Ystävyys exän parhaan kaverin kanssa
Erosimme mieheni kanssa alkukesästä. Lupasimme pysyä ystävinä, sillä sitä olemme suhteemme viimeiset ajat olleetkin. En ole kuitenkaan nähnyt exää niin paljon kuin olin aikonut, sillä minulla on nyt uusi ystävä: exän paras kaveri.
Tämä tilanne syntyi oikeasti aivan vahingossa. Ex oli muuttoni aikaan ulkomailla, ja tarvitsin muuttoapua, sillä asun kaukana sukulaisista eikä mahdollisia auttajia ollut paljon. Exän kaveri sitten tarjoutui, ja hoidimme muuton melkein kokonaan kahdestaan. Niiden parin päivän jälkeen yhteydenpito vain jatkui, jotenkin huomaamatta. Näemme harvakseltaan esim. leffaillan tai opiskeluillan merkeissä, ja kun minulle sattuu päivän aikana jotain hauskaa, tulee automaattisesti mieleen kertoa hänelle, ei exälle tai muille ystäville.
Pientä ihastusta saattaa olla ilmassa, ainakin minun osaltani, mutta en ole antanut sellaisille ajatuksille liikkumatilaa, sillä exälleni on ollut tarpeeksi kova paikka että ylipäätään ystävystyin hänen kaverinsa kanssa. He eivät kuulemma ole keskenään asiasta keskustelleet, vaikka kyllä näkevät yhtä paljon kuin ennenkin.
Mitä mieltä olette tilanteestani? Tiedän että tämä on ns. harmaalla alueella, ja tunnen pientä pelkoa, että tämä johtaa kitkaan heidän välillä. Minulla ei kuitenkaan ole liikaa ystäviä, enkä millään haluaisi luopua tästä uudesta mahtavasta tyypistä... Jos hän ei olisi exän kaveri, olisi tilanne täydellinen. Ja luultavasti haaveilisin parisuhteesta hänen kanssaan. Olimme exän kanssa kuitenkin vuosia yhdessä, joten en alkaisi seurustella hänen ystävänsä kanssa. Ystävyyssuhteen haluaisin kuitenkin pitää, hän on niin samanhenkinen kanssani.
Liikumme kaikki ikähaarukassa 25-27, jos jotakuta kiinnostaa.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:17"]
Jos sun exä jätti sut eikä halunnut pyynnöistäs huolimatta enää yrittää niin oikeasti, mitä väliä mitä mies kelaa siitä kenen kanssa seurustelet.
Ehkä oon lapsellinen, mutta ite katkeroituisin niin pahasti jos mut jätettäisiin etten todellakaan olis kiinnostunut siitä miten kova paikka mun uudet ihmissuhteeni olis ex miehelle.
eri asia jos olis erottu omasta alotteesta, sillon tietysti varoisin särkemästä exän sydäntä yhtään enempää.
Mutta itse kysymykseen, on todellakin ok olla kaveri exän ystävän kanssa, etenki tommosessa tapauksessa.
[/quote]
Tuo on totta, mutta sitten tulee muu kaveripiiri. Osa ei välttämättä sulata tai katso tilannetta hyvällä ja porukka voi jakautua. Ap voi myös saada kiertopalkinnon maineen.
Toki tuo kaikki voi olla myös tapahtumatta, mutta mahdollisuus kannattaa tiedostaa.
Oletko ap elämäntilanteessa, jossa laajassa ystävä/kaveripiirissä käydään kaikki mahdolliset eri parinmuodostukset läpi osa seksisuhteena, osa seurustelemalla ja osa jopa yhdessä asuen?
No, eihän tuossa ole ongelmaa, jos olette vain ystäviä. Mutta matka sielujen sympatiasta ja ystävyydestä sänkyyn on lyhyt (ja/tai 0,7 promillea sopivana iltana).
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:42"]
Lapsellista. Ei ketään voi omia ja leimata koko loppuikäseen. Vapaa on vapaa.
[/quote]
Kerroin vain miten se menee miehillä.
Ja jos haluaa että omat ajatukset ja tavat tulee hyväksytyiksi niin eipä kannata ensimmäisenä toisten tapoja sanoa lapselliseksi.
Miehet on miehiä ja naiset naisia.
[/quote]
Sori, mutta mitään yhteistä miesten tai naisten mielipidettä ei ole olemassakaan. Lapsellista edes väittää sellaista.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 15:07"]
Oletko ap elämäntilanteessa, jossa laajassa ystävä/kaveripiirissä käydään kaikki mahdolliset eri parinmuodostukset läpi osa seksisuhteena, osa seurustelemalla ja osa jopa yhdessä asuen?
No, eihän tuossa ole ongelmaa, jos olette vain ystäviä. Mutta matka sielujen sympatiasta ja ystävyydestä sänkyyn on lyhyt (ja/tai 0,7 promillea sopivana iltana).
[/quote]
En ehkä ymmärtänyt kysymystäsi oikein, mutta ei minun kaveripiirissäni käydä läpi kaikkia mahdollisia parinmuodostuksia... Ystäväni ovat suurimmaksi osaksi ujoja ja varautuneita niin kuin minäkin, ja on enemmänkin poikkeus jos jollakulla on jotain sutinaa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Minullakaan ei ole juurikaan kokemuksia miehistä. Ja nyt sitten eron jälkeen isken silmäni siihen yhteen, johon en saisi!
Ap
Itse en oikeen ymmärrä, oletko semmoinen ihminen joka aina tietämättään ajautuu draaman keskelle?
Itse olet vapaa tekemään mitä haluat, mutta haluatko todellakin olla ihmisen kanssa jolle paras kaveri ei merkitse juuri mitään?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:17"]
Jos sun exä jätti sut eikä halunnut pyynnöistäs huolimatta enää yrittää niin oikeasti, mitä väliä mitä mies kelaa siitä kenen kanssa seurustelet.
Ehkä oon lapsellinen, mutta ite katkeroituisin niin pahasti jos mut jätettäisiin etten todellakaan olis kiinnostunut siitä miten kova paikka mun uudet ihmissuhteeni olis ex miehelle.
eri asia jos olis erottu omasta alotteesta, sillon tietysti varoisin särkemästä exän sydäntä yhtään enempää.
Mutta itse kysymykseen, on todellakin ok olla kaveri exän ystävän kanssa, etenki tommosessa tapauksessa.
[/quote]
Ei eromme ihan niin mennyt että mies kylmästi jätti... Olimme kyllä keskustelleet erosta yhdessä monta kertaa, mutta mies sitten luovutti ennen minua. Nyt jälkeenpäin en kadu eroa, ja jahkailuni johtui suurelta osin yksin jäämisen pelosta.
Eli kyllä suren exän tunteita vieläkin... Varsinkin kun hän on ilmaissut lievää katumusta eron suhteen, ja osoittaa merkkejä mustasukkaisuudesta. Tämä huomioon ottaen olisi katastrofi jos hän saisi tietää, että minulla on lämpimiä tunteita hänen ystäväänsä kohden. Ja sen lisäksi että heidän ystävyytensä saattaisi särkyä, minulta itseltäni menisi yhteisten tuttujemme keskuudessa maine... En voi väittää etteikö se häiritsisi minua.
Ap