Saatana että mä vihaan talvea.
Paleltanut koko päivän. Inhottava viima ja 12 astetta pakkasta. Vaiika ei ole tarvinnut olla ulkona kun muutamia minuutteja niin edelleen aivan jäässä. Kädet ja jalat ihan kohmeessa.
Vihaaaaaan talvea.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:02"]
Mä oon atoopikko, enkä siltikään ole saanut ihoani kuivaksi. Käyttäkää kunnon rasvoja ja heti suihkun jälkeen
[/quote]
Eiköhän jokainen atoopikko tiedä tämän verran. Se ei vain hitto soikoon auta kaikilla! Lisäksi atooppinen iho voi olla tietyn ikäisenä rauhallinen, kunnes taas mennään. Mullakin meni ihan kivasti parikymppisenä. Ja muina vuodenaikoina pärjään edelleen aivan hyvin rasvaamalla. Mutta nyt on taas selkä verille raavittu, ihottumalänttejä naamassa, kaulassa ja jaloissa, kutittaa perkeleesti ja tämä kaikki johtuu vain ja ainoastaan pakkasesta.
Mulla vuotaa talvisin nenästä verta joka päivä, parhaimmillaan useita kertoja päivässä. Aina kun niistän saan varautua veriroiskeisiin. Parasta on se, kun pesen meikkejä illalla naamasta, ja yhtäkkiä tajuan, että olen hieronut verta silmiini huomaamatta kun nenukka on taas päättänyt yllättää. Joka ikinen kerta.
Eilen massiivisen verenvuodon aikana nenästä tuli peukalon kokoinen hyytymä. Hihkaisin kaverinkin katsomaan kun se oli niin hieno. Kaveri ei arvostanut näkyä yhtä paljon kuin minä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 00:41"]
Siinäpähän vihaat talvea, joka on Suomen oloissa aika...pitkä aika.
Vihaat elämääsi talven verran..säälittävää.
[/quote]
Mm. tämän takia Suomi onkin aika perseestä. Onneksi en asu Suomessa.
Vihaan talvea ja kylmyyttä, mutta niin kuumia ilmoja ei vielä mun elinaikana ole ollutkaan, että olisin valittanut liiallista kuumuutta. Liian kuuma ei yksinkertaisesti voi olla. Ei ainakaan mulla.
Mun kirjoitukseni ei ilmeisesti tullut läpi... Vi**ttaa entistä lujemmin!
Piti tulla avautumaan näistä lässyttäjistä jotka tulee jauhamaan että mitäs et laita tarpeeksi päälle! Eiköhän jokainen normaali ihminen tiedä että miten voi pukeutua. Mutta entäs jos
a) se ei auta. Itselläni on huono ääreisverenkierto ja kuule vaikka laittaisin 10 villasukat päällekäin niin aina on sormilla ja varpailla kylmä koko hemmetin talven. Sitäpaitsi pukeutuminen ei auta siihen että iho kuivuu ihan hitosti, rasvaan sitä monta kertaa joka päivä mutta ei auta. Huulet vuotaa verta. Sitäpaitsi vaikka pukeutuisi niin kuin nää jäämiehet ja -naiset tällä palstalla niin ei auta oloon kun ne paksut vaatekerrokset tuntuu niin hiton epämukavilta! Edelleen v****uttaa!!! Ja vielä enemmän silloin kun joku tulee lässyttämään että "pukeutumiskysymys". Kuule talvi on arssista pukeutui tai ei!!!
b) tykkään näyttää hyvältä mutta turha edes yrittää. Vaikka käyttäis tuntikausia hiustenlaittoon niin sillä hetkellä kun sen villakarvanahkapipon päästään kiskoo irti niin tukka muistuttaa petolinnun perää. Meikkaaminen on ihan turhaa kun sillä hetkellä kun ulos astuu viima saa silmät vuotamaan ja meikit poskille. Nätisti pukeutuminen on mahdottomuus, vaihtoehtoina on näyttää rumalta ja pukeutua paksusti ja olla kettuuntunut ja palella tai näyttää vähemmän rumalta, pukeutua vähän nätimmin ja palella vähän enemmän.
c) Sitten vielä tää ikuinen pimeys, aivan syvältä. Miten tällaista voi kestää selväjärkisenä? Joo on kirkasvalolamppu mut ei paljoo auta.
d) se lumi. hiton kamalaa, menee joka paikkaan. Ulkona ei voi tehdä mitään kivaa, niin kuin kesällä.
Joo aion lähteä tästä maasta heti kun elämäntilanne sallii. Ihmistä ei ole tällaiseen ilmastoon tarkoitettu, mikä esi-isiämme on vaivannut? Jääkää te vaan talvi-intoilijat tänne saamaan henkisiä orkkuja pukeutumisesta, mä lähden.
Ps. en ole ikinä valittanut kuumuudesta. Ihanaa kun on kevyt olo keveissä vaatteissa, ei tarvitse palella ja voi olla ulkona. Ihanteeni on 25-30 astetta. Ei haittaa 40 astettakaan. Suomen kesäkin on mulle yleensä liian kylmä.
Ihan käsittämätöntä vinkumista. Talvi tulee suunnilleen kerran vuodessa. Ja jos se on noin vaikeaa, niin oikeasti, muuta jonnekin muualle, vaikka edes 6 kuukaudeksi, tai jotain. Mutta jos vinkuu asioista, mutta ei tee asialle mitään, niin voi pitää päänsä kiinni.
Ps. Auton ovien tiivisteisiin voi laittaa silikonia, niin ei jäädy kiinni. Mutta onhan se helpompi tulla tänne ruikuttamaan.
Täällä nyt kovasti yleistetään ne, jotka eivät pidä talvesta joksikin yleisvalittajiksi. Mä ainakin inhoan talvea, mutta kesää rakastan. Vielä koskaan ei ole ollut mun makuun liian kuuma. Lämpö ja valo tuntuvat hyvältä, kylmyys ja pimeys eivät.
Jos ei tyylistä yhtään välitä, niin voi tietysti pukeutua johonkin toppahaalariin tai toppahousuihin, mutta sekään ei muuta sitä että paksut vaatteet tuntuvat epämiellyttäviltä. Toppahousut jalassa tuntuu kuin olisi vaippa housuissa. Ja jos on vähänkin liian lämmin, niin paksuissa vaatteissa hikoaa ja ummehtuu, ja siksi on aina vähän epäsiisti olo. Mä olen vielä sellainen, että vaikka mulla olisi kylmäkin niin kainalot hikoavat. Se on kiva sitten, kun hiki menee siihen talvitakkiinkin asti ja takki haisee ellei sitä pese kerran viikossa. Samaten jalat hikoavat talvikengissä. Kesällä on niin ihanaa, kun hikoaminenkin on sellaista "luonnollista" ja on kuumuudesta huolimatta paaaaljon raikkaampi olo kun talvisessa ummehtuneessa olotilassa.
Ihan vinkkinä, tätä ketjua ei ole mikään pakko lukea jos niin pistää vihaksi se kun joku valittaa. On se mukavaa päästä jonnekin purkamaan talvivitutusta :) Siinä missä te valituksesta kritivoivat sanotte, että "muuttakaa muualle" niin sama pätee teihin tämän ketjun kanssa: miksi ihmeessä luette tätä jos se noin suututtaa? Kun eihän näitä kukaan käske lukemaan.
Yksi hyvä puoli vanhenemisessa ja lihomisessa on ollut: läski pitää lämpimämpänä. Ja hei, päivät pitenevät, kevät on tulossa!
Siis -12 astetta???!!!!
Hui kamala, meillä olikin -22
Itse en palele vaikka täälläkin on ollut kokoajan kylmempää kuin -20 astetta (siis koko tämän reilun viikon mitä talvi on kestänyt) mutta jumalauta kun töihin ei pääse kuin autolla, ja autopaikkajonossa on 5 ennen minua, niin siinä sitten naureskellaan joka aamu kun lämmitystolpasta saa vain haaveilla. En muutenkaan pidä talvesta mutta minkäs sille mahtaa... Ja sainhan nauttia poikkeuksellisen pitkään synkästä, pimeästä ja märästä lempivuodenajastani syksystä :)
Olispa rahaaaaaa!!!!!!! MUUTTAISIN POIS!!
Hauska lukea näin kesähelteellä ihmisten veetuilua talvesta :D onneksi nyt on kesä. Minäkin vihaan talvea, ja puistattaa jo nyt että talvi lähestyy koko ajan...
Itse inhoan kesää vuosi vuodelta enemmän ja enemmän. Nyt on jo ollut liian kuuma. Huomasin myös ahdistukseni pahentuneen heti sään muututtua kesäiseksi. Nyt on jo liian valoisaa, liian kuumaa ja aurinko paistaa ihan liian kirkkaasti.
8, minun ongelmani on se, että käteni palelevat todella herkästi. Minuutti ulkona vain parin asteen pakkasessa ilman paksuja rukkasia, niin sormet ovat jo aivan kohmeessa. Mutta kun esimerkiksi varaston ovea on vaikeaa avata paksut rukkaset kädessä, on pakko ottaa kädet paljaiksi. Ja kun kädet palelevat, halkeilevat sormien päät todella herkästi. Käsineitä en voi edes ajatella, sillä niissä kädet vasta palelevatkin. Voin pitää käsineitä paksujen lapasten tai nahkarukkasten alla. Mutta sitten ei todellakaan pelata avainten kanssa.