Kiinnostaako muita mammoja sarjamurhaajat? Olenko mä
ihan oikeasti jotenkin pimeä, kun saatuani lapset päikkäreille ja tehtyäni kotihommat, päivän kohokohta (av-palstan lisäksi toki) on lueskella netistä kaikenmaailman hulluja murhajuttuja, mitä sairaampi, sen "parempi" :(. Oon yrittänyt päästä eroon tästä taipumuksestani koska se jotenkin häiritsee minua, miehellenikään en kehtaa kertoa missä mittakaavassa mä niitä juttuja luen (se lähinnä naureskelee tyyliin "on sulla tylsää"), ystäville en kehtaisi edes tunnustaa.
Olen yli 30v, akateeminen kahden pikkulapsen varsin lainkuuliainen ja "kiltti" äiti, ikinä en ole edes parkkisakkoa saanut. Muistan että jo "pienenä" luin salaa Alibia ja katsoin Poliisi-TV:tä vanhemmilta salaa.
:(
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:23"]
Sarjamurhaajilla on hyvin usein muuta väestöä korkeampi äo. Sen sanominen esimerkiksi ei ole heidän kunnioittamista.
[/quote]
Tämä ei ole yhtään mielenkiintoista. Jos, siis jos, sarjamurhaajilla on korkeampi äo niin se todennäköisesti johtuu vain siitä, että ne vähä-älyiset sarjamurhaajat jäävät kiinni jo heti ensimmäisestä murhasta.
[/quote]
Sori,repesin :D
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:43"]
Niin eli tämä ketju aloituksesta lähtien on glorifiointia? Mistä asiasta sitten saa puhua ilman että se on kunnioittamista ja ylistämistä?
[/quote]
Jos tämä ketju koskisi Cheekiä tai Beyoncea, mitä itse vastaisit?
[/quote]
En avaisi ketjua, koska minua ei kiinnosta kohteet. Ymmärrän kyllä jos muita kiinnostaa?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:44"]
Ei kiinnosta. Väkivalta on mielestäni kuvottavaa.
[/quote]
Niin minustakin. Silti massamurhaajat kiinnostaa. Ymmärrätkö eron?
[/quote]En, mä en ymmärrä. Mutta ei tarvitse selittää. Minusta kertoo yksinomaan ihmisen alhaisesta luonteesta jos on kiinnostunut tuollaisista asioista.
On aivan eri asia jos työkseen tutkiin psykologiaa ja perehtyy myös rikollisten sielunelämään.
[/quote]
No höpö höpö. Mistä itse olet kiinnostunut? Fine diningistä, hienostuneesta taiteesta kenties? Jokainen kiinnostuksen kohde voidaan kategorioida "alhaiseen luonteeseen".
Kukaan täällä ei ole sanonut että rikosjutut ovat ainoa asia mikä kiinnostaa.
Miten niin on eri asia jos työkseen tutkii? Miksi sen tutkiminen ei voi olla harrastus?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 09:29"]
Varo, ettei sulla ole aivokasvainta ja yritä itsekin polttaa läheisiäsi hengiltä =) virn...
[/quote]
Alapeukuttajat eivät ilmeisesti tienneet mistä puhuin? Ei se mitään...
Minulla on tapana silloin tällöin lukea ja katsoa videoita onnettomuuksista ja katastrofeista. Lentokoneonnettomuudet, tsunamit, maanjäristykset, avaruusaluskatastrofit... Teen tätä siitä huolimatta, että ahdistun joskus pahastikin.
Ymmärrätkö eron -kommentti massamurhaajiin liittyen oli mielestäni asiaton.
En halua lukea väkivallasta tai nähdä väkivaltaa. Olen kauhuissani sanomalehtien jutuista. En tietenkään puhu iltapäivälehdistä, koska niiden skandaalinkäryinen sisältö ei kiinnosta minua. Ns. myyvät lööpit ovat erittäin vastenmielisiä.
En halua lukea dekkareita, joissa ihmisiltä katkotaan sormet tai heidät silvotaan. En lue Rikospostia tai Alibia, jotka olivat kioskilla edelläni asioineen kaamean muorin mielestä "jotain kivaa luettavaa" vuosia sitten. En tiennyt murha-infosta, ennen kuin luin viittauksia tältä tasokkaalta palstalta. En todellakaan halua tietää, miksi joku sekopää raiskaa ja tappaa ihmisiä. Poliisi kertoo -kirjat ovat varmaan kiinnostavia rikoksia tutkiville, mutta minua ei kiinnosta, miksi Jamppa-Petteri puukotti koko seurueensa parin kaljan vuoksi.
Väkivaltaisessa suhteessa eläminen olisi kammottavaa. Elän onneksi turvallista elämää ja olen tyytyväinen tilanteeseen. Minua ei ole pahoinpidelty fyysisesti, vanhempani eivät juopotelleet ja olen kiinnostunut täysin toisenlaisista asioista. Esim. oopperasta, klassisesta musiikista, taiteesta, hyvästä kirjallisuudesta jne.
Voitte tietenkin lukea mitä haluatte massamurhaajista yms., mutta maailmaan mahtuu ihmisiä, joita aihe ei todellakaan kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:44"]
Ei kiinnosta. Väkivalta on mielestäni kuvottavaa.
[/quote]
Niin minustakin. Silti massamurhaajat kiinnostaa. Ymmärrätkö eron?
[/quote]En, mä en ymmärrä. Mutta ei tarvitse selittää. Minusta kertoo yksinomaan ihmisen alhaisesta luonteesta jos on kiinnostunut tuollaisista asioista.
On aivan eri asia jos työkseen tutkiin psykologiaa ja perehtyy myös rikollisten sielunelämään.