Mitä raviolien kanssa
Kommentit (33)
Paistettua halloumjuustoa palasina raviolin kanssa + kermakastike oman maun mukaan.
Ei tartte mitään muuta.
Syön pelkästään tomaattikastikkeessa jos jostain vielä löytyy, ainakin x-tra 800g tölkki ja Rainbow 400g tlk on kadonneet kaupoista.
Joskus kesällä 2022 oli Kärkkäisellä samankokoinen 800g tölkki mutta hinta oli kaksinkertainen.
Ei noita jaksa itse alkaa tekemään. Kolme kertaa olen Prismoista kysynyt missä ovat Rainbow ja x-tra raviolit, joka kerta ovat olleet "tilapäisesti loppuneet", vaikka edes hyllypaikkaa ei enää ole. Neljä vuotta tilapäisesti loppu?
Mulla tänään ruokana ravioleja ja jauhelihakastike. Kastikkeessa sipuli, jauheliha, purkillinen tomaatteja. Eipä muuta.
Parmesaaniraastetta, sitruunamehua ja mustapippuria.
Ilman sitruunaa ovat liian...jotenkin tunkkaista.
Tosin, ruskitetussa voidaan paistettu salvia, valkosipuli ja sitruunamehukin voisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaattikastiketta syön raviolien kanssa.
Sitä mä en ymmärrä, miksi joidenkin mielestä italialaiset ruuat pitäisi syödä just niin kuin Italiassa (sielläkin on perheissä erilaisia tapoja toimia). Tämä on niin tärkeää, että pitää tulla erikseen kertomaan, että pastan kanssa ei sitten tarjota vihersalaattia!!! Huvittavaa. Pastan kanssa on tarjottu vihersalaattia ainakin niin kauan, kun Suomessa on pastaa syöty. Etkö ole koskaan syönyt Suomessa laitosruokaa?
Sori kun tuosta aloituksesta päättelin, että kyseessä olisi ihan kotiruoka. Vai onko ap joku koulukeittiön emäntä?
Lähdin vastaamaan siitä ajatuksesta, että yritetään tehdä hyvää ruokaa. Miksi se salaatti pitää kotona sotkea siihen samalle lautaselle häiritsemään? Jos varsinkin itse väkertää ravioleja, niin varmaan arvostaa niitä vähän enemmän. Tokihan niitä valmiinakin saa, mutta en voi suositella.
En tullut erikseen kertomaan, että samalle lautaselle ei laiteta salaatteja. Kunhan kommentoin aiempia ehdotuksia. Mikset saman tien ihmettele, kuka tulee tänne erikseen kertomaan, että salaatti on raviolin lisuke? Kummallisempaa se on.
Ja laitosruokaa vältän kyllä ihan niin pitkään kuin pystyn. Toki jos pakon edessä joudun sitä syömään, niin sitten syödään, mitä tarjolla on.
Kysyit, mistä lähtien vihersalaattia on syöty pastan kanssa, minä vastasin. On sitä syöty muuallakin kuin laitosruokailussa, mutta jos sinä et ole kauheasti syönyt toisten ihmisten kotona, niin otin esimerkiksi laitosruokailun.
Ei sinun tarvitse sotkea salaattia ruokaan, vaikka salaatti olisikin samalla lautasella. Eikä tarvitse salaattia ollenkaan siihen lautaselle laittaa. Kukaanhan ei nyt tässä ketjussa sanonut, että se salaatti pitää sotkea ruokaan tai edes syödä samalta lautaselta. Kas kun sen salaatin voi syödä ihan eri lautaselta. Niin meillä yleensä tehdään, jos pastan kanssa on salaattia – pasta syvältä lautaselta, salaatti pikkulautaselta.
Pointti on se, ettei sitä tarvitse erikseen tulla muille ihmisille kertomaan, miten he salaattinsa minkäkin kanssa syövät tai ovat syömättä. Joo, mahtavaa, että tunnet italialaista ruokakulttuuria, mutta ei se tarkoita sitä, että sinun tapasi tarjoilla ruuat on se oikea ("Mistä lähtien pastan kanssa on tarjottu vihersalaattia?", "Ja se salaatti ihan sitten erikseen.")
Hämmentää miten paljon joku voi ottaa hernettä nenuun pikkujutusta...
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien pastan kanssa on tarjottu vihersalaattia? Se on ihan oma ruokalajinsa.
Raviolien idea on ne raviolit, eikä kastike saa olla pääosassa. Kastike voi olla esimerkiksi jokin liemi, ruskistettu voi, pesto tms. Jos teet esimerkiksi tomaattikastikkeen, älä hukuta ravioleja siihen. Ja se salaatti ihan sitten erikseen.
Vaikka siitä lähtien, kun halutaan aterialle jotain terveellistäkin.
Olen ryypin tai useammankin kossua ottanut, jääkylmänä raakana. Erittäin raikas ja maukas juomavalinta.
Itse tykkään ravioleista ja pelmeneistä liha- tai kanaliemessä keitettynä.
Ne syödään keitinliemen kanssa, sekaan nokare voita tai smetanaa/ranskankermaa tai ehkä jotain tuorejuustoa.
Helppoa ja mukavaa lohturuokaa pakkasilla.
Pakastepelmeneissä on yleensä paremmanmakuinen ja lihaisampi täyte kuin noissa valmisravioleissa. Taitavat olla Virossa tehtyjä?
Liiterissä on ollut ainakin Octoberfest-teemaviikoilla sellaisia isoja Maultaschen- pastatyynyjä, jotka ovat olleet minusta aika hyviä. Lihaliemessä tai paistettuna voissa, juustoraasteella tai smetanalla.
Olen syönyt ravioleja vain tölkistä. Niissä oli tomaattikastike mukana jo. Lihapullat ja salaatti sopi lisukkeeksi.
X-tralla oli jonkin aikaa sitten näitä tölkkiravioleja, eikä ollut hinnalla pilattu. Toki saksasta sai vielä halvemmalla tilattua.