Montako kiloa on vaatekokojen välillä?
Vähän hassu kysymys, mutta osaisitteko arvioida, että jos esim. 165 cm nainen käyttää vaatekokoa 38, nii paljonko pitäisi lihoa kokoon 40 , 42 tai 44?
Kommentit (11)
Minä sain ostaa pienemmän vaatekoon kun laihduin 7kg. 44->42.
Olen sellaisen niksin lukenut että 1cm=1kg ja piti aika hyvin paikkaansa. Eli minun mielestäni vaatekoon välissä on se 5-7kg.
Teetkö maailmojakaatavaa Nobeltutkimusta?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 11:01"]Teetkö maailmojakaatavaa Nobeltutkimusta?
[/quote]
Olipas tarpeellinen kommentti.
Itse laihduttaessa sain huomata, että yksi vaatekoko vaati sen 7-8kg. Pituutta mulla on juurikin tuo 165cm.
Mulla tuli myös mieleen että jotain 7 kg.
Mulla yksi koko on n. 5 kg, pituutta 163cm
Myös se, minne kilot kertyvät, vaikuttaa tähän. Itselläni ne tulevat tasaisesti ylävartaloon, eivät siis vain vatsaan, joten timmeissä yläosissa koko vaihtuu jopa +/- 3 kilon välein. Tuo on myös itselleni aivan normaali painonvaihtelu kuukautiskierron eri aikoina, kerään jonkin verran nestettä. Alaosissa tarvitaankin sitten 7 kiloa suuntaan tai toiseen, jotta koko muuttuu.
Riippuu varmaan tosi paljon vartalon mallista, ja ylipäänsä siitäkin millaisia vaatteita käyttää ja millaiset vaatteet sattuu olemaan muodissa.
Olen itse lihonut viimeisen kymmenen vuoden aikana noin 20 kiloa mutta vaatekoko ei ole muuttunut radikaalisti. Alaosa on muuttunut koosta 40 kokoon 42/44 (tuumissa 29-30 > 32-33) ja yläosa koosta 38 kokoon 40/42. Eli periaatteessa kovin suurta muutosta ei ole tapahtunut, koska kilot on tulleet tasaisesti kaikkialle, mutta ulkonäössä kyllä huomaa. Ja ei, en käytä liian pieniä vaatteita mutta koot ovat varmaankin muuttuneet välissä ja ehkä silloin 2000-luvun alussa käytettiin löysempiä vaatteita, kun ei ollut esim. pillifarkkuja vielä.
Minunkin mielestä koot ovat suurentuneet nytten.. Ennen en löytänyt jalkineita muta nyt 41 on just passeli :D
Mulla se meni 5kg. 36-> 38 Mutta voisko ajatella niin, että se väli kasvaa mitä suurempiin vaatteisiin mennään?
Ei meinaan muuten löytyis vaatekokoja 100 kilosille...
5kg