Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tasapainoinen ihminen on usein ärsyttävä

Vierailija
16.10.2020 |

Sellainen joka ei yritä saada ylimääräistä huomiota ja herättää muutenkaan mitään tunteita kenessäkään. Sellaisista ei jostain syystä pidetä. Ihminen pitää helpommin sellaisesta, joka sekoilee - ompahan joku itseä huonompi.

Suomalainen on kateellinen kansa, ja ne jotka ovat oikeasti onnellisia ja sinut itsensä kanssa, ovat toisten mielestä ärsyttäviä.

Jos siis haluat menestystä: ole siis vähän reppana

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet sinne uudella katumaasturilla niin ei pidetä.

Vierailija
22/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa jos oma elämä ei mene ok sti ja ole tasapainoista niin tasapainoinen elämä tekee kateelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on yllättävän pienimielisiä. Jos merjalla on jonkinlaista ongelmaa elämän kanssa niin hän on kivempaa seuraa kuin joku menestyjä. Merjasta ei jakseta puhua pahaa pitkää aikaa.

Vierailija
24/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mitä ap tarkoittaa. Oletko oikeasti sitä mieltä, että jos ihminen ei yritä hakea ylimääräistä huomiota, hän on ärsyttävä ja hänestä ei pidetä?

No en tietenkään ole. Minusta tasapainoinen ihminen on juuri sellainen, jonka seurassa on helppo hengittää. Mutta tuntuu, että minä olen tässä suhteessa harvinaisuus. Esimerkiksi somessa menestyvät he, jotka kertovat henkilökohtaisia traumojaan ja muutenkin vaikuttavat vähän, noh, reppanoilta

Ap

Vierailija
25/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mitä ap tarkoittaa. Oletko oikeasti sitä mieltä, että jos ihminen ei yritä hakea ylimääräistä huomiota, hän on ärsyttävä ja hänestä ei pidetä?

No en tietenkään ole. Minusta tasapainoinen ihminen on juuri sellainen, jonka seurassa on helppo hengittää. Mutta tuntuu, että minä olen tässä suhteessa harvinaisuus. Esimerkiksi somessa menestyvät he, jotka kertovat henkilökohtaisia traumojaan ja muutenkin vaikuttavat vähän, noh, reppanoilta

Ap

Ai jaa, halusitkin kehua itseäsi. Ok. 

Vierailija
26/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Otsikointisi on siinä tapauksessa harhaanjohtava. Se antoi olettaa, että viestissä puhut siitä, mitä mieltä itse olet. 

Vierailija
27/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla pidetään töissä ikuisia saikuttajia. Vähän itsekkäitä tyhmiä ihmisiä jotka säikuttaa kaikesta ja keksii syitä olla poissa. He ei ole uhka kenellekään ja heitä voi vähän katsoa alaspäin. Siksi heitä pidetään työpaikoilla.

Vierailija
28/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia vastauksia, vähän kuin asian vierestä. Ymmärrän mitä ap hakee kysymyksellään. En kuitenkaan ymmärrä turhaa huomion hakemista huomion vuoksi. Tai pyrkimistä porukan keskipisteeksi. Teeskentely näkyy. Tasapainoisuus on hyvä asia. Ihminen on silloin sopusoinnussa itsensä kanssa.

Hän on sovussa myös muiden kanssa, mutta ei epätasapainoisten. Niitä hän ei seuraansa halua.

Vierailija
29/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mt ihmisistä varmaan ovat ärsyttäviä. Normaaleiden ihmisten mielestä eivät. Mt porukka huomionhakuisuudellaan sen sijaan on hyvin pitkästyttävää. 

Oletko työtön ja syrjäytynyt jolla ei ole enää ketään muuta potkia kuin mt-ongelmaiset ja naapurin sokean opaskoira?

Vierailija
30/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu hiljaisten ihmisten kanssa ketkä ei sano ikinä vastaan. Sellaisia palkataan pitkäaikaisiin työsuhteisiin. He vaan on ja tekee työnsä.

Vierailija
31/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää osata hullutella. Hauskoja tarinoita tutuille. Ja innostua hullunkurisista aktiviteeteista.

Mulla on kaveri, joka oli aina menossa ja innostui kaikesta. Nykyään "tasapainoinen". Arki pyörii työn ja kotiaskareiden ympärillä ja viikonloput ollaan mukavasti miehen kanssa kotisohvalla. Kun tavataan niin aina samat puheenaiheet. Työ, työkaverit ja oma mies. Aina samat jutut. En ole samassa työssä, en tunne hänen työkavereitaan ja miehen kanssa meillä ei ole mitään yhteistä.

Olen yrittänyt saada kaveria tapahtumiin tai harrastamaan, mutta aina samat kahvittelut ja samat aiheet kuukaudesta toiseen.

Ei tarvitse varmaan erikseen sanoa että ei tavata enää niin usein.

Kaverisi viettää ehkä sinusta tylsää elämää. Tasapainoinen voi kyllä harrastaa ja käydä tapahtumissa, usein tekeekin, tasapainoisuus ei tarkoita että vain istutaan kotisohvalla. Ero sekobolleihin on siinä että tapahtumissa ja harrastuksissa olemmme edelleen tasapainoisia.

Vierailija
32/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai jaa, halusitkin kehua itseäsi. Ok. 

No voithan sä sen niinkin ottaa

Vierailija
33/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaikista palkattavista palkataan vähän tyhmä ketä voi ohjailla. Kertoo ryhmän henkisen tason. Ihmiset haluaa olla tekemisissä vähän tyhmien kanssa eikä koe itseään huonommaksi. Huonommuuden kokemusta vältellään keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
34/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Otsikointisi on siinä tapauksessa harhaanjohtava. Se antoi olettaa, että viestissä puhut siitä, mitä mieltä itse olet. 

Niin oli. Huomasin sen myöhemmin itsekin.

Vierailija
35/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kaikista palkattavista palkataan vähän tyhmä ketä voi ohjailla. Kertoo ryhmän henkisen tason. Ihmiset haluaa olla tekemisissä vähän tyhmien kanssa eikä koe itseään huonommaksi. Huonommuuden kokemusta vältellään keinolla millä hyvänsä.

Olen huomannut!

Ap

Vierailija
36/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joku muukin on laittanut merkille!

Vierailija
37/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei herätä mitään tunteita kenessäkään, niin silloin ei ole tasapainoinen, vaan estynyt joka esiintyy maskin takaa. Tunne-elämältään tasapainoinen voi olla myös mulccu, jos hänen moraalikäsityksensä ei sovi sinun kanssasi yhteen. Elämässä kiinnostavia ihmisiä ovatkin ne, joista jotkut tykkäävät ja toiset eivät.

Vierailija
38/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on antaa omakohtainen vinkki tämän huonommuuden tunteen selättämiseen: Ihaile avoimesti toisen ihmisen hyviä puolia ja kadehtimisen sijaan ota niistä mallia. Tästä on joku harjoituskin olemassa. Mieti kolmea ihmistä, jotka ovat vaikuttaneet myönteisesti elämääsi. Minkä piirteen haluaisit heiltä itsellesi ja miksi?

Toinen lähestymistapa on miettiä, mistä olet kateellinen tälle ärsyttävälle ihmiselle. Tiedän että jotkut vastaavat nyt että "en mistään", mutta niin kauan kuin ihminen on teistä ärsyttävä, hänellä on teille henkilökohtaisesti joku tavan tallaajaa isompi merkitys. Suhtautumisenne olisi neutraalia jos kyseessä olisi merkityksetön rivikansalainen.

Vierailija
39/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinun diagnoosisi on ap? :D

neurootikko

Vierailija
40/46 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talolle tulee kalliiksi pitää ikuisia saikuttajia ja palkata heitä uudelleen mutta työporukan muut jäsenet pitää heistä koska voi katsoa alaspäin. Työporukassa on rauha ja ei tarvitse tuntea epävarmuutta vääristä ihmisistä. Sitä tunnetta vältellään. Tyhmät ja saikuttajat kelpaa vaikka talolle tulee tappiota.