Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

16-vuotias kiukuttelee kun ei saanut omaa huonetta

Vierailija
16.10.2020 |

Muutin lasten kanssa kolmioon, jossa 16- ja 8-vuotiaat pojat on samassa huoneessa ja 8-vuotias tyttö sai oman huoneen. Itse olen olohuoneessa ja minulla nurkassa parvisänky, jonka alla sohva ja meillä sitten toinen sohva myös olohuoneessa.

Nyt tuo vanhin poika kiukuttelee, kun ei ole omaa huonetta. Mutta pojilla on kuitenkin isompi huone käytössä ja tytön huone on pienempi. Mielestäni tämä ratkaisu oli kuitenkin paras, kun parempi samaa sukupuolta olevat lapset samassa huoneessa.

Mitä mieltä tästä tilanteesta?

Kommentit (60)

21/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 16v pitäisi olla se oma huone. Oletko joku uskis vai muuten mielenvikainen?

Vierailija
22/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tylsä trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijänä huomattaisin asiasta ja suosittelisin laittamaan 8-vuotiaat samaan huoneeseen. Teinille oma rauha on tärkeämpi. Oletan kuitenkin, että tämä on trolli.

Vierailija
24/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti teinille oma huone! Aivan älytöntä, että 8-vuotias sisko saa oman ja teini joutuu jakamaan omansa pikkuipanan kanssa.

Olen teinin vanhempi ja todellakin, oma huone, on tosi tärkeä. Ymmärrän, jos absoluuttisesti ei ole tilaa tarjota, mutta tässä tapauksessa jakosi oli typerä. Korjaa se, suositan. Yksi hyvä puoli omassa huoneessa on, että teini kavereineen viihtyy myös teillä. Se on ehdottoman tärkeää. On hyvä nähdä niitä kavereita, vaihtaa muutama sana ja muutenkin on aina turvallisempaa, jos ovat jonkun kotona, eivätkä hillu kaupungilla.

Oma teinini tuo usein kavereita meille. Huone ei ole järin suurin, mutta sinne nuo tuntuu mahtuvan. Viimeksi keskiviikkona klo 21:15 pelmahti meille kolme teiniä omani lisäksi. Normaalina arki-iltana ei tietenkään tuohon aikaan vierailla, mutta nyt on syyslomaviikko ja olen itsekin lomalla kuten pikkusisarus. Mies taas pyörittää omaa firmaa ja tekee töitä halutessaan. Valvotaan näin lomalla pitkään, jopa nuorempi sisarus tuonne yhteentoista, joten ei haittaa vieraileva teinilauma yhtään.

Vierailija
25/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä valitetaankin. Oma huone on ilmeisesti ihmisoikeuksiin kuuluva asia.

Sano teinillesi, että jos hän menee töihin ja maksaa omasta huoneestaan siten, että teillä on varaa neliöön, niin sitten saa oman huoneen. Sinä olet nyt ratkaissut asian näin ja sillä hyvä.

Nythän on pelkkä järjestely kysymys ja kaikki on tyytyväisiä.

Vierailija
26/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä täällä, teinille oma huone.

Vierailija
27/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaalla pitäisi olla jo oma huone. 8-vuotias on kuitenkin puolta nuorempi. "Poikien huone" voi tuntua ajatuksena kivalta, jos pojat olisivat vaikka 11 ja 10 v. Mutta ei tuolla tavalla.

Minulla oli 8-vuotiaana yhteinen huone veljen kanssa, eikä haitannut yhtään. 11-vuotiaana sain oman huoneen ja se oli mulle jo siinä iässä tarpeen.

Vierailija
28/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset halusi asua samassa 10- ja 12-vuotiaiksi. Sitten se oma huone alkoi olla tärkeä.

Eli en edes usko että se 8-vuotias haluaa sitä omaa huonetta.

Siinä vaiheessa kun sillä on hänelle merkitystä, teini ei sitä enää tarvitse.

Lapsuudenkodissani meillä oli yläkerrassa pieni huone ja iso huone. Sisaruksista vanhin sai aina sen. Muut asui yhdessä.

Vierailija
29/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko ap tehdä muutoksia huonejakoihin?

Vierailija
30/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin poikasi sijassa hatuttaisi ja paljon, jos puolet nuorempi sisarus menisi ohi ihan vain sukupuolen perusteella. Taidat olla aika seksistinen ihminen? Pullat suuhun tytöille ja pojat vain johonkin viemäriin ihan sama miltä heistä tuntuu?

Vierailija
31/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tyhmät ämmät höyrähti tylsään provoon.

Vierailija
32/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tyhmät ämmät höyrähti tylsään provoon.

😞

Vierailija
33/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli oma huone 7-10v, mutta sitten muutettiin kerrostalokolmioon, jossa oli yhteinen huone 7v nuoremman pikkusiskon kanssa ikävuodet 10-14v. Tällöin 14-15v oli iso oma huone, kun taas muutettiin isompaan. Pian koitti kuitenkin kerrostaloon paluu taas ja ollessani 15-17v meillä oli yhteinen pieni huone. Ei haitannut liiemmin, sain kyllä lukurauhan aina halutessani. Vietin lähes kaiken vapaa-ajan muutenkin tuon pikkusiskoni kanssa ihan omasta tahdosta.

Moni varmasti kapinoisi tällaisesta järjestelystä kyllä, mutta itsellä toimi.

Vierailija
34/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee hyvää vain joutua jakamaan. Olen huomannut esim. yhteiskoulussa teinien paljon paremmin ymmärtävän sitä, kuinka pienemmät joutuu ottamaan huomioon. Meillä kaksi vanhinta ja kaksi nuorinta jakaa huoneen ja koskaan ei omia tule olemaan. Oppii varmasti myös enemmän itse arvostamaan sitä omilla panoksilla hankkimaansa asuntoa sitten.

Vierailija
35/60 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9-ja 11-v tyttö ja poika jakavat huoneen. Kohta sisustetaan yläkertavaraus ja sen saavat käyttöönsä. Omat huoneet, Kylppäri iso aulatila, vaatehuoneet.

Tähän asti ovat hyvin sopineet samaan huoneeseen. Huone on iso ja pöydillä ja hyllyillä on erotettu omat tilat. Yhteinen pääty, jossa sohva ja pleikkari.

Ainakin 11-v asti voivat hyvin jakaa huoneen. Voi olla että olisi pelottavaakin olla vielä yksin. Lisäksi ollut kivaa kun ovat vielä koko ajan siinä lähellä, kohta kun isompia eri kerroksessa.

Vierailija
36/60 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän tänään oli otsikkokin, jossa 16-vuotias kysyi neuvoja miten saada oma asunto. - Ap:n poika vissiin...

Ei huolta ap - pian se teini häipyy. On sitten riittävästi omia huoneita.

Vierailija
37/60 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niiden poikien vuorokausirytmi sama? Eli ysiltä nukkumaan kumpikin? Jos noita omia teinejä (19 & 16) mietin, he tulevat usein treeneistään vasta klo 22 tai 22.30. Ja sitten syödään, käydään suihkussa ja nukkumaan ollaan menossa vasta 23 tai joskus 24 aikoihin. Samassa huoneessa ei kyllä nuku se 8v tulla systeemillä.

Vierailija
38/60 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän perheen, jossa monta tyttöä, mutra poikia kaksi. pojat 4v ja 13v on laitettu samaan huoneeseen "veljessuhteen" edistämiseksi. pelkkä hoitosuhde se on.

Vierailija
39/60 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille oma huone ja kaksoset samaan huoneeseen, kohta se teini muuttaa pois ja 8 vuotiaat saavat omat huoneet. Vai haluatko että 16 vuotiaasi itsenäistyis jo.

Vierailija
40/60 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pojalle oma huone jaa nuoremmille yksi huone, esim ikeasta saa halvalla kuutiohyllyjä joista voi tehdä tilanjakajat, näihin kangaskorit joka lokeroon, toimii samalla kelulaatikkoina.