Mikä minulla voi olla?
Osaisiko joku keksiä mikä minulla voi olla?
Sairastuin (kai) työuupumukseen muutama vuosi sitten koska töitä oli niin paljon että en millään ehtinyt niitä tehdä, olin saikulla ja kävin työterveyshuollossa sellaisilla keskustelukäynneillä ja sitten pomo suostui vähentämään töitäni ja palasin töihin eli tavallaan ongelma ratkesi, mutta uupumus ei poistunut. Jatkoin kuitenkin töissä kunnes sitten sain lapsen ja jäin äitiyslomalle. Lapsi on nyt parivuotias ja sama uupumus vain jatkuu. Ihan juuri pitäisi palata töihin, mutta olen aika heikossa hapessa vaikka en ole siis pariin vuoteen ollut töissä edes. Ja siis vaikka töissä ratkaistiin ne uuvuttaneet asiat.
Olen hidas, ajatus pätkii, muisti pätkii, en oikein saa keskityttyä mihinkään, vaikea löytää sanoja kun puhuu, väsyttää koko ajan. En mielestäni ole ollenkaan työkunnossa, mutta en keksi mikä tämän voi aiheuttaa ja mikä minulla edes oikein on. Enkä keksi miten voisin yrittää itseäni hoitaa kun en edes keksi missä vika. Veriarvot on ok, olen syönyt jo yli vuoden kaikkia vitamiineja ym.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kilppari
Pitäisi olla kaikki arvot ok, sokerit samaten. Ap
Minäkin toivun yhä 2018 uupumuksesta.
Uupumus ehkä koskaan ei ole kokonaan parantunut tai sitten voi olla kilppari ongelmaa tai vaikka rautavarastot tyhjät jos olet vielä lapsenkin saanut.
En jaksa kirjoittaa enempää, aivosumu päällä tässä itselläkin... joo siis aivot ja keskittyminen ja tarkkaavaisuus aika heikoilla itsellä tässä..
Mutta jään seuraamaan tätä ketjua.
Auttakaa meitä te uupuksesta parantuneet
Vierailija kirjoitti:
Uupumus ehkä koskaan ei ole kokonaan parantunut tai sitten voi olla kilppari ongelmaa tai vaikka rautavarastot tyhjät jos olet vielä lapsenkin saanut.
En jaksa kirjoittaa enempää, aivosumu päällä tässä itselläkin... joo siis aivot ja keskittyminen ja tarkkaavaisuus aika heikoilla itsellä tässä..
Auttakaa meitä te uupuksesta parantuneet
Kiitos sinulle viestistä ja tsemppiä!
Oletko työelämässä nyt?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa meitä te uupuksesta parantuneetKiitos sinulle viestistä ja tsemppiä!
Oletko työelämässä nyt?
Ap
Mitä työtä sä teet?
Sama ongelma. En tiedä missä vika. Lääkäriin en uskalla mennä, koska leimaavat kuitenkin masentuneeksi ja määräävät lääkkeitä, jotka eivät auta yhtään. En mielestäni ole masentunut, vaan tavattoman kyllästynyt olemaan vankina yksitoikkoisessa elämässäni. Kuolema olisi helpotus. Mutta silti en mielestäni ole masentunut.
Borrelioosi? Ferritiini matala, mitattiinko se?
Voi olla piilevää masennustakin. Se aiheuttaa uupumista ja noita muistiongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko työelämässä nyt?
Ap
Lopetin työt ja siirryin opiskelemaan. Kiitos tsempeistä ja samoin sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko työelämässä nyt?
Ap
Mitä työtä sä teet?
Asiantuntijahommissa valtiolla olen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi olla piilevää masennustakin. Se aiheuttaa uupumista ja noita muistiongelmia.
En usko masennukseen, ei ole oikein mitään mikä masentaisi ja masennustestistä en saa edes kuin pisteen tai kaksi eli senkään mukaan ei masennusta. Ap
Oletko alakulonen? Onko serotoniintasot mitattu? Tryptofaanin puutos voi saada aikaan serotoniintasojen laskun.
Oletko kokeillut terapiaa? Jos et ole, suosittelen lämpimästi! Minä olen ainakin ymmärtänyt siellä asioita, joita en olisi yksin pohdiskelemalla koskaan tajunnut. Uupuminen on siis ongelmana myös minulla. Terapiasta on ollut valtavasti hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilppari
Pitäisi olla, eli et ole itse nähnyt arvoja? Niin mullekin lääkäri väitti useamman vuoden että hyvät on, kunnes vaadin saada nähdä arvot itse. Alunperin jo huonot arvot olivat vuosien aikana vaan huonontuneet ja huonontuneet. Yksityiselle sitten hakemaan lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut terapiaa? Jos et ole, suosittelen lämpimästi! Minä olen ainakin ymmärtänyt siellä asioita, joita en olisi yksin pohdiskelemalla koskaan tajunnut. Uupuminen on siis ongelmana myös minulla. Terapiasta on ollut valtavasti hyötyä.
Olen siis käynyt työterveydessä sellaisilla keskustelu- tai terapiakäynneillä. Mutta en saa sellaista pidempää terapiaa koska kuulemma oireeni ei riitä siihen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilppari
Pitäisi olla, eli et ole itse nähnyt arvoja? Niin mullekin lääkäri väitti useamman vuoden että hyvät on, kunnes vaadin saada nähdä arvot itse. Alunperin jo huonot arvot olivat vuosien aikana vaan huonontuneet ja huonontuneet. Yksityiselle sitten hakemaan lääkitys.
Olen tietenkin ne omakannasta katsonut ja ihan hyvät on. Ap
Ota varmuuden vuoksi laaja B - vitamiinien kuuri.
Masennus voisi olla yksi syy oireisiisi. Masennukseen voi hyvinkin kuulua kognitiivisia ongelmia eli muistiongelmia, keskittymisvaikeuksia, vaikeuksia suunnitella työtä ja priorisoida asioita sekä väsymisen ajatteluatyöstä.
Itse koin alkuvuodesta työuupumuksen ja olin pari kk sairauslomalla. Minulla on masennustaustaa myös, mutta nyt olin tolkuttoman väsynyt ja kärsin unettomuudesta sekä valtavasta ahdistuksesta. Usko itseen oli täysin mennyt, koin häpeää tilastani ja kuolema vieraili ajatuksissa.
Masennuslääkkeet auttoivat kohdallani hyvin, tosin tehoa piti odotella jopa pari-kolme kuukautta.
Palasin saikun jälkeen osasairauspäivärahan turvin töihin ja välissä oli jopa kuukauden kesäloma, mutta yhä vaan elokuussa olin väsynyt. Töissä onneksi mukautetiin työnkuvaa ja siitä on ollut valtava apu. Aloitin kuntoutuspsykoterapian syyskuun lopulla. Nyt voin jo paremmin, vaikka väsyn edelleen helposti ja tarvitsen palautumiselle paljon aikaa.
Kannattaa varmasti antaa masennusdiagnoosille mahdollisuus, ei se ole maailmanloppu. Masennus ei ole välttämättä mitään surumielisyyttå ja itkeskelyä vaan voi näyttäytyä hyvin monella tavalla.
Mitä on vitamiinit käytännössä? B-vitamiineja, isoja annoksia etenkin B5, isoja annoksia C-vit, fenyylialaniinia, mitokondrioita tukevaa ubikinolia (varmasti imeytyvä muoto) ja Vitacell PQQ, Regulat pro, EPA+DHA ja raffinoimatonta merisuolaa veteen liotettuna lisämunuaisille aamuisin, rautavarastot kuntoon imeytyvällä raudalla, monivitamiini, piitä jne. Lisäksi lepoa ja virkistystä. Mikäli elimistössä on hiivaa, sen häätäminen. Jos uloste on löysää, sen koostumuksen kuntoonsaatto. Ei rankkaa liikuntaa, kävelylenkit ja pilates hyviä. Ja vitamiineja ja ravinteita paljon, paljon, paljon.
Noilla paranin itse työkyvyttömyyden partaalla olemisesta ja nyt voin hyvin.
Ap nostaa, jos joku haluaisi kommentoida.