No mitä autoa suosittelette? Se kenen auto ei käynnistynyt.
Pieniruokainen
Max 10v vanha
Riittää pikkuinen kottero
Luotettava merkki
Edullinen max 4000e.
Ajan siis vähän, korkeintaan 100km/kk, jos sitäkään. Pyörä ei riitä. Eikä mopoauto. Autoa tarvitsen ehdottomasti, joten joku luotettava kiva pikkuauto.
Kommentit (26)
Herää kysymys, että voisiko oman auon asemasta vuokrata auton, silloin kun sitä ehdottomasti tarvitset.
Älä jaksa. Jos noin vähän kilometrejä per kk, niin silloin ihan tonnilla Ranskalainen vanha pikkuauto.
Renault Clio vuosimallia 2001-2003 on suositus.
Tulee halvemmaksi, kun vaihdat akun ja/ tai korjaat / vaihdat sen startin. Noilla kilometrimäärillä ei ole järkeä vaihtaa autoa.
Kaikissa autoissa on vikoja. Kun olet korjannut nuo siitä vanhasta, tiedät , että ne on ainakin kunnossa.
4000 euroa oot valmis maksamaan ja suht uus auto pitäis saada :D
Vierailija kirjoitti:
Tulee halvemmaksi, kun vaihdat akun ja/ tai korjaat / vaihdat sen startin. Noilla kilometrimäärillä ei ole järkeä vaihtaa autoa.
Kaikissa autoissa on vikoja. Kun olet korjannut nuo siitä vanhasta, tiedät , että ne on ainakin kunnossa.
Niin mutta ku ei mulla mene ovet lukkoon ja ikkunakin putoaa. Öljy loppuu koko ajan ja katto homeessa. Ollut mulla jo 10v kuitenkin ja vihaan tota rohjoa. Katsastuksesta kuitenkin mennyt lähes aina läpi. Perusvikoja ollut. On siis vm-05.
Kattelin nettiautosta ja kyllä sieltä 10v vanhan auton saisi muutamalla tonnilla. En sitten tiedä merkeistä, melkein kaikki oli fiatteja.
Vuokraus ei käy. Tarvitsen autoa usein vaikka kilsoja tulee vähän.
Toyota on ainakin hinta-laatu suhteeltaan parhaimmistoa. Se on myös vikavapain auto, tosin varaosat keskivertoa kalliimpia (jos ei jostain corollasta puhuta).
Sijassasi ostaisin edullsen Volvon.
Volvo on laatuauto, muttei käytettynä yhtä kallis kuin vastaavat saksalaiset merkit MB, BMW.
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys, että voisiko oman auon asemasta vuokrata auton, silloin kun sitä ehdottomasti tarvitset.
Auton vuokraaminen on tolkuttoman kallista. Ja saako niitä edes muualta kuin lentokentiltä.
Neljän tonnin autossa ei enää paljoa tule arvon alenemaa, eli sitä ei tarvitse käytännössä huomioida.
Ellei auton vuokraaminen luonnistu, niin miten olisi taksin käyttäminen... Yritän hahmottaa mielessäni, että miksi olisi pakko omistaa auto, jos kuukaudessa ajokilometrejä tulee korkeintaan 100 kilomeriä...
Ei ikinä ranskalaista käytettynä. Niillä on ilo ajaa max 100 000km ja sen jälkeen ne ovat täysin käyttökelvottomia romuja. Ranskalaiset eivät osaa tehdä yhtään toimivaa sähköosaa
Kaverin Citroen C1 teki yllättävän hyvän vaikutuksen. Sisätilaa kokoon verrattuna varsin hyvin, tosin tavaratilaa ei juurikaan. Kaveri on ollut tyytyväinen. Luulisi ettei paljoa maksa käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Volkswagen Golf.
Mikäs siinä jos tykkää korjailla. En ostaisi käytettyä tsi/dsg vehettä ikinä.
Toyota Yaris varmaan sellainen, joka täyttää määritelmäsi luotettavasta pikkuautosta. Muiden merkkien osalta luotettavuus on enemmän uskon kysymys ja mallikohtaista. Katsastustilastoja tutkimalla löytyy vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Toyota on ainakin hinta-laatu suhteeltaan parhaimmistoa. Se on myös vikavapain auto, tosin varaosat keskivertoa kalliimpia (jos ei jostain corollasta puhuta).
Toyota tai Honda niin ei mene hankinta metsään. Kannattaa ap:lla unohtaa nuo Euroopan saksanseisojat ja patongit. Niissä vikoja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Toyota Yaris varmaan sellainen, joka täyttää määritelmäsi luotettavasta pikkuautosta. Muiden merkkien osalta luotettavuus on enemmän uskon kysymys ja mallikohtaista. Katsastustilastoja tutkimalla löytyy vaihtoehtoja.
Honda Jazz on myös toistuvasti vähävikaisempien pikkuautojen kärjessä. On myös yllättävän tilava kokoonsa nähden.
Volvot, audit, mersut, bemarit kannattaa unohtaa, sillä yleensä ylihintaisia ja loppuunajettuja linttoja, ainakin hintaluokassa muutama tonni.
Kannattaa seurata pidempi aika nettiauton tarjontaa, valita automerkki ja malli joka miellyttää silmää (älä kuitenkaan silmäile malleja jotka eivät ole yleisiä) ja kun löytää auton oikeassa hintaluokassa (katsastetun ja ajoaikaa vähintään puoli vuotta) kannattaa hommata Trafista auton omistushistoria ja tutkia kuinka usein auto on vaihtanut viime vuosina omistajaa. Vuosittain vaihtuva omistaja merkitsee pommia joka kannattaa hylätä samantien.
Samasta paperista löytyy auton katsastushistoria ja liikenteestä poistot. Pitkä poisto voi merkitä kolarivauriota ja romusta parsittua auto-oletettua, unohda.
Auton pyyntihinta on eri asia kuin sen myyntihinta ja käytettyä ostaessa kannattaa aina tarjota vähemmän, muutaman tonnin autosta 1500 jos se on hyväkuntoinen.
Autokaupoille asiantuntija mukaan, sillä käytetyn auton tarkastaminen on liian pitkä sepustus kirjoitettavaksi :-)
Maltti on valttia ja käytettyjä autoja suomenmaassa riittää, ettei kannata hussata rahojaan liiaksi autoon jossa omistajan tunnearvo ei vastaa auton todellista arvoa.
Hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Mitkä merkit on ihan nounou?
Ap