vauvan huoneen sisustus, vinkkejä?
Heissan,
olisiko teillä hyviä vinkkejä vauvan huoneen sisustuksen suunnitteluun?
- mistä huonekaluja
- kankaat
- tapetit
- värit
- ideat, ratkaisut (esim. mitä tarvitaan hoitopöydän ja sängyn lisäksi, mihin vauvan hoitotarvikkeet)
- miten tavallinen pesuhuone kannattaa varustaa?
Katselin netistä Designers Guild ja Pottery Barn sivuja, ja huh kun oli ihania. Itse tekemälläkin varmaan saisi paljon aikaan ja siihen yhdistäisi muutaman kauniin jutun.
Vielä ei tiedetä tuleeko poika vai tyttö, joten vielä ei voi ottaa kuin neutraaleja värejä ;-)
Kommentit (7)
Seinät maalattiin vaalealla sammalenvihreällä ja aiheeseen sopivat kankaat löysin eurokankaasta. Samasta sarjasta oli sekä tikkikangasta sängynpäälliseksi että verhokankaita kahdella eri värillä.
Mutta vinkki: jos uskaltaudut maalaamaan suoraan seinälle niin sillä saa hauskaa ilmettä lastenhuoneeseen. Meillä on yhdellä seinällä muutama eläin ja kuva on lapsivieraiden ehdoton suosikki. Muutama on tivannut äidiltään voisiko hänkin saada samanlaisen ;) Ja myöhemminhän sen voi maalata yli, kun alkaa kyllästyttää.
Mutta vinkki: jos uskaltaudut maalaamaan suoraan seinälle niin sillä saa hauskaa ilmettä lastenhuoneeseen. Meillä on yhdellä seinällä muutama eläin ja kuva on lapsivieraiden ehdoton suosikki. Muutama on tivannut äidiltään voisiko hänkin saada samanlaisen ;) Ja myöhemminhän sen voi maalata yli, kun alkaa kyllästyttää.
[/quote]
Meillä on toinen seinä limeä ja toinen keltainen (sellainen persikkaan vivahtava,ei räikeä).Lastenhuoneesta saa seinä- ja tapettitarroja,niistäkin saa kivasti uutta ilmettä :)
vauvat kasvaa niin nopeesti ja pian on jo lastenhuoneen aika, jossa jotkut nalleseinäboordit voivatkin näyttää ihan kököiltä. Meillä oikeastaan kaikki mitä on hankittu, sopii koko leikki-iän. Meillä yksi seinä vaaleanvihreä, yhdellä seinällä on iso " lokerikkohylly" , johon saa kivasti esille valokuvat, ensimmäiset maalaukset, pienet lelut, kirjoja jne. Minä olen hankkinut paljon luonnonmateriaaleja lastenhuoneeseen, ei siis esim. muovisia lelulaatikoita, vaan bambua, puuta jne. Kaksi aivan ihanaa hyllykköä on punottu paksusta paperinarusta.
Verhot meillä on viidakkoteemaa, kangas Eurokankaasta ja samasta kankaasta on tehty iso säkkituoli, josta molemmat pojat (1v ja 3 v) tykkäävät.
Hienoa, hyvä idea tuo seinälle maalaaminen! Taidan toteuttaa jonkun kuvan. T
uo lastenhuoneeen www osoitekin hyvä, ja taidan myös suunnistaa sinne Eurokankaaseen ;-)
Jos saisi alkusyksystä tartuttua toimeen. Olen huono aloittamaan, joten minun ei tosiaan varmaan kannata tehdä liian vauvamaista, ettei heti tule paineita muuttaa.
Kiitos hienoista vinkeistä, lueskelen vielä ja kiitän jo etukäteen jos tulee lisää :-)
Mistä olet löytänyt paperinaruhyllyn? Kuulostaa hauskalta.
Totta tuo, ettei kannata tehdä liian vauvamaista. Ja muunneltavuus ja laajennettavuus on hyvä pitää mielessä. Alkuun vauva ei kuitenkaan tarvitse kovin paljon huonekalujakaan. Kun lelujen määrä räjähtää muutaman joulun ja syntymäpäivän jälkeen, joutuu miettimään uudelleen säilytystiloja ;)
Itse tilasin www.lastenhuone.fi.Meillä on safarisarjaa,maalasin seinät samoilla sävyillä kuin mitä tekstiileissä oli.Mielestäni siellä oli tosi kivoja teemoja,vaikka aika hintavaa :/.Meillä on Ikeasta ostettu lipasto johon saa hoitotason (kätevä,kolmella lapsella ollut).Petsasin lipaston kuultovalkoisella.