Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvola pakottaa valehtelemaan. (is)

Vierailija
16.10.2020 |

Lehtijutun mukaan nuoret aikuiset joutuvat kaunistelemaan päihteiden käytöstä. Vähäkin juominen tulkitaan ongelmaksi ja voi johtaa seurauksiin. Tästä syystä neuvoloiden asiakkaat ovat lähes absolutisteja verrattuna muuhun aikuisväestöön. Näin ne asiat hoidetaan holhoussuomessa missä totuus aiheuttaa ongelmia. Tuon ikäisistä aika moni on pössyttänyt mutta veikkaan että aika harva jos kukaan myöntää sitä. Sehän on välitön soskun asiakkuus jos sellaista erehtyy sanomaan.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain täydellinen idiootti kertoo neuvolassa tai ylimalkaan missään kyselyssä tms yhtään mitään. Lastensuojeluun tarvitaan massaa ja kun lapsiluku vähenee, kynnys on kohta kahden metrin kuopalla.

Vierailija
2/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain täydellinen idiootti kertoo neuvolassa tai ylimalkaan missään kyselyssä tms yhtään mitään. Lastensuojeluun tarvitaan massaa ja kun lapsiluku vähenee, kynnys on kohta kahden metrin kuopalla.

Heh neuvola on nykysuomen stasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyllinen järjestelmä. Ongelmista ei voi puhua, kun sitten on kaikki viranomaiset kimpussa. Olisikohan aika oikeasti leikata ihan reilusti julkisesta sektorista? Tällainen kyttäyspalvelu ei palvele kansalaisten etua.

Vierailija
4/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tähän maahan lapsia tee. Ihan sairaaksi menny holhoaminen.

Vierailija
5/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan luulin, että Neuvolassa keskityttäisiin perheen hyvinvoinnin vahvistamiseen. Kuinka väärässä olinkaan!

Vierailija
6/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran ehkäisyn petettyä raskaana ja menin neuvolaan. Täytin kyselyyn, että juon ehkä 2-4 annosta alkoholia max 1 kerran kuukaudessa; sain huudot.

Olin kirjoittanut paperiin pituus 170cm, paino 64 (en omista puntaria), sitten punnittiin 65 kg ja sain taas kauheat huudot.

Kerroin, että masentaa enkä edes haluaisi saada lasta: sain kauheat huudot. Jäi ikuisiksi ajoiksi soimaan päähän se lause "kunhan vaan pidät huolen ettei miehen elämä muutu! Jos miehen elämä muuttuu, niin mies lähtee ja sitten olet yksin lapsen kanssa!" Raskaus meni onneksi kesken ja samalla päätin että neuvolaan en enää mene ikinä ja lapset tehkööt joku muu kuin mä.

Vierailija
7/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tähän maahan lapsia tee. Ihan sairaaksi menny holhoaminen.

Hyvä. Me kiitämme. Shalom!

Vierailija
8/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä sitten jotain väliä, jos jossain alkoholikyselyssä valehtelee tai kaunistelee? Sen kyselynhän voi jättää kokonaan myös täyttämättä. En minä ainakaan niitä kyselyitä täyttänyt. Kun neuvolan terkkari kysyi, olenko täyttänyt, sanoin että koska itselläni ei ole mitään alkoholiongelmaa, vaan normaali kohtuukäyttö, en katso kyselyiden täyttämisestä olevan mitään hyötyä.

Vierailija
9/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu ihan hirveästi siitä neuvolan terveydenhoitajasta. Minulle on sattunut hyviäkin terkkoja, joille uskaltaa puhua avoimesti asioista. Sitten on ollut niitä syyllistävämpiäkin.

Vierailija
10/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä sitten jotain väliä, jos jossain alkoholikyselyssä valehtelee tai kaunistelee? Sen kyselynhän voi jättää kokonaan myös täyttämättä. En minä ainakaan niitä kyselyitä täyttänyt. Kun neuvolan terkkari kysyi, olenko täyttänyt, sanoin että koska itselläni ei ole mitään alkoholiongelmaa, vaan normaali kohtuukäyttö, en katso kyselyiden täyttämisestä olevan mitään hyötyä.

Ja sitten siitä "herää huoli"...

Vierailija
11/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nehän lähtee siitä, että ihminen valehtelee ainakin puolet niissä kyselyissä, ja automaattisesti lisäävät siihen ilmoitettuun määrään tietyn "valehtelulisän". Jos ilmoitat juovasi 4 annosta viikossa, se luetaan vähintään kuudeksi annokseksi. 

Vierailija
12/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostola. Kykenemätön näkemään yksilöitä taulukoidensa takaa.

Vierailija
13/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki vai keksitkö päästäs tän?

Vierailija
14/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela N37 kirjoitti:

Olin kerran ehkäisyn petettyä raskaana ja menin neuvolaan. Täytin kyselyyn, että juon ehkä 2-4 annosta alkoholia max 1 kerran kuukaudessa; sain huudot.

Olin kirjoittanut paperiin pituus 170cm, paino 64 (en omista puntaria), sitten punnittiin 65 kg ja sain taas kauheat huudot.

Kerroin, että masentaa enkä edes haluaisi saada lasta: sain kauheat huudot. Jäi ikuisiksi ajoiksi soimaan päähän se lause "kunhan vaan pidät huolen ettei miehen elämä muutu! Jos miehen elämä muuttuu, niin mies lähtee ja sitten olet yksin lapsen kanssa!" Raskaus meni onneksi kesken ja samalla päätin että neuvolaan en enää mene ikinä ja lapset tehkööt joku muu kuin mä.

Mullekkin painotettiin neuvolassa sitä että tämä on suuri mullistus miehelle, ja miestä pitää jaksaa tukea ja kannustaa :,D niin että minulle ei ole kun esikoista odotettiin..

Vierailija
16/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa myös: "Ei sitä taida oikein uskaltaa masennuksesta puhua. Nykyajan lastensuojelulaki on järjetön. Perheet eivät uskalla hakea apua."

Juuri näin

Vierailija
17/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela N37 kirjoitti:

Mullekkin painotettiin neuvolassa sitä että tämä on suuri mullistus miehelle, ja miestä pitää jaksaa tukea ja kannustaa :,D niin että minulle ei ole kun esikoista odotettiin..

Jep, samoja tunteita. Neuvolassa kävimme koko perhe, ja terkkarin aika meni siihen, miten kehui miehen mukanaoloa ja osallistumista. Siinä jäi vauvakin toiseksi. Äidistähän ei niin väliä ollut.

Vierailija
18/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näihin ikinä kannata vastata rehellisesti... Ei kannata muutenkaan mistään väsymyksestä puhua neuvolassa, kun muuten heillä herää huoli ja kohta on lastensuojelun asiakas...

Vierailija
19/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin koko testin väärin ja täytin kyselyn koko elämäni ajalta. Olen kolmikymppinen ja olen ehtinyt elää kahdeksanvuotisen teekkarinuoruuden, joka sattumoisin oli hyvinkin kaljanhuuruinen ja välillä (ei-opiskelleilta) vanhemmilta kuulikin, että ovat huolissaan kun wappua piti juhlia niin pitkään jne. 

Sain hälyttävät pisteet ja sossusta oltaisiin laitettu joku kaitsemaan minua loppuajaksi, mutta onneksi neuvolan terkkari vaihtui ja uusi ymmärsi, että nämä pisteitä nostattavat kohdat ("onko kukaan läheinen ollut huolissaan alkoholinkäytöstäsi?" jne.) olivat tapahtuneet vuosia sitten ja nykyään elellään ihan normaalia keskiluokkaista elämää miehen kanssa. Ei tarvittu sossutätiä. 

Vierailija
20/66 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela N37 kirjoitti:

Just, voin kuvitella :D ja yllättävän moni kertoo samantyylisiä reaktoita kohdanneensa neuvolassa. Varsinkin aina kun olen kertonut tuosta mikä mulle karjui, ettei miehen elämä saa muuttua, niin aina joku tulee ja kertoo kohdanneensa vastaavanlaisia.. ei ihme että syntyvyys sakkaa.