Mitä raviolien kanssa
Kommentit (33)
Riippuu ravioleista. Tomaattikastike kävisi ja/tai juustokastike.
Ja salaatti tosiaan hyvä lisuke.
Mistä lähtien pastan kanssa on tarjottu vihersalaattia? Se on ihan oma ruokalajinsa.
Raviolien idea on ne raviolit, eikä kastike saa olla pääosassa. Kastike voi olla esimerkiksi jokin liemi, ruskistettu voi, pesto tms. Jos teet esimerkiksi tomaattikastikkeen, älä hukuta ravioleja siihen. Ja se salaatti ihan sitten erikseen.
Tomaattikastiketta syön raviolien kanssa.
Sitä mä en ymmärrä, miksi joidenkin mielestä italialaiset ruuat pitäisi syödä just niin kuin Italiassa (sielläkin on perheissä erilaisia tapoja toimia). Tämä on niin tärkeää, että pitää tulla erikseen kertomaan, että pastan kanssa ei sitten tarjota vihersalaattia!!! Huvittavaa. Pastan kanssa on tarjottu vihersalaattia ainakin niin kauan, kun Suomessa on pastaa syöty. Etkö ole koskaan syönyt Suomessa laitosruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä en ymmärrä, miksi joidenkin mielestä italialaiset ruuat pitäisi syödä just niin kuin Italiassa (sielläkin on perheissä erilaisia tapoja toimia). Tämä on niin tärkeää, että pitää tulla erikseen kertomaan, että pastan kanssa ei sitten tarjota vihersalaattia!!! Huvittavaa. Pastan kanssa on tarjottu vihersalaattia ainakin niin kauan, kun Suomessa on pastaa syöty. Etkö ole koskaan syönyt Suomessa laitosruokaa?
Sori kun tuosta aloituksesta päättelin, että kyseessä olisi ihan kotiruoka. Vai onko ap joku koulukeittiön emäntä?
Lähdin vastaamaan siitä ajatuksesta, että yritetään tehdä hyvää ruokaa. Miksi se salaatti pitää kotona sotkea siihen samalle lautaselle häiritsemään? Jos varsinkin itse väkertää ravioleja, niin varmaan arvostaa niitä vähän enemmän. Tokihan niitä valmiinakin saa, mutta en voi suositella.
En tullut erikseen kertomaan, että samalle lautaselle ei laiteta salaatteja. Kunhan kommentoin aiempia ehdotuksia. Mikset saman tien ihmettele, kuka tulee tänne erikseen kertomaan, että salaatti on raviolin lisuke? Kummallisempaa se on.
Ja laitosruokaa vältän kyllä ihan niin pitkään kuin pystyn. Toki jos pakon edessä joudun sitä syömään, niin sitten syödään, mitä tarjolla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori kun tuosta aloituksesta päättelin, että kyseessä olisi ihan kotiruoka. Vai onko ap joku koulukeittiön emäntä?
Lähdin vastaamaan siitä ajatuksesta, että yritetään tehdä hyvää ruokaa. Miksi se salaatti pitää kotona sotkea siihen samalle lautaselle häiritsemään? Jos varsinkin itse väkertää ravioleja, niin varmaan arvostaa niitä vähän enemmän. Tokihan niitä valmiinakin saa, mutta en voi suositella.
En tullut erikseen kertomaan, että samalle lautaselle ei laiteta salaatteja. Kunhan kommentoin aiempia ehdotuksia. Mikset saman tien ihmettele, kuka tulee tänne erikseen kertomaan, että salaatti on raviolin lisuke? Kummallisempaa se on.
Ja laitosruokaa vältän kyllä ihan niin pitkään kuin pystyn. Toki jos pakon edessä joudun sitä syömään, niin sitten syödään, mitä tarjolla on.
Kysyit, mistä lähtien vihersalaattia on syöty pastan kanssa, minä vastasin. On sitä syöty muuallakin kuin laitosruokailussa, mutta jos sinä et ole kauheasti syönyt toisten ihmisten kotona, niin otin esimerkiksi laitosruokailun.
Ei sinun tarvitse sotkea salaattia ruokaan, vaikka salaatti olisikin samalla lautasella. Eikä tarvitse salaattia ollenkaan siihen lautaselle laittaa. Kukaanhan ei nyt tässä ketjussa sanonut, että se salaatti pitää sotkea ruokaan tai edes syödä samalta lautaselta. Kas kun sen salaatin voi syödä ihan eri lautaselta. Niin meillä yleensä tehdään, jos pastan kanssa on salaattia – pasta syvältä lautaselta, salaatti pikkulautaselta.
Pointti on se, ettei sitä tarvitse erikseen tulla muille ihmisille kertomaan, miten he salaattinsa minkäkin kanssa syövät tai ovat syömättä. Joo, mahtavaa, että tunnet italialaista ruokakulttuuria, mutta ei se tarkoita sitä, että sinun tapasi tarjoilla ruuat on se oikea ("Mistä lähtien pastan kanssa on tarjottu vihersalaattia?", "Ja se salaatti ihan sitten erikseen.")
Uunijuureksia, esim punajuurta ja porkkanaa, jonkinlainen yrttiöljy tai hieman vihreää pestoa. Murustele sekaan fetaa tai muuta hyvää juustoa. Pinjansiemeniä tai saksanpähkinöitä sekä tuoretta basilikaa tai rucolaa päälle. Joskus söin ravintolassa tämän tyyppisen annoksen ja onnistuneesti olen varioinut tätä myös kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien pastan kanssa on tarjottu vihersalaattia? Se on ihan oma ruokalajinsa.
Raviolien idea on ne raviolit, eikä kastike saa olla pääosassa. Kastike voi olla esimerkiksi jokin liemi, ruskistettu voi, pesto tms. Jos teet esimerkiksi tomaattikastikkeen, älä hukuta ravioleja siihen. Ja se salaatti ihan sitten erikseen.
Mistä lähtien?
Siitä lähtien, kun joku niin haluaa syödä. Ap kysyi Mitä LAITAT raviolien kanssa? Et tainnut käsittää kysymystä lainkaan.
Syötiin just ravioleja, joissa oli täytteenä BBQ maustettua lihaa. Lainasin jostain pelmeni-reseptistä vinkin ja söin omat raviolini smetanan ja ruohosipulin kanssa. Oikein hyvää oli. Minusta raviolien kanssa voi laittaa mitä tahansa, mikä vaan maistuu pastan ja sen täytteen kanssa mikä niissä sattuu olemaan. Itse aion lähiaikoina kokeilla tomaatti-basilika-tuorejuustokeittoa (paksua), ja laittaa siihen liharaviolit sekaan.
Yleensä syön valmisravioleja salaatissa. Esim salaattia, tomaattia, oliiveja, sipulia ja ravioleja. Pinjansiemeniä ja salaattikastike.
Kastikkeena käytän mieluiten Arrabiataa
Burro&salvia eli salviavoikastiketta.
Joskus teen kirkasta valkosipulilientä ja siihen raviolit
Venäläiseen tapaan smetanan kanssa
Laitoin ne keittoon kasvisliemeen keittojuuresten kanssa ja lisukkeena grillattua vaaleata leipää juustolla tai pasteija
Kyllä mielelläni syön pastan kanssa samalla aterialla vihersalaattia, vaikka syönkin salaatin joko ennen tai jälkeen pastan. Ihme porukkaa kun pitää yrittää päteä sillä mitä saa tai ei saa syödä samaan aikaan. Aika rasittavia ihmisiä :D
Tomaattikastike tai ihan voisula ja ripaus parmesania(riippuen raviolientäytteestä) kuulostaa hyvältä. Itse saattaisin laittaa kypsennettyä pinaattia tms raviolien kanssa myös.
Ja sitä salaattia! :D
Up