Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaus ja tee?

Vierailija
13.01.2014 |

Olen 25vklla raskaana ja tekis kauheesti mieli teetä!!:D tietäiskö täällä joku saako täsvaiheessa juoda "uskollista ystävää" tai "sadepäivän iloa" ??:)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teessä on tanniinia joka heikentää raudan imeytymistä jos sitä juo liikaa.

Vierailija
2/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAA..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, no mä ainakin join paljon teetä koko raskausajan. Vauva on nyt ihan normaali 9-kuukautinen, mitä ehkä vähän pienempi kooltaan kuin keskiverto ton ikänen. Jos oot tarkka kofeiinista, ei kannata juoda. Voit vaikka mielummin juoda vihreää tai valkosta teetä kuin "uskollista ystävää" tai "sadepäivän iloa", jotka on mustaa teetä. :)

Vierailija
4/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen jatkaa: join mustaa teetä ja african rooibos-teetä koko raskausajan

Vierailija
5/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista:) jostain vain luin että "uskollinen ystävä aiheuttaa keskenmenoa" ja muuta hömppää:D + neuvolassa on kuulemma monia kielletty juomasta teetä ym. kaikkea ei pidä uskoa mut oli pakko viel vähän kysellä:)

Vierailija
6/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen teetä juonut kupillisen päivässä, silloin kun en juo teetä juon kahvia sen kupillisen tai kaksi. Ihan normaalisti on edennyt raskaus.

Vierailija
7/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kehotettiin neuvolassa välttämään ulkomailtatuotuja yrttiteitä. monet yrtit saattaa olla sellasia joita käytetään synnytyksen käynnistämiseen.

Vierailija
8/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:29"]

Kiitos vastauksista:) jostain vain luin että "uskollinen ystävä aiheuttaa keskenmenoa" ja muuta hömppää:D + neuvolassa on kuulemma monia kielletty juomasta teetä ym. kaikkea ei pidä uskoa mut oli pakko viel vähän kysellä:)

[/quote]

Tämän on oltava pahasti P R O V O . Vai olet sinä JOSTAIN lukenut että Uskollinen ystävä aiheuttaa keskenmenoa ja muuta hömppääkin oikein siihen kaupan päälle. Niitä juttuja kun lukee JOSTAIN, niin sen kyllä tietää... Ja tulit sitten vielä oikein kyselemään aiheesta ja lietsomaan pelkoa. Mäne kuule muualle pohtimaan tuollaisia huuruja. Nyt perkele järki käteen!

Vierailija
9/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:29"]

[/quote]

Tämän on oltava pahasti P R O V O . Vai olet sinä JOSTAIN lukenut että Uskollinen ystävä aiheuttaa keskenmenoa ja muuta hömppääkin oikein siihen kaupan päälle. Niitä juttuja kun lukee JOSTAIN, niin sen kyllä tietää... Ja tulit sitten vielä oikein kyselemään aiheesta ja lietsomaan pelkoa. Mäne kuule muualle pohtimaan tuollaisia huuruja. Nyt perkele järki käteen!

Vierailija
10/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin saa juoda. Olikohan ainoastaan vihreässä teessä joku rajoitus? En muista, googlaamalla selvinnee. Itsekin join koko raskauden mustaa teetä ja ihan terve tyttö syntyi. Ei kaikesta tarvitse tehdä numeroa ja rajoittamalla rajoittaa itseltään ruoka-aineita, raskaus ei tässä suhteessa ole mikään sairaus. Loppujen lopuksi kiellettyjä ruoka-aineita on vain muutama eikä mikään niistä ole sellainen että kovin moni tavallinen suomalainen niitä päivittäin olisi syömässä (ainakaan suurissa määrin) normaalioloissakaan.

Vierailija
11/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:40"]

Mua kehotettiin neuvolassa välttämään ulkomailtatuotuja yrttiteitä. monet yrtit saattaa olla sellasia joita käytetään synnytyksen käynnistämiseen.

[/quote]

Juurikin näin!

Vierailija
12/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooibos on kielletty neuvolasta saamassani listassa ja Yrtti teet. Mustaa, vihreää ja vvalkoista teetä saa juoda kohtuudella, kunhan nyt ei litratolkulla lipittele.

Vierailija
13/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:29"]

[/quote]

[/quote] anteeksi:D?

Vierailija
14/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:04"]Rooibos on kielletty neuvolasta saamassani listassa ja Yrtti teet. Mustaa, vihreää ja vvalkoista teetä saa juoda kohtuudella, kunhan nyt ei litratolkulla lipittele.

[/quote]

Näin. Yrttiteet ovat kiellettyjä siksi, ettei niiden vaikutuksia tiedetä eli ei ole tutkittu. Kuppi kahviakaan ei normaalissa raskaudessa haittaa.

Vierailija
15/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:29"]

[/quote]

[/quote] anteeksi:D?

[/quote]

Turhaan sinä anteeksi pyytelet naureskellen.

Jos tee aiheuttaa keskenmenon, niin eiköhän se tehdä sinulle aika selväksi neuvolassa, toiseksi se olisi ehkä jo yleisesti tiedossa oleva asia jos näin todella olisi. Tuollaiset pohdinnat aiheuttaa turhaa paniikkia ja epätietoisuutta. Jos minä jostain luen että jokin elintarvike aiheuttaa keskenmenon, tarkistan ensin tiedon lähteen. Sen jälkeen soitan asiantuntijalle (esim. neuvola). En todellakaan tule tänne kyselemään tuiki tuntemattomilta ihmisiltä mitkä asiat voi aihettaa keskenmenon ja mitkä ei. 

Harmi kyllä, mutta täällä usein lietsotaan turhia pelkoja ja jaetaan väärää tietoa vailla mitään mieltä.

Vierailija
16/16 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen - siis teepensaan lehdistä valmistetun juoman - juominen on sallittua, mutta kannattaa muistaa kohtuus: siinäkin on kofeiinia. Erityisen tarkkana kannattaa olla, jos hb lähtee tiukkaan laskukiitoon, koska teessä on tosiaan joku ainesosa (ilmeisesti se tanniini), joka poistaa rautaa elimistöstä. Mä olen rajoittanut tämän takia teenjuontia.

Yrttiteiden kohdalla jokainen voi käyttää omaa harkintakykyään ja tiedonhakutaitojaan. Niin mä olen tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan