Mikä minulla voi olla?
Osaisiko joku keksiä mikä minulla voi olla?
Sairastuin (kai) työuupumukseen muutama vuosi sitten koska töitä oli niin paljon että en millään ehtinyt niitä tehdä, olin saikulla ja kävin työterveyshuollossa sellaisilla keskustelukäynneillä ja sitten pomo suostui vähentämään töitäni ja palasin töihin eli tavallaan ongelma ratkesi, mutta uupumus ei poistunut. Jatkoin kuitenkin töissä kunnes sitten sain lapsen ja jäin äitiyslomalle. Lapsi on nyt parivuotias ja sama uupumus vain jatkuu. Ihan juuri pitäisi palata töihin, mutta olen aika heikossa hapessa vaikka en ole siis pariin vuoteen ollut töissä edes. Ja siis vaikka töissä ratkaistiin ne uuvuttaneet asiat.
Olen hidas, ajatus pätkii, muisti pätkii, en oikein saa keskityttyä mihinkään, vaikea löytää sanoja kun puhuu, väsyttää koko ajan. En mielestäni ole ollenkaan työkunnossa, mutta en keksi mikä tämän voi aiheuttaa ja mikä minulla edes oikein on. Enkä keksi miten voisin yrittää itseäni hoitaa kun en edes keksi missä vika. Veriarvot on ok, olen syönyt jo yli vuoden kaikkia vitamiineja ym.
Kommentit (44)
Onko sinulla ystäviä? Millainen on suhteesi lapsuuden perheeseesi? Oletko ylipainoinen?
Vierailija kirjoitti:
Alhainen ferritiini voisi aiheuttaa tällaisia oireita. Itselläni hemoglobiini ollut aina hyvä, mutta yllättäen ferritiiniarvo olikin tosi alhaalla kun kävin omalla kustannuksella mittaamassa. Nyt syön rautatabletteja omatoimisesti. Samantyyppistä oireilua oli minullakin aikaisemmin, lisäksi esim kävelyllä jalat tuntuivat lyijynraskailta, vaikka olen aina kävellyt paljon.
Viljan fytaatit estävät raudan imeytymisen. Turhaan niitä syöt!
MITTAUTA FERRITIINI HETI!!!!
samat oireet mullaki oli ja ferritiini oli 26.. pienen lapsen äiti. Nyt 2 kk rautaa 100mg päivä ja jaksan jo paljon paremmin!
Alhainen ferritiini voisi aiheuttaa tällaisia oireita. Itselläni hemoglobiini ollut aina hyvä, mutta yllättäen ferritiiniarvo olikin tosi alhaalla kun kävin omalla kustannuksella mittaamassa. Nyt syön rautatabletteja omatoimisesti. Samantyyppistä oireilua oli minullakin aikaisemmin, lisäksi esim kävelyllä jalat tuntuivat lyijynraskailta, vaikka olen aina kävellyt paljon.