Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko teillä lapsuudessa niin, että jos riitelit kaverisi kanssa niin myös äitisi ja kaverisi äiti riitaantuivat?

Vierailija
15.10.2020 |

Mun äiti ja kaverin äiti otti välittömästi yhteen jos riitelin kaverini kanssa. Kaverin äiti haukkui mua ja mun äiti haukkui mun kaveria. Siis ihan huusivat toisilleen, itkivät ja nimittelivät. Meidän isät sitten koittivat olla siinä välissä sovittelemassa. Näitä tilanteita oli monta. Olisivat varmaan toistensa kurkkuunkin käyneet jos ei olisi ollut miehet estämässä.

Ihan pimeetä. Rupesin vaan äsken miettimään kun ratkoin oman lapsen kaverin äidin kanssa lasten riitaa että osataan olla oikeudenmukaisia.

Näitä selvittelyjä käydään tässä pihapiirissä tasaisin väliajoin kun yhdessä näitä tenavia kaitsetaan ja perään katsotaan. Ei kyllä vaan mieleen tulis käydä raivoamaan ja haukkumaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei! Ei kuulosta terveeltä.

Vierailija
2/7 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutsit pitivät yhtä silloin. Mutta tänä päivänä olen sellaista "meidän tiimi" ajattelua havainnut, vaikka kakarat olisivat hölmöilleet itsensä sairaalaan, se on monesti jonkun muun kakaran ja hänen vanhempiensa syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut.

Vierailija
4/7 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vieläkin miten kaverin äiti sanoi että olen kiero kuin korkkiruuvi. En tajunnut mitä se edes tarkoitti, mutta muistan sen vieläkin.

Ap

Vierailija
5/7 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kaverieni vanhempien käytöksen. Meillä oli perinteinen kolmen tytön kopla. Ystäväni olivat vahvempitahtoisempia kuin minä ja välillä he kiusasivat minua tai jättivät kokonaan ulkopuolelle, mutta vanhempani eivät koskaan puuttuneet mihinkään eivätkä ottaneet mitään kantaa muuta kuin, että anna haukkujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. No kerran nämä vahvempi tahtoiset tytöt riitaantuivat keskenään ja siitä syttyi kammottava sota heidän vanhempien ja koko perheen välille. Tyttöjen veljetkin riitaantuivat ja haukkuivat toisiaan aina kadulla törmätessä. En muista mistä edes tytöt riitelivät, mutta muistan miten molempien äidit karjuivat pihalla toisillensa ja kielsivät tytöt kaveeraamasta keskenään. No minä jäin väliin, niin ettei minun vanhempani sekaantuneet ollenkaan tähän riitaan ja olin kaveri molemmille tytöille eri päivinä ja lopulta hekin unohtivat riidan ja halusivat taas jatkaa ystävinä salassa molempien vanhemmilta. Se vaan, että nyt he tulivat aina meille salaa leikkimään eikä ikinä voitu tavata kummankaan toisen tytön luona. Asuimme kaikki samalla kujalla ja huvittavasti meidän talo oli keskellä kujaa yhtä kaukana molempien kodeista. Toisen äidillä oli narsistisia piirteitä ja lopulta kävi väkivaltaisesti kimppuun tähän kaveriinikin teini-iässä ja toinen perhe oli muuttanut idästä, tyyliin Kainuusta ja olivat muutenkin kai luonteeltaan tulisempia kuin me Oulun seudulla. Minun vanhempani olivat myös paljon vanhempia kuin näiden toisten tyttöjen. Tämä tapahtui kai joskus 2003-4.

Vierailija
6/7 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta kerran kaverin isä ilmaisi tuohtumuksensa, kun mulla oli jonain päivänä ollut "toinen". Nämä kaksi tyttöä olivat itseäni voimakkaampia persoonia ja muistan tilanteen, jossa olimme ulkona ja toinen veti mua toisesta kädestä ja toinen toisesta eri suuntiin. Eipä ole enää aikuisena minusta kaverit tuolla lailla taistelleet.

Vierailija
7/7 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan :D

Kerran olin serkkujeni luona Vantaalla ja leikimme heidän kerrostaloyhtiönsä pihalla. Joku naapurin lapsi leikki kanssamme, kunnes riitaannuimme hänen kanssaan jostain.

Muistan vieläkin, miten outoa oli, kun tämä naapuri meni hakemaan äitinsä paikalle ja äiti alkoi huutamaan meille. Jo lapsena tajuttiin, ettei oo normaalia, että aikuinen lähtee mukaan lasten riitaan.