Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko leuhkimista, jos kertoo että asuntolaina tuli maksettua?

Vierailija
15.01.2014 |

Tuli vaan mieleen, että meillä on enää muutama erä jäljellä, kiitos hyvään aikaan otetun halvan asuntolainan ja melko suurten säästöjemme, jotka ovat suurimmaksi osaksi kertyneet vaivihkaa koska emme kuluta hirveästi mihinkään. Saimme siis pienituloisina ihmisinä maksettua koko asunnon nopeasti pois ja olen todella iloinen siitä. :) 

Kerroin tyttöporukassa tästä ja kukaan ei oikein kommentoinut mitään, huomasin kyllä että paria ihmistä tämä ärsytti (tunnen heidät vuosikymmenien takaa joten tunnistan kyllä eleet ja käyttäytymisen). Jälkeen päin mietin, että ottivatkohan leuhkimisena sen. :( Olen vaan ajatellut, että parhaiden ystävien kanssa voi jakaa ilot ja surut, olen minäkin kuunnellut ja iloinnut monista asioista heidän kanssaan, vauvoista, palkankorotuksista, asunnoista, uusista työpaikoista jne. Itse olen pitänyt matalaa profiilia monissa iloisissa asioissani, sillä tuntuu että aina jollain on joku niihin liittyvä kriisi menossa, enkä halua leuhkivan ihmisen leimaa enkä masentaa muita.

Mitä olette mieltä? Harmittaa ihan mielettömästi nyt ja on morkkis :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tulen todennäköisesti olemaan velattoman omistusasunnon omistaja Helsingissä noin 32-vuotiaana. Tuskin tulee siitä paljon huudeltua kun monella ei ole tuossa vaiheessa vielä asuntolainaakaan...

Vierailija
22/30 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:25"]

Mäkin tulen todennäköisesti olemaan velattoman omistusasunnon omistaja Helsingissä noin 32-vuotiaana. Tuskin tulee siitä paljon huudeltua kun monella ei ole tuossa vaiheessa vielä asuntolainaakaan...

[/quote]

Maailmassa, tai ainakin asuntomarkkinoissa on jotain pahasti vinossa, jos "velaton omistusasunto Helsingissä" on kateutta aiheuttava etuoikeus, josta ei oikein voi edes puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiätkö mitä? On. Ja miksikö? Siksi kun asut Suomessa.

Vierailija
24/30 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis todellakaan huudellut koko iltaa, vaan alkuillasta kun peruskuulumiset vaihdettiin, niin kerroin että mennään miehen kanssa juhlistamaan sitä (lainan maksamista) ravintolaan ja hotelliin ja lapset menevät hoitoon yöksi. Eikä ketään ollut puhunut mistäään huonosta rahatilanteesta tai muusta, en tietenkään sitten olisi puhunut mitään. Nämä kaksi tienaavat varmasti minua enemmän, joten olen kyllä "köyhempi" heitä, vaikkemme nyt tarkkaan toistemme tuloja tiedäkään.

Itse kärsimme lapsettomuudesta toista lasta yrittäessämme (yht. 3 vuotta), ja tänä aikana ystävistäni 2 saivat lapsen. Pystyin kyllä aidosti iloitsemaan raskauksista ja vauvoista, joten siksikään en kai tajunnut että kukaan voisi kiukkuinen tuosta kertomastani asiasta. Tosin lapsettomuudesta kukaan ei tiennyt koska en halunnutkaan että aletaan välttelemään seurassani raskauksista puhumista.

Kyseessä siis tiivis ystäväporukka, joka on pitänyt yhtä 20 vuotta, ei mitään hyvänpäivän tuttuja.

-ap.

Vierailija
25/30 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 17:25"]

[/quote]

Maailmassa, tai ainakin asuntomarkkinoissa on jotain pahasti vinossa, jos "velaton omistusasunto Helsingissä" on kateutta aiheuttava etuoikeus, josta ei oikein voi edes puhua.

[/quote]

No on se tuttavapiirissäni, joka koostuu ikäisistäni ihmisistä, jotka todennäköisesti ovat saaneet lainansa maksettua yli 50-vuotiaana. En tarkoittanutkaan sen suuremmassa mittakaavassa.

9

Vierailija
26/30 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no riippuu siitä miten sitä tuulettelee ja kenelle. Jos tiedän, että kaverilla on vielä 200 000e lainaa, niin en sanois kyllä mitään. Ja sitten tietty se tyyli. Jos kauheesti retostelee miten fiksu oli kun just silloin osti jne niin kyllä se niitä kyrsii jotka osti sit "väärään aikaan' Koskaanhan noista ei voi satavarmuudella sanoo onks nyt hyvä aika ostaa vai ei.

Ja onks tollanen nyt muutenkaan kauheen kiinnostava puheenaihe muiden mielestä, mitä siihen voi muuta sanoa kuin kiva ja onnea.

Vierailija
27/30 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kuulumisten kyselyt eivät ole niin kauhean kiinnostavia, esimerkiksi aiheet "olimme perheen kanssa muumi-risteilyllä", "minulla on pääsiäisloma ja lähden laskettelemaan", "lapset ovat olleet vesirokossa", mutta ne nyt ovat osa ystävien elämää ja heille ehkä isojakin asioita. Minä ainakin osaan suhtautua niihin niin, ettei vastapuoli saa vaikutelmaa, ettei minua kiinnostaisi tai että jopa suutun kun en itse pääse laskettelemaan tms. 

Mutta kuten joku jo vastasi: on leuhkimista, koska asut Suomessa.

Vierailija
28/30 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. jos on syystä tai toisesta iloinen/tyytyväinen, kait sen saa kertoa. sitä vaan en ymmärrä, että jotkut "säälivät" ihmisiä, kenellä lainaa vielä on maksettavana. sii nää jotka ovat velattomia ja isovanhempia ennen kun täyttävät 35 v. ja sitten elävät sitä tosi hienoo omaa elämäänsä.

Vierailija
29/30 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Olkoon!! :) Ei todellakaan ole leuhkimista, jos olet asian noin fiksusti kertonut. Kyllä tuollaisen ilouutisen voi ystävien kesken jakaa. Olet onnekas :)

Vierailija
30/30 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ohimennen sanoo että ihanaa, saatiin asuntolaina pois alta, eikä ala sen suuremmin vatvomaan (ellei muut jatka), niin ihan hyvä juttu. Iloitsisin kaverin puolesta, en ottaisi mitenkään leuhkimisena. Onnea teille :)