On virhe kertoa kellekään omasta liikunnan aloittamisesta
Koska aina saan kuulla että mene lenkille
Eikö sun pitäny laihduttaa
Älä mene hampurilaisbaariin
Pidetään jotenkin tyhmänä ku on ylipainoa niin enhä mä voi tajuta noita ite
Kommentit (35)
Laita heille takaisin niin ettet ole yhteydessä yhtään vain jos on pakko. Mä en ainakaan siedä tollasta shittiä yhtään
Kannustamistahan se on ja hyvällä tavalla ryhmäpainetta. Mä aloitin sporttaamisen ja laihdutuksen samaan aikaan. Sportissa mulla on Suunnon kello, mikä päivittää mun aktiviteetit kavereiden näkyville (ja niiden myös mulle). Tosi hyvä keino pysyä treenitahdissa. Jos tulee hyvä treeni ja kuluu paljon kaloreita, tulee kannustavia kommentteja ja peukkuja. Jos taas viikkoon näkyy se yksi ainoa juoksulenkki, niin sunnuntaina tulee hyväntahtoista kuittia, että "unohtuiko sulla kello viikon treeneistä".
Ei kannata kaikkea ottaa niin kuolemanvakavasti... hyvä vaan pieni paine, niin tuleepahan tehtyä.
Eipä ole kannustamista kyllä siinä on ihan eri sävy kuin tässä mitä idiootit sukulaiset harrastaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mun kavereistani ole tuollainen nälvijä. Miksi te siedätte tuollaista?
Ei voi mitään kyseessä sukulaiseni joiden luulin olevan mun kavereita. Eivät taidakaan olla.
No nyt tiedät! Kateus vie kalatkin vedestä. Jatkossa voit pitää heihin tervettä etäisyyttä, jutella niitä näitä tai syöttää pajunköyttä ja huomaat että ihan sama mitä sanot, koskaan ei ole hyvä. Sanot että ostit 24/7 kuntosalijäsenyyden niin blablaa, hankit personal trainerin blablaa, ostit viisi kiloa suklaata ja söit kaiken blablaa, menit ravintoterapeutille blablaa.
Viimeksi kun multa kysyttiin mitä olen tehnyt laihtuakseni niin vastasin jotain ympäripyöreää koronan tuomista muutoksista elämään.
Vierailija kirjoitti:
Kannustamistahan se on ja hyvällä tavalla ryhmäpainetta. Mä aloitin sporttaamisen ja laihdutuksen samaan aikaan. Sportissa mulla on Suunnon kello, mikä päivittää mun aktiviteetit kavereiden näkyville (ja niiden myös mulle). Tosi hyvä keino pysyä treenitahdissa. Jos tulee hyvä treeni ja kuluu paljon kaloreita, tulee kannustavia kommentteja ja peukkuja. Jos taas viikkoon näkyy se yksi ainoa juoksulenkki, niin sunnuntaina tulee hyväntahtoista kuittia, että "unohtuiko sulla kello viikon treeneistä".
Ei kannata kaikkea ottaa niin kuolemanvakavasti... hyvä vaan pieni paine, niin tuleepahan tehtyä.
Ihmiset on niin erilaisia, tuo ei toimisi minulle koskaan, kaikki parhaat muutoksen on tapahtunut vähän hiljaa itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on niin erilaisia, tuo ei toimisi minulle koskaan, kaikki parhaat muutoksen on tapahtunut vähän hiljaa itsekseen.
Sama, ois ihan kauheeta tolleen "raportoida" omia tekemisiä toisille. Ja vastaavasti mua ei kyllä kiinnostais pätkän vertaa muiden treenitulokset. Ennemmin lähden kaverin kanssa kahdestaan lenkille, jos motivaatiota kaipaa.
Mutta kuten mainittua, ihmiset on erilaisia. Toiset tekee mielummin ryhmässä, ja toiset itsekseen. Molempiparempi!
Painon pudottaminen, terveellinen liikunta ja terveellisempiin elämäntapoihin pyrkiminen on huono jutustelun aihe jos niiden kanssa on tosissaan. Jokaisella on oma _mielipide_ ja näkemyksiä on enemmän kun oikeaa nykyaikaista tietoa. Himoliikkujat höpöttää siitä homoliikunnasta, väsyneet siitä että pitäis liikkua ja huonosti syövät siitä että pitäis laihduttaa, elämäntapajojolaijduttajat uusimmasta dieetistä.
Senkin ajan kun kuuntelee muiden nälvimistä ja selittää itseään voi käyttää ravitsemukseen perehtymiseen.
Mitäs tykkäisitte jos teille alettaisiin ottaa mukaan nälvimiseen myös teidän mielenterveys. Sukulaiseni tokaisi viestissään kuinka luonto parantaa mukavasti MIELTÄ. En tietääkseni ole mieleltäni sairas mutta kohta varmaan olen jos näiden seurassa jatkan.
Olen sen verran tottunut olemaan omassa seurassa etten enää kaipaa ketään. Kärsin kun joudun seurueeseen olivatpa ne sukulaisia tai tuntemattomia.
makuasia. jotkut tekee projektista julkisen ja jopa perustaa blogin tyyliin: "minun laihdutusmatkani".
Näin he saavat tsemiä, vinkkejä ja vertaistukea. Bonuksena, kun homma on julkinen, niin siihen panostaa enemmän kun lipsuminen nolostuttaa.
Itsellä on myös pari kaveria, jotka julistavat laihdutusprojektiaan, mutta kyllä se vähän herättää kysymyksiä, kun ruokavalio on edelleen tyyliin kebabia ja suklaata.
Tapanani ei kuitenkaan ole puuttua ihmisten painoon tai ruokatottumuksiin. Eli jokainen tekee oman valintansa, mitä sinne suuhun pistää.
Tulee vain mieleen, ettet ole ollut ihan vakavissasi tuon laihdutusprojektin suhteen.
Sitten kun TODELLA päätät laihduttaa, kun siitä tulee vakava päämääräsi, eikä tyyliin "pitäisi/yritän laihduttaa", niin siinä vaiheessa kannattaa vaikka perustaa blogi.
Vierailija kirjoitti:
No jos ympärilläsi on ihmisiä jotka vain pilkkaavat sinua mitä teetkin, niin joo, pitäisin varmaan omana asianani ja antaisin sitten jossain vaiheessa itse huomata muuttuneen olemuksen.
Ruokavaliolla saa muuten paremmin tuloksia kuin liikunnalla. Tsemppiä, näytä niille!
Itse kokeilisin, josko voisi vaihtaa ympäristöä.
teet niinku homer ja urheilet salaa öisin
Tuollainen on kyllä vähän toista aliarvioivaa käyttäytymistä
Ja joo en tosiaankaan tarvitse erityistä kannustusta kykenen liikkumaan ilman sitäkin vallan mainiosti. He vaan eivät ymmärrä miksi tuollainen ilkeily käy hermoon.