Liian varakas opettajaksi?
Työskentelen luokanopettajana ja olen opettanut tämänhetkistä luokkaani elokuusta asti. Yhden vanhemman käytös on ollut ensimmäisistä vanhempaintapaamisista lähtien todella tylyä ja nyt syykin paljastui. Hänen mielestään olen liian elitistinen, hieno ja varakas opettajaksi, etenkin hänen lapselleen. Hänen mielestään annan lapsille huonoa mallia, kun ajan kouluun kalliilla autolla ja lapset näkevät sen, pukeudun liian kalliisti ja hienosti ja kun vielä loma-aikoina matkustelen paljon (minun pitäisi keskittyä työhöni silloin...) Olen mielestäni ihan hyvä opettaja ja kannustan lapsia hyviin ja koulun linjan mukaisiin arvoihin. En tuo asemaani millään lailla esille (paitsi nuo mainitut), enkä syrji varmastikaan kenenkään lasta hänen perhetaustansa tai minkään muunkaan takia.
Tuntuu todella loukkaavalta, tekevätkö hieno auto ja siistit laadukkaat vaatteet minusta jotenkin epäpätevän opettajan? Opetukseni laatuun ja lapsensa oppimiseen vanhemmalla ei ollut valittamista. Haluaisin tietää, mitä itse ajattelisitte jos teidän lapsellanne olisi samanlainen opettaja, häiritsisikö?
Kommentit (46)
Opettaja on pienellä paikkakunnalla suurennuslasin alla. Aina tulee jotakin. Kannattaa vain tottua siihen tai muuttaa isompaan kaupunkiin. Siellä ei kukaan huomaa tuletko autolla vai pyörällä.
Ja mitä väliä...kannattaa keskittyä työhönsä, eikä tuollaisiin vanhempiin. Voithan sanoa, että kiitos näkökannastasi, se on mielenkiintoinen, mutta tällaiset asiat eivät vaikuta työhöni.
Joskus tällaisia asioita pidetään pinnallisina ja merkkinä siitä, ettei ole kovin älykkö. Ehkä vanhempi on vain tästä huolissaan. Älyköt kulkee risoissa vaatteissa, suojelee luontoa ja pohtii analyyttisesti asioita. Ja bimbot ajaa bemarilla:-) kaikella tapaa ihmisiä voi lokeroida, muttei siitä kannata välittää.
Moi,
muistuta valittajaa, että koulun tehtävä on myös opetuksella muullakin toiminnalla tuoda avarakatseisuutta koululaisten maailmankatsomukseen ja asenteisiin. Sano vielä, että valittajan olisi tässä asiassa syytä ottaa mallia omasta lapsestaan.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 20:18"]
Aika erikoinen tapaus, jos tämä on todellista. Ehkä aloittajan kannattaisi silloin katsoa peiliin kahdesta syystä:
- Kokeeko hän todellakin olevansa jotenkin poikkeuksellisen rikas ja siksi ei osaa suhtautua omaan asemaan oikealla tavalla?
- Miten aikuinen ihminen ja opettaja voi tuolla tavalla takertua yhden ihmisen (toisen sekopään) henkilökohtaiseen mielipiteeseen?
[/quote]
Minäkin pitäisin tätä nyt enemmän ap:n ongelmana ( jos ei ole provo ) Pikkusen vaikuttaa jopa keskenkasvuiselta, vaikka jo oletkin jopa 30 v. Koetko itsekin pientä " häpeää" ajellessasi sillä autolla ( minkä merkkiä et halunnut kertoa, onko autoa ollenkaan : ) ja mielesi tekee pikkusen kerskua ulkomaanmatkoilla lapsillekin (miksi kerrot heille yksityisasioistasi ?). Ehkä haluatkin näyttää sitä rikkauttasi, johon liittosi kautta tupsahdit. Mietippä koetkokin mielihyvää, kun patsastelet siellä paikallisessa S-marketissa merkkipuvuissasi: ( Voihan olla, että joku vanhempi on ärsyyntynytkin moisesta, mutta mitäpä siitä, kaikkia ei voi miellyttää. Mutta, että kirjoitat siitä täällä, aivan kuin et tietäisi, mistä on kyse?
[/quote]
Mielenkiintoinen mielikuva sinulla! En ole kerskunut lapsille ulkomaanmatkoillani, he kertoivat omistaan ja kyselivät miksi olen niin ruskea, kerroin sitten missä olin ollut ja he olivat kiinnostuneita kuulemaan millainen se sellainen paikka on. Sitten vähän katseltiin maapalloa ja keskusteltiin (meillä on maantietoa). En ole tuntenut häpeää autostani tai muustakaan, tämä vanhemman kommentti vain laittoi miettimään asioita. Enkä ole rikkauteen liittoni myötä tupsahtanut, ei elintasoni ole lapsuudenkodistani kovinkaan paljoa muuttunut.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:25"]Työskentelen luokanopettajana ja olen opettanut tämänhetkistä luokkaani elokuusta asti. Yhden vanhemman käytös on ollut ensimmäisistä vanhempaintapaamisista lähtien todella tylyä ja nyt syykin paljastui. Hänen mielestään olen liian elitistinen, hieno ja varakas opettajaksi, etenkin hänen lapselleen. Hänen mielestään annan lapsille huonoa mallia, kun ajan kouluun kalliilla autolla ja lapset näkevät sen, pukeudun liian kalliisti ja hienosti ja kun vielä loma-aikoina matkustelen paljon (minun pitäisi keskittyä työhöni silloin...) Olen mielestäni ihan hyvä opettaja ja kannustan lapsia hyviin ja koulun linjan mukaisiin arvoihin. En tuo asemaani millään lailla esille (paitsi nuo mainitut), enkä syrji varmastikaan kenenkään lasta hänen perhetaustansa tai minkään muunkaan takia.
Tuntuu todella loukkaavalta, tekevätkö hieno auto ja siistit laadukkaat vaatteet minusta jotenkin epäpätevän opettajan? Opetukseni laatuun ja lapsensa oppimiseen vanhemmalla ei ollut valittamista. Haluaisin tietää, mitä itse ajattelisitte jos teidän lapsellanne olisi samanlainen opettaja, häiritsisikö?
[/quote]
Paskaa puhuen, vittu sä mikään varakas ole. Jos olisit niin silloin olisi ja et sitä täältä kyselisi. Vähän niin kuin anteex pyytäen.
Vittu kaikkiin provoihin nää mammulit lankee.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:25"]Työskentelen luokanopettajana ja olen opettanut tämänhetkistä luokkaani elokuusta asti. Yhden vanhemman käytös on ollut ensimmäisistä vanhempaintapaamisista lähtien todella tylyä ja nyt syykin paljastui. Hänen mielestään olen liian elitistinen, hieno ja varakas opettajaksi, etenkin hänen lapselleen. Hänen mielestään annan lapsille huonoa mallia, kun ajan kouluun kalliilla autolla ja lapset näkevät sen, pukeudun liian kalliisti ja hienosti ja kun vielä loma-aikoina matkustelen paljon (minun pitäisi keskittyä työhöni silloin...) Olen mielestäni ihan hyvä opettaja ja kannustan lapsia hyviin ja koulun linjan mukaisiin arvoihin. En tuo asemaani millään lailla esille (paitsi nuo mainitut), enkä syrji varmastikaan kenenkään lasta hänen perhetaustansa tai minkään muunkaan takia.
[/quote]
Ei kukaan vanhempi antaisi noin lapsellisia syitä.. Olisit keksinyt parempia provoos
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 20:18"]
Aika erikoinen tapaus, jos tämä on todellista. Ehkä aloittajan kannattaisi silloin katsoa peiliin kahdesta syystä:
- Kokeeko hän todellakin olevansa jotenkin poikkeuksellisen rikas ja siksi ei osaa suhtautua omaan asemaan oikealla tavalla?
- Miten aikuinen ihminen ja opettaja voi tuolla tavalla takertua yhden ihmisen (toisen sekopään) henkilökohtaiseen mielipiteeseen?
[/quote]
Minäkin pitäisin tätä nyt enemmän ap:n ongelmana ( jos ei ole provo ) Pikkusen vaikuttaa jopa keskenkasvuiselta, vaikka jo oletkin jopa 30 v. Koetko itsekin pientä " häpeää" ajellessasi sillä autolla ( minkä merkkiä et halunnut kertoa, onko autoa ollenkaan : ) ja mielesi tekee pikkusen kerskua ulkomaanmatkoilla lapsillekin (miksi kerrot heille yksityisasioistasi ?). Ehkä haluatkin näyttää sitä rikkauttasi, johon liittosi kautta tupsahdit. Mietippä koetkokin mielihyvää, kun patsastelet siellä paikallisessa S-marketissa merkkipuvuissasi: ( Voihan olla, että joku vanhempi on ärsyyntynytkin moisesta, mutta mitäpä siitä, kaikkia ei voi miellyttää. Mutta, että kirjoitat siitä täällä, aivan kuin et tietäisi, mistä on kyse?