää kuvitella millaista on tulla vanhaksi, ehkä yksinäiseksi, eristyneeksi ja jopa syrjäytyneeksi. Sinäkin voit kuule ruveta puhumaan joutavia ventovieraille jos tarpeeksi yksinäiseksi käyt.

Vierailija
22/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:08"]

No ei olis tarvinnut lämmetä. Eihän se mummo mitään haukkunut, kunhan ajankulukseen ihmetteli. 

[/quote]vittujako niiden tarvii ihmetellä ja vielä ääneen... idiootteja mummeleita ja pappoja on ihan liikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:22"]

Mm monta kertaa joku iäkkäämpi nainen vaan kylmän rauhallisesti, mitään sanomatta kävellyt eteeni kassajonossa. Monesti joku jopa juoksee eteen kiilaamaan.Tietenkään en ole ruvennut siitä mitään sanomaan, mutta ihmetyttää tuollainen käytös.

[/quote]

Joo, ihmetyttää että onko tämä jotain alkavaa alzheimeria vai mitä se on. Jonotin jumpassa kahden tai kolmen muun naisen kanssa laittamaan ruksia ohjaajan listaan ja siihen käveli kaksi noin 60-vuotiasta tai vähän alle tätiä, tyynesti vaan jonon ohi ottivat kynän vuorossa ollelta. Kukaan ei sanonut mitään mutta ihmetyttää tollanen käytös.

Vierailija
24/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:22"]

Mm monta kertaa joku iäkkäämpi nainen vaan kylmän rauhallisesti, mitään sanomatta kävellyt eteeni kassajonossa. Monesti joku jopa juoksee eteen kiilaamaan.Tietenkään en ole ruvennut siitä mitään sanomaan, mutta ihmetyttää tuollainen käytös.

[/quote]

Joo, ihmetyttää että onko tämä jotain alkavaa alzheimeria vai mitä se on. Jonotin jumpassa kahden tai kolmen muun naisen kanssa laittamaan ruksia ohjaajan listaan ja siihen käveli kaksi noin 60-vuotiasta tai vähän alle tätiä, tyynesti vaan jonon ohi ottivat kynän vuorossa ollelta. Kukaan ei sanonut mitään mutta ihmetyttää tollanen käytös.

[/quote]dementia ja vittumainen luonne :)

Vierailija
25/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:27"]

En usko tarinaasi. Tuo on niitä juttuja mitä tietynlaiset ihmiset tykkää kertoa antaakseen itsestään hyvän kuvan. Juttu on lapsellinen ja selvästi keksitty.

[/quote]

ja minkäköhänlaisen sulan saan hattuuni ja mitalin kaulaani, kun täällä kerron täysin anonyymisti tapahtuneesta? Melkein jopa jaksankin keksiä tällaista vaan siksi, että joku satunnainen täysin tuntematon av-mamma ehkä arvostaa minua - tuntemattomaksi jäänyttä satunnaisesti vauva-palstalle kirjoittavaa - ihmistä enemmän???

tapahtui eilen Varsinais-suomalaisessa prismassa. Ihan vapaasti voit olla uskomatta, mitä väliä sillä edes on, uskotko, kun en tiedä kuka olet ja sinä et tiedä kuka minä olen ja tämän viestiketjun jälkeen emme koskaan tapaa tai puhu toisillemme.

Vierailija
26/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmyydentunne on vïtun jees!

Vierailija
27/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palstahelmet" toivat vittunsa keskusteluun.

Vierailija
28/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun minä en ole ikinä törmännyt huonokäytöksiseen mummoon. 

Sen sijaan huonosti käyttäytyviä ja nyrpeitä nuorempia naisia näkee kaikkialla. 

Vierailija
29/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:17"]

Ihan oikeen teit! Kumma että vanhemmat ihmiset saa repiä turpaansa nuoremmille minkä jaksavat mutta nuorempien pitää vaan kuunnella kiltisti ja hymyillä nätisti,ja auta armias jos sanot oman mielipiteen niin heti on suun soittamista.

[/quote]

Minun äitini on juuri tuollainen! Omien sanojensa mukaan kun hän on vanha, niin se oikeuttaa sanomaan suoraan mitä ajattelee. Ja sitten loukkaantuu verisesti, kun sanoo takaisin, ja nilliittää kun häntä ei kunnioiteta. Haloo, kunnioitus perustuu yleensä vastavuoroisuuteen. 

Kyllästyin jatkuvaan moittimiseen ja arvosteluun, eipä olla oltu yhteyksissä pitkään aikaan. Purkakoon mielipiteitään vaikka kaupan kassajonossa :)

Vierailija
30/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:42"]

Hassua kun minä en ole ikinä törmännyt huonokäytöksiseen mummoon. 

Sen sijaan huonosti käyttäytyviä ja nyrpeitä nuorempia naisia näkee kaikkialla. 

[/quote]Olen mä törmännyt kaikenikäisiin huonosti käyttäytyviin. Mut ei niistä kannata pulttia vetää.

Vierailija
31/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:08"]No ei olis tarvinnut lämmetä. Eihän se mummo mitään haukkunut, kunhan ajankulukseen ihmetteli. 

[/quote]

No aivan. Mummo vaan katseli haikeana että onpa iso perhe. Ja täysin sosiaalilyvytön AP alkaa tälle vittuilemaan! Tainnut tulla itse jonkun mamun raiskaamaksi ja katuu nyt raskauttaan, kun on stressitasot noin korkealla ja heti kilahtaa viattomille ihmisille...

[/quote]

no, mielummin vaikka mamun raiskaama, kuin perussuomalaisen kanssa naimisissa, niinkuin sinä taidat olla.

Vierailija
32/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap ilkeillyt, antoi vain samalla mitalla/näytti peiliä. Ehkä ainoa tapa saada mummo ajattelemaan. Suoraan sanominen olisi aiheuttanut kamalan ryöpytyksen.

Yleisesti pidän ihmisistä, mutta ilkeys ja pahantahtoisuus on ikävää. Ja valitettavan tarttuvaa myös... Ehkä ap:n purkaus oli arveluttava, mutta jos mummo jatkossa siivoaa kielensä, niin hyvä ylilyönti :-) Itse yritän sammuttaa loukkaajat yliystävällisyydellä, ap:n tapa voi olla tehokkaampi kyllä.

Vierailija
33/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe siinä mitään kunniakasta, että nuori nainen alkaa aukomaan päätään vanhalle naiselle vaikka tämä olisikin vähän höperö ja sanoisi jotakin sopimatonta.

Minusta se on osoitus yksinomaan nuoren naisen huonosta käytöksestä. Ikääntyneitä ihmisiä pitää sen verran kunnioittaa, että jos ne ei nyt varsinaisesti pahaa tee niin antaa olla.

Vierailija
34/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän aina olla hermostumatta vieraille vanhuksille. Niitä voi vaivata dementia tms aivoja häiritsevä sairaus. Ei ne voi sille mitään. KUNNIOITA VANHUKSIA!

Vierailija
35/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa jostain vanhuksen höpötyksestä loukkaantua ja oikein "antaa takaisin"? On kyllä peiliin katsomisen paikka jos ei tuon vertaa ääntä voi kuunnella. Mitä se ketään haittaa mitä joku harmiton mummu höpöttää, antaa mennä ohi vaan. Ja että pitää alkaa opettaa mummulle käytöstapoja vittuilemalla, on siinä oikein esimerkki ja tuleva äiti.

Vierailija
36/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:52"]

Kuka jaksaa jostain vanhuksen höpötyksestä loukkaantua ja oikein "antaa takaisin"? On kyllä peiliin katsomisen paikka jos ei tuon vertaa ääntä voi kuunnella. Mitä se ketään haittaa mitä joku harmiton mummu höpöttää, antaa mennä ohi vaan. Ja että pitää alkaa opettaa mummulle käytöstapoja vittuilemalla, on siinä oikein esimerkki ja tuleva äiti.

[/quote]

Ai vähän nyt samalla tavalla, kuin sinä tässä toimit hienona esimerkkinä ja äitinä, kun arvostelet ap:n kykyä toimia äitinä? Missäs se peili taas olikaan...?

Vierailija
37/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte olla dementiaa tai höperyyttä, kuulostaa just häijyydeltä vaan.

Mietin mitä itse oisin tehnyt? Ehkä olisin alkanut kehumaan, että eikö olekin mukavaa, kun on pieniä perheessä, onhan se elämän parasta aikaa kun on pienten jalkojen tepsutusta. Ja tämä pieneinkin, miten on aurinkoinen ja nätti, on lapset semmoisia herranlahjoja. TOSIN tuommoinen mummo olisi aloittanut virren, miten nykyään on kaikki niin helppoa kun on koneet ja tuet ja ei sitä ennen vaan... ;-)

Vierailija
38/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte olla dementiaa tai höperyyttä, kuulostaa just häijyydeltä vaan.

Mietin mitä itse oisin tehnyt? Ehkä olisin alkanut kehumaan, että eikö olekin mukavaa, kun on pieniä perheessä, onhan se elämän parasta aikaa kun on pienten jalkojen tepsutusta. Ja tämä pieneinkin, miten on aurinkoinen ja nätti, on lapset semmoisia herranlahjoja. TOSIN tuommoinen mummo olisi aloittanut virren, miten nykyään on kaikki niin helppoa kun on koneet ja tuet ja ei sitä ennen vaan... ;-)

Vierailija
39/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:35"]

Niin sinun mielestäsi. Sä tuossa nolasit itsesi. Monet vanhat ihmiset yksinäisyyttään yrittää puhua muille ihmisille jotakin saadakseen vähän kontaktia. Ja sä alat haukkumaan vanhaa mummoa ihan turhan takia.  Pitää vähän edes yrittää kuvitella millaista on tulla vanhaksi, ehkä yksinäiseksi, eristyneeksi ja jopa syrjäytyneeksi. Sinäkin voit kuule ruveta puhumaan joutavia ventovieraille jos tarpeeksi yksinäiseksi käyt.

[/quote]

Eihän AP ketään haukkunut. Hänhän vain yritti jatkaa mummon avaamaa keskustelua ja vieläpä mummon hieman poikkeukselliseen tyyliin sopeutuen.

Ilmeisesti mummo ei halunnutkaan rupatella vaan vittuili, kun keskustelu ei jatkunut.

Vierailija
40/68 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä ja häijy ap. Mistä tiedät kuinka rankka elämä sillä mummolla on ollut. Ei tuommosesta muijasta hyvää äitiä tule, joka ei osaa itseään tuon vertaa hillitä. Vanhuksia pitää sen verran kunnioittaa, että antaa anteeksi niiden töppäilyt. Niillä on sentään pitkä elämä jo takana ja ties mitä kaikkea.