Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikuntaa voisi harrastaa lasten kanssa?

Vierailija
16.01.2014 |

Elämäntilanteeni on siis sellainen että minulla ei ole lainkaan vapaa-aikaa. Olen joko lasten kanssa, töissä tai nukun. Liikuntaa en haluaisi missään nimessä lopettaa, mutta mitä liikuntaa voisi harrastaa lasten (5,4 ja 1 v) kanssa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kahvakuulajumppaa kotona, sään salliessa pihalla. Pilatesta ja joogaa joskus myös.

Vierailija
2/7 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulenkki ennen perheen heräämistä. Kotijumppa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvakuula on hyvä, kävelylenkit onnistunevat myös. Ja talvella muuten mäenlasku on oikeasti hyvää liikuntaa, kun et vain tyydy seisomaan siellä mäen päällä itse. Ei muuta kuin pulkalla lasten kanssa alas ja sitten vähän reisijumppaa kapuamalla ylös, ehkä vielä lasta pulkassa kiskoen. Jos budjetti sallii ja tilaa löytyy, kannattaa harkita esim. kuntopyörän tai crosstrainerin hankintaa. Parempi sekin kuin ei liikuntaa lainkaan.

Vierailija
4/7 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keväällä isommat lapset polkupyörille ja pienin rattaisiin. Pyöräilijöiden vauhdista ja maastosta riippuen pystyt kävelemään reippaasti tai hölkkäämään.

Vierailija
5/7 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaa kotona, kuntosalille jossa on lastenhoitopalvelut? Pyöräilyä tai kävelyä/hölkkää niin, että on rattaat pienelle ja isommat ajaa pyörillä tai talvella pulkat mukaan ja mäkeen, jaksavat isommatkin kävellä kun on jotain mitä odottaa.

Tuo ikäjakauma on aika haastava, kun 1v ei vielä osaa hiihtää tai luistella, isompien kanssa luistelu olisi kiva, mutta ehkä hallissa onnistuisi niin, että nuorin on rinkassa?

Vierailija
6/7 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen liikunta yhdessä lasten kanssa jää tuon ikäisten kanssa aika tehottomaksi näin aikuisen kantilta, mutta vakuutan, että heidän kanssaan liikkuminen kannattaa:

Uiminen on tuossa vaiheessa kuolettavan tylsää lastenaltaassa lillumista (tai no, voi siinä vähän vesijumpata välissä), mutta kun lapset saavuttavat uimataidon, on uinti tosi hyvä yhteinen harrastus. Nykyisissä halleissa on paljon sellaisia kylpylätyyppisiä syvempiä altaita, joissa pienin menee kohta kellukkeilla ja kun isommat osaavat uida, jää vanhemmalle tilaisuus jumpata ja vähän uidakin ja samalla pystyy valvomaan lapsiakin toisin kuin radalla matkaa uidessa.

Opetin lapset myös tosi pieninä luistelemaan - ensin seisoin varpaat jäässä luistinradalla kun yhdet köpötti ankkakävelyä, mutta jo 5- ja 6- vuotiaina käytiin sitten yhdessä rullaluistelemassa ja luistinradalla sai itse tsempata että pysyi pienten ja ketterien perässä.

Myös hiihtäminen ja laskettelu on siitä alun tylsyydestä ja seisoskelusta muuttunut yhteisiksi harrastuksiksi.

Ap:lla on nyt tietenkin haasteena tuo pikkuinen 1 v, joka ei ihan toviin hiihdä eikä luistele, mutta tähän hetkeen oletkin saanut hyviä ideoita. Oma näkökulmani lähinnä se, että lasten opettaminen liikkumaan jo niin pienestä kuin kynnelle kykenevät on investointi tulevaisuuteen :)

Vierailija
7/7 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talvella mäenlasku, pihalla riehuminen (lapsi pulkkaan ja vedät juosten pitkin poikin on ihan hyvää liikuntaa ja lapsista hauskaa). Otat kotona sen pienimmän painoksi ja jumppaat. Sinä selälleen, jalat koukkuun lapsi jalkojen päälle (pidät kainaloista myös kiinni) ja sitten vaan lennätät lasta. Sinä tuolille istumaan, lapsi istumaan jalkojen päälle ja kiikutat häntä siinä. Käy polven yläpuolelen lihaksiin. Seisot jalat harallaan ja otat lapsesta kiinni niin, että kädet kainaloiden ali ja polvien alta ja keinutat lattian rajasta niin lähelle kattoa kuin sinun pituus antaa myöten. Pistät musakit soimaan, lapsi syliin ja tanssitte niin kauan kuin sinulla kunto kestää. Lapset rakastaa sitä erityisesti jos sinä pompit. Lähes kaikkia punttiasali hommia voi tehdä kotona niin, että käyttää lasta painona. Kun aloitat riehunnan yhden kanssa niin sulla on äkkiä jono siinä, kun kaikki haluaa vuorollaan. Minä ainakin saan harrastaa näitä juttuja juuri niin paljon kun jaksan ja kotitöiltä ehdin. Halukkaita punnuksia on helposti tarjolla:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi