Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

viisaudenhampaan leikkaus...

Vierailija
14.01.2014 |

Ajattelin kýsyä,että kauankohan tihkuilee/vuotaa verta

eilen leikkaamalla otettu pois? kauan kipu ja turvotus kestää?

turpa on kipeä ja "hieman" turvoksissa...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttären hammaslääkäri sanoi, että kuvan perusteella viisaudenhampaat ei mahdu kunnolla tulemaan ja pitää poistaa.

Voiko todella olla noin. Yksi on osittain jo esillä. Aiemmat hampaat ovat hyvin mahtuneet

Kannattaa poistattaa ajoissa, eivät tulehdu niin herkästi poiston jälkeen nuorilla ihmisillä ja juuretkin on pienemmät kun ajoissa ottaa pois.

Nyt 40-v lähti viimeiset 2kpl viisurit ja nyt on tuskaa kolmantena päivänä poistosta.

Vierailija
42/47 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kannata poistaa kaikkia kerralla, tai samalla kertaa eri puolien hampaita. Nimittäin sen jälkeen kun hammas on poistettu, pystyy KAUAN aikaa pureskelemaan vain toisella puolella suuta. Jos toiseltakin puolelta olisi hampaita poistettu, niin en ymmärrä miten syöminen sitten onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa sitten poistettiin toinen alaviisaudenhammas, joka oli poikittain leukaluussa ja jonka mätä kruunu aiheutti kariesta viereisellekin hampaalle.

20 vuotta pelkäsin, ennen kuin uskalsin. Ihan julkiselle menin, sain rauhoittavat, kipulääkkeet ja antibiootit. Kotimatkasta en muista mitään, saattaja pitää olla mukana. Viikon sairausloma, koska minulla on fyysisesti vaativa ja vaarallinen työ.

Vielä ei suu täysin aukea, mutta päivä päivältä parempi. Ei läheskään niin paha rasti kuin pelkäsin.

Vierailija
44/47 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kaikki 4 viisaudenhammasta kerralla viisi päivää sitten. Täytyy sanoa että olin tosi peloissani ja minulle tehtiin sensaatio, ei nukutettu kuitenkaan. Oli kuitenkin tosi helppo leikkaus, eikä tuntunut miltään kun oli niin kova puudutuskin. Olin hereillä leikkauksen ajan. Jälkeenpäin oli kyllä melko rankkaa kun posket oli tosi turpeat ja särkyäkin oli jonkin aikaa. Onneksi on panadol ja antibioottilääke. Huulissa ei ollut tuntoa lainkaan. En saanut suuta kunnolla avattua ja söin ruuaksi pelkästään keittoa ja soseutettua ruokaa. Nyt voin syödä jo vähän kovempaakin ruokaa mutta varoen ettei osu tikattuihin ikeniin. Nyt 5 pv päästä pitäis mennä tikkien poistoon.

Iso leikkaus mutta suuri apu minulle kun viisarit ovat vaivanneet.

Vierailija
45/47 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta poistettiin kaikki 4 viisaudenhammasta kerralla viisi päivää sitten. Täytyy sanoa että olin tosi peloissani ja minulle tehtiin sensaatio, ei nukutettu kuitenkaan. Oli kuitenkin tosi helppo leikkaus, eikä tuntunut miltään kun oli niin kova puudutuskin. Olin hereillä leikkauksen ajan. Jälkeenpäin oli kyllä melko rankkaa kun posket oli tosi turpeat ja särkyäkin oli jonkin aikaa. Onneksi on panadol ja antibioottilääke. Huulissa ei ollut tuntoa lainkaan. En saanut suuta kunnolla avattua ja söin ruuaksi pelkästään keittoa ja soseutettua ruokaa. Nyt voin syödä jo vähän kovempaakin ruokaa mutta varoen ettei osu tikattuihin ikeniin. Nyt 5 pv päästä pitäis mennä tikkien poistoon.

Iso leikkaus mutta suuri apu minulle kun viisarit ovat vaivanneet.

Sedaatio siis, ei sensaatio 😃

Vierailija
46/47 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttären hammaslääkäri sanoi, että kuvan perusteella viisaudenhampaat ei mahdu kunnolla tulemaan ja pitää poistaa.

Voiko todella olla noin. Yksi on osittain jo esillä. Aiemmat hampaat ovat hyvin mahtuneet

Kyllä uskon että hammaslääkäri osaa katsoa. Suosittelen poistattamaan nuorena kun juuret eivät ole vielä kovin pitkät ja poistokuopat on paljon pienemmät. Mulla poistettiin lähempänä 30v. Eka poisto meni hyvin mutta toinen aiheutti todella kipeitä komplikaatioita. Tuli iso kuoppa jossa hyytymä ei meinannut pysyä.

Vierailija
47/47 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Poistetaan kun ovat puhjenneet eli näkyvillä. Helpompi operaatio kun tekee heti eikä odotuta vuosikymmentä. Huonosti mahtuva visuri voi myös pilata muita hampaita.

Itsellä vedettiin kolme suorassa tullutta ja vinosti tullut leikattiin. Vedoissa ei ongelmaa, ehkä vähän arka. Ei turvotusta. Leikkaus jomotti hieman pidempään muttei turvotusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän