16-vuotias kiukuttelee kun ei saanut omaa huonetta
Muutin lasten kanssa kolmioon, jossa 16- ja 8-vuotiaat pojat on samassa huoneessa ja 8-vuotias tyttö sai oman huoneen. Itse olen olohuoneessa ja minulla nurkassa parvisänky, jonka alla sohva ja meillä sitten toinen sohva myös olohuoneessa.
Nyt tuo vanhin poika kiukuttelee, kun ei ole omaa huonetta. Mutta pojilla on kuitenkin isompi huone käytössä ja tytön huone on pienempi. Mielestäni tämä ratkaisu oli kuitenkin paras, kun parempi samaa sukupuolta olevat lapset samassa huoneessa.
Mitä mieltä tästä tilanteesta?
Kommentit (60)
8-vuotiaat samaan. 16-v lähtee ehkä 3 v kuluttua pois, jolloin tuolloin 11-v saavat omat huoneet.
Eiköhän ne kaksoset voi samassa huoneessa olla sen muutaman vuoden, kunnes teini lähtee maailmalle.
Onko tämä trolli? Missä käyvät 16-vuotiaan kaverit? Mahdollinen tyttöystävä? Ei varmaan näy poikaa kotona paljoakaan enää. Ja 8-vuotias näkee run**aamista ja por*oa.
Minä olisin antanut oman huoneen teinille. 8-vuotiaat voivat hyvin jakaa huoneen.
Mieti vähän. 16-v r*nkuttelee ja 8-v kuuntelee siinä vieressä?
Kaikesta sitä valitetaankin. Oma huone on ilmeisesti ihmisoikeuksiin kuuluva asia.
Sano teinillesi, että jos hän menee töihin ja maksaa omasta huoneestaan siten, että teillä on varaa neliöön, niin sitten saa oman huoneen. Sinä olet nyt ratkaissut asian näin ja sillä hyvä.
8-vuotiaat samaan huoneeseen, väliin kirjahylly jakamaan tilaa.
Varmaan ei kauaa kotona asu enää teini, lähtee opiskelija-asuntolaan tms. Pitää olla oma huone sillä
Jos teini on lukiossa, hän tarvitsee luku rauhaa. (ap ei kertonut tarkemmin)
Eli olisin antanut opiskelun takia teinille huoneen.
Vierailija kirjoitti:
Mieti vähän. 16-v r*nkuttelee ja 8-v kuuntelee siinä vieressä?
Se teini voi siirtää runkkailut siihen, että muuttaa pois kotoa tai että pikkuveli on harrastuksessa. Oppiipahan siitä, että huonekumppani otetaan huomioon seksiasioissa.
16-vuotiaalle se pieni huone. Pienemmille se iso huone.
Tän täytyy olla provo!
Ei aikuset osaa mitään T. Nuori (Tietenkin nyt aikuiset tulevat mulle valittamaan) Oman huoneen tarvitsee nuori just kavereiden ja omien juttujensa takia
Voihan läppä kun vessaläyhääjät puhui aiemmin Timo-ringistä niin nyt Paula ja Kati todella kiinnostuneena kuuntelee Timon vegaani-juttuja keittiössä. Sami on todellakin liimautuneena Timoon olltu viimeisen tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Voihan läppä kun vessaläyhääjät puhui aiemmin Timo-ringistä niin nyt Paula ja Kati todella kiinnostuneena kuuntelee Timon vegaani-juttuja keittiössä. Sami on todellakin liimautuneena Timoon olltu viimeisen tunnin.
HUPS, BB-ketjuun piti mennä :D :D
Olisin antanut 16-vuotiaalle oman huoneen, koska tarvitsee rauhaa läksyjen takia. 8-vuotiailla ei ole vielä paljon läksyjä että olisivat voineet jakaa saman huoneen kun ovat niin pieniä.
8-vuotiaat olisivat varmasti tyytyväisinä leikkineet keskenään huoneessa. 16-vuotias taas kaipaa omaa tilaa, rauhaa ja hiljaisuutta.
Tuolla huonejaolla olet varmistanut, että teini muuttaa pois kotoa mitä pikimmiten. Ei sitä kavereita tai varsinkaan tyttöystävää halua tuoda kotiin kun pikkuveli möllöttää vieressä.
Ymmärrän kyllä, miksi teini kiukuttelee. Asetit (ehkä huomaamattasi) tytön erityisasemaan sukupuolensa perusteella. 8 v tyttö sai oman huoneen. 8 v poika ei saanut, 16 v poika ei saanut. 8-vuotiaat eivät kriittisesti kaipaa omaa tilaa yleensä yhtä paljon kuin teinit. Anna teinille se huone.
Onhan toi aika kurjaa lähes täysi-ikäisen olla samassa huoneessa 8-vuotiaan kanssa. Eikö 8-vuotiaat olisi voineet olla samassa huoneessa sen muutaman vuoden, kun teini asuu vielä kotona?