Miksi ihmiset eivät käytä maskia julkisilla paikoilla?
Kävin isossa marketissa, jossa minun lisäkseni vain muutamalla asiakkaalla oli maski. Asumme alueella, jolla korona on kiihtymisvaiheessa. Haluaisin kuulla, miten joku perustelee sen, ettei käytä maskia ihmisjoukossa liikkuessaan. Minusta syynä ei ole mikään muu kuin täydellinen piittaamattomuus muiden terveydestä. Edelläni kassalla oli iäkäs pariskunta, jolla oli ostoskori täynnä olutta, ja kassalta ostettiin vielä tupakkaa. Ilman maskeja tietysti kumpikin. Jos elämäntavat ovat jo muutenkin rempallaan, näyttää olevan yhdentekevää, tuleeko korona ja tappaa. Olen ollut jo pitkään huolissani suomalaisten lukutaidosta, ja huoli vain kasvaa: on näköjään ylivoimaista ymmärtää lukemaansa ja kuulemaansa, kun puhutaan maskisuosituksesta.
Kommentit (60)
Kai sä ap ymmärrät, että ruuan kotiinkuljetuksella ei saa alkoholia eikä tupakkaa. Ne on haettava erikseen, vaikka muu tulisikin kotiin kannettuna.
Et voi tietää muiden ostoksista mitään.
Nyt koronan aikana huomaa selvästi kuinka paljon tyhmiä tässä maassa on. Myöskään kansainväliset vierailijamme eivät pääsääntöisesti käytä maskia.
Mulla on ainakin lääkärinlupa olla pitämättä maskia. Sydänongelmien takia.
Kasvomaskit luovat liian valheellisen turvallista ilmapiiriä myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ilmapiiri on mielestäsi turvallisempi, mikäli maskia ei käytetä?
Vierailija kirjoitti:
Sydänongelmaisen juuri kannattaa hommata itselleen korona.
Koska en ole koira enkä tarvitse kuonokoppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan että ihmiset luottaa liikaa siihen maskiin. Onhan niitä hyvä käyttää kun kerran suositellaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä ap ymmärrät, että ruuan kotiinkuljetuksella ei saa alkoholia eikä tupakkaa. Ne on haettava erikseen, vaikka muu tulisikin kotiin kannettuna.
Ja miten tämä kommentti liittyy maskiasiaan?
koska maskista ennemän haittaa kun hyötyä
Tur pa kiinni jo. Korona pysyi ihan hienosti aisoissa kesällä vaikka KELLÄÄN ei ollut maskia. Korona ei leviä sen takia että ihmiset eivät RUOKAKAUPASSA käytä maskeja, vaan siksi että ihmiset ovat matkustelleet ja rillutelleet baareissa ja olleet lähikontaktissa pitkiä aikoja virusta kantavien ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydänongelmaisen juuri kannattaa hommata itselleen korona.
Haista ny ite!
Jos joku käyttää maskia, niin oletan, että hänellä on korona, tai on altistunut sille. Itse en ole.
Täällä on vastaava keskustelu kolme kertaa päivässä. Mee nyt vaan lukemaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tämä kommentti liittyy maskiasiaan?
Oletpa kovin viisas. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskia käyttävä ei huolehdi muusta turvallisuudesta, ei pese käsiä eikä pidä turvaväliä.
En käytä koska se on tyhmännäköistä, sotkee meikin ja saa rillit huuruun.
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttäjät eivät enää huomio muita varotoimenpiteitä. Eivät pese käsiä eivätkä pidä turvavälejä.
Mistä näin päättelet? Minä taas ajattelen, että vastuulliset maskinkäyttäjät myös huolehtivat käsihygieniastaan ja turvaväleistä muita paremmin, koska eivät halua itsekään sairastua.
Maskin käyttäjät eivät enää huomio muita varotoimenpiteitä. Eivät pese käsiä eivätkä pidä turvavälejä.