Luokan pojat kiusaavat meidän tyttöä, koulunvaihto edessä?
Ja koko ajan vaan pahenee, ollaan oltu yhteydessä opettajiin, opettajat ovet olleet yhteydessä kiusaajien vanhempiin, vanhemmat ovat olleet yhteydessä toisiinsa yms. Mitään suurempia toimenpiteitä koulu ei enää ala tekemään, ehdottivat vain, että tyttö voisi vaihtaa koulua.
Lapset ovat siis neljäsluokkalaisia, tyttö saa joka päivä kuulla olevansa "v*tun ruma h*ora" ja muuta vastaavaa, siis missä vaiheessa tuon ikäiset on alkaneet puhumaan noin?!
Tää kaikki alkoi siitä, kun tyttö halusi vähän lyhyemmät hiukset, koska hänellä on tosi herkkä iho eikä tykännyt siitä että hiukset kutittavat koko ajan niskaa, leikattiin hänelle sellainen tosi kivannäköinen, muodikas vähän korvien alapuolelle ylettyvä tukka, omasta mielestäni todella suloinen ja sopii tytölle hyvin! Pojat kuitenkin alkoivat kiusaamaan tästä ihan armottomasti, välittömästi alkoi h*orittelu ja rumaksi huutelu. Tyttöä on myös haukuttu rekkalesboksi ja muuksi vastaavaksi, nyt kuvioihin on alkanut astumaan myös fyysistä väkivaltaa, eräs pojista oli repinyt tyttöä hiuksista ja sylkenyt kasvoille.
Olen uhkaillut poliisilla, mutta koulu on sitä mieltä ettei kannattaisi sellaista haloota nostaa. Minä kuitenkin ajattelin tehdä rikosilmoituksen, kannattaako?
Koulunvaihdosta tulisi tytölle tosi paljon harmia, koulumatkat pidentyisivät yms.
Kommentit (77)
Eiköhän neuvotteluita ole jo tarpeeksi käyty, jos koulusta on ehdotettu tytölle koulun vaihtoa? Poliisiasiaahan tästä ei vielä tarvitse tehdä mutta rikosilmoitus on syytä esittää seuraavana toimenpiteenä, ellei tilanne tästä nopeasti korjaudu ja elleivät koulu ja kiusaajien vanhemmat ota tosissaan tätä tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 09:12"]
En muuten usko että KYMMENENVUOTIAAT puhuisivat noin! Huono provo...
[/quote]
kymmenvuotias ei välttämättä itse keksi tällaista haukkumanimeä, mutta tajuaa kyllä miten ikävältä se kuulostaa sanottaessa.
nimimerkillä minua haukuttiin ala-asteella huoraksi sen eri muodoissa
Lyhyet hiukset naisella on kyllä kuvottavan näköiset, en ymmärrä miksi pitää mennä leikkaamaan kaunis, ilmava naisellinen tukka pois.
En voi sille mitään, mutta kyllä olen omien poikieni kuullen arvostellut lyhyttukkaisia naisia, sellainen poikatukka ei vain sovi tytöille/naisille.
En koskaan voisi kuvitellakaan leikkaavani tyttärelleni samaa hiusmallia kuin pojilleni.
t. Mies
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:06"]
Lyhyet hiukset naisella on kyllä kuvottavan näköiset, en ymmärrä miksi pitää mennä leikkaamaan kaunis, ilmava naisellinen tukka pois.
En voi sille mitään, mutta kyllä olen omien poikieni kuullen arvostellut lyhyttukkaisia naisia, sellainen poikatukka ei vain sovi tytöille/naisille.
En koskaan voisi kuvitellakaan leikkaavani tyttärelleni samaa hiusmallia kuin pojilleni.
t. Mies
[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus.. " vähän korvien alapuolelle ylettyvä tukka" ei todellakaan ole mikään poikatukka, jeesus.
Ap voisi vähän tarkemmin kuvailla sitä kommunikointia, jota on käynyt kiusaajien vanhempien kanssa. Olisi kiva kuulla ihan oikeasti, sekä siitä, miten nämä pojat itse ovat vastanneet vanhemmilleen/opettajalle siitä, miksi kiusaaminen jatkuu.
Mitä poikien vanhemmat ovat sanoneet ap:lle?
Hieno mies olet. Onneksi olen emansipoitunut NAINEN, eikä minua kiinnosta sinun mielipiteesi, mutta auta armias, jos poikasi arvostelevat tyttäreni hiuksia. Terkkuja vaan sinne keskiajalle täältä tulevaisuudesta.
Linkkejä
Näiden linkkien kautta löydät lisää tietoja ja tarvittaessa apua kiusaamiseen
Keskustelupalsta, Kiusaaminen.fi
Keskustelupalsta vertaisryhmän kanssa. Et ole yksin!
Vanhempainnetti, MML.fi
Tietoa kiusaamisesta lasten vanhemmille.
Epäiletkö, että lastasi kiusataan? e-mielenterveys.fi
Tunnista onko lapsesi kiusattu.
Perustietoa kiusaamisesta vanhemmille Kivakoulu.fi
Vanhempien opas kiusaamisesta.
Lapseni kiusaa, mitä teen? e-mielenterveys.fi
Ohjeita kiusaajan vanhemmille.
OAJ:n ohjeet koulukiusaamisen ja väkivallan ehkäisemiseksi, OAJ.fi
Opetusalan Ammattijärjestön ohjeistusta koskien koulukiusaamista.
t. Mies
[/quote]
Kuinka monella 10-vuotiaalla se pitkä tukka on kaunis ja ilmava? Aika paljon näkee niitä piikkisuoria päätä myöten valuvia ohuita pitkiä hiuksia.
Mulla on poikatukka. Ihan lyhyt. Olen nainen. Olen oikeutettu kulkemaan vaikka ilman housuja. Koita kestää.
t. Mies
[/quote]
No täältä ne kiusaajapojat löytyvät. Ja on niitä kiusaajaäitejä tämä list pullollaan. "hyi helvetti, mitä äpäröitä" näillä sanoilla joku äiti kuvaili kiusaajia...
Voi isäparkaa, on sulla riidat edessä, jos sinä päätät siitä, millaiset hiukset tytöilläsi on.
Olisiko hyvä antaa myös tyttölapsien puhua pojista lyhyinä, kapeahartiaisina, ujoina, finninaamaisina, epäatleettisina, karvaisina, haisevina, ällöttävinä, limaisina, tyhminä, idiotteina, lihavina, luisevina, homoina, kusipäinä.
Tämäkö olisi sinusta ihan ok puhetta?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:17"]
t. Mies
[/quote]
No täältä ne kiusaajapojat löytyvät. Ja on niitä kiusaajaäitejä tämä list pullollaan. "hyi helvetti, mitä äpäröitä" näillä sanoilla joku äiti kuvaili kiusaajia...
Voi isäparkaa, on sulla riidat edessä, jos sinä päätät siitä, millaiset hiukset tytöilläsi on.
Olisiko hyvä antaa myös tyttölapsien puhua pojista lyhyinä, kapeahartiaisina, ujoina, finninaamaisina, epäatleettisina, karvaisina, haisevina, ällöttävinä, limaisina, tyhminä, idiotteina, lihavina, luisevina, homoina, kusipäinä.
Tämäkö olisi sinusta ihan ok puhetta?
[/quote]
Ai äpärä-kommentti osui ja upposi, jes!! :) Taidat siis itse tuottaa maailmaan juuri näitä ap:n kuvailemia luonnevikaisia tytön huorittelijoita ja naamaan sylkijöitä. Muuten en keksi miksi joku puolustelisi näitä ko. tuotoksia (olkoonkin että tässä on varmaan kysymyksessä provo).
Tee jokaisesta kiusaajasta erikseen lastensuojeluilmoitus, nimettömänä tai nimellä, vaikutus on sama. Kiusaaminen loppuu siihen paikkaan, kun AIKUISET eli vanhemmat joutuvat sossutantan rutistukseen. Ei auta maamme laulukaan , kun jokaisen on marssitava sossuun antamaan selvitystä miksi lapsi kiroilee ja käy fyysisesti toisiin lapsiin kiinni. Saattaapi seurata jopa huostaanottoja niin on rankat työkalut sossutädeillä käytössä tänä päivänä.
Riski, että oma lapsi ja sinä joudutte sossun pihteihin on olematon, koska tässä pätee sääntö, kuka ilmoittaa ensimmäisenä on yleensä voittaja.
Taisi myös ls-ilmon suosittelukin osuta ja upota jonkun kusipääkakaran vanhempaan, kuin noin alapeukkua pukkaa heti kättelyssä. :)
Hei ihan oikeasti, kouluttakaa ne häiriökäyttäytyvät tuotoksenne VIELÄ KUN VOITTE, sillä joku ne kouluttaa jossain vaiheessa kuitenkin. Ellei yhteiskunta (tämä on lempeämpi keino), niin joku "isompi poika" joskus, jonka naamalle kakaranne sylkee.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 15:36"]
Taisi myös ls-ilmon suosittelukin osuta ja upota jonkun kusipääkakaran vanhempaan, kuin noin alapeukkua pukkaa heti kättelyssä. :)
Hei ihan oikeasti, kouluttakaa ne häiriökäyttäytyvät tuotoksenne VIELÄ KUN VOITTE, sillä joku ne kouluttaa jossain vaiheessa kuitenkin. Ellei yhteiskunta (tämä on lempeämpi keino), niin joku "isompi poika" joskus, jonka naamalle kakaranne sylkee.
[/quote]
Taas yksi kiusaajaäiti vauhdissa.
Lastensuojeluilmoitus???? Kenestä? Matista, siksi että se sanoi "huora". Montako tuhatta uutta lastensuojeluvirkaa ajattelit perustaa noin alkajaisiksi, entä mihin ajattelit sijoittaa nämä lapset?
Ajattelitko itse tehdä lastensuojeluilmoituksen omista lapsistasi, kun nimittelet muita lapsia kusipääkakaroiksi eli kielenkäyttösi on törkyistä ja kiusaat täällä muita?
Meillä loppui lapsen kiusaaminen siihen, kun pyysin rehtoria kertomaan kiusaajien vanhemmille, että seuraavasta kiusaamistapauksesta lähden välittömästi tekemään rikosilmoituksen keskustelematta asiasta sen enempää kenenkään kanssa.
Tuon viestini kerroin sellaisella äänenpainolla, ettei jäänyt epäilystäkään, ettenkö olisi ollut tosissani.
Loppui kiusaaminen siihen paikkaan.
Päivitystä:
Tänään siis otin yhteyttä opettajaan, kuraattoriin sekä kiusaajalasten vanhempiin. Ilmoitin tekeväni lastensuojelu- ja rikosilmoituksen, mikäli kiusaaminen ei lopu NYT.
Kuraattori lupasi puhutella poikia heti huomenissa, mutta kiusaajien äidit olivat vähän nihkeitä. Ei pojat kuulemma mitään tarkoita, pelkkää leikkiä vaan kun ovat niin vilkkaita ja sosiaalisia tapauksia. Mitään anteeksipyytöjä ei siis tytölle kuulunut vanhempien puolesta. Uskon kuitenkin, että viesti meni perille, jos huomenna sama rumba jatkuu, teen kaikki mahdolliset ilmoitukset.
ap
Niin. Kasvatus ja sydän ovat nykyään todella kateissa. Rehtejä kunnon ihmisiä kiusataan usein. Minunkin lastani kiusattiin vuosikausia ja hän vaihtoi koulua lopulta. Siihen loppui. Juuri samanlaista törkypuhetta ja lisäksi jatkuvaa kaiken tuhoavaa piilokiusaamista päivästä toiseen. Kyllä. Siihen puututtiin. Mutta koulu oli hampaaton ja välinpitämätön. Häpeällinen yhteiskunnallinen ongelma jota ei tunnuta millään saavan kuriin.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:10"]
Päivitystä:
Tänään siis otin yhteyttä opettajaan, kuraattoriin sekä kiusaajalasten vanhempiin. Ilmoitin tekeväni lastensuojelu- ja rikosilmoituksen, mikäli kiusaaminen ei lopu NYT.
Kuraattori lupasi puhutella poikia heti huomenissa, mutta kiusaajien äidit olivat vähän nihkeitä. Ei pojat kuulemma mitään tarkoita, pelkkää leikkiä vaan kun ovat niin vilkkaita ja sosiaalisia tapauksia. Mitään anteeksipyytöjä ei siis tytölle kuulunut vanhempien puolesta. Uskon kuitenkin, että viesti meni perille, jos huomenna sama rumba jatkuu, teen kaikki mahdolliset ilmoitukset.
ap
[/quote]
Niin kauan kun et tee rikosilmoitusta niin mitään ei tapahdu.
Koulun rehtori saadaan kyllä aisoihin ilmoittamalla/virallisesti kantelemalla ylemmille tahoille.
Koulussa toivotaan ettet tee mitään oikeasti tehokasta.
Miksei tyttö vain vaihda luokkaa?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 18:33"]
Miksei tyttö vain vaihda luokkaa?
[/quote]
Mikseivät kiusaajat vaihda koulua? Eikö teitä yhtään hävetä puolustella kiusaavia lapsianne?
Missä kohtaa tuossa OAJ:n linkissä sanotaan, että ap:n kaltaisessa tapauksessa kannattaisi ottaa poliisiin? Luitteko te sitä ollenkaan??
Siinä vaiheessa kun asiasta tehdään poliisiasia, on tyttöparka jo henkisesti, ja koko hänen perheensä, menettänyt mahdollisuuden että neuvottelemalla asia korjattaisiin koulun sisällä.
Saatte luokan vihat niskaanne, jos alatte tässä vaiheessa puhumaan poliisista.
Se, että tyttöä on vedetty hiuksista, ei kyllä varmaan täytä pahoinpitelyn tunnusmerkkejä.
Mutta jatkakaan sen sijaan asian esilleottamista vanhempainillassa, rehtorin kanssa, oppilashuollon kanssa, muiden opettajien kanssa. Etsi koulusta se taho tai henkilö, joka asian ottaa vakavasti ja johon luotat.