Sormustenne hinta?
Tässä ajankulukseni ikkunashoppailin timanttisormuksia. Minkä verran ihmiset nykyään käyttää rahaa kihla- ja vihkisormuksiin?
Kommentit (38)
Kihla 970€ ja vihki 4000€. Vihki teetetty sopimaan kihlaan.
kihla sormukset maksoi noin 50€ kpl
kihlasormus 350 e, vihki tasan 2000 e
Kihlasormus on timanttirivisormus, Se maksoi 570e vuonna 2006. Vihkisormuksen tilalla on hopeinen korvike, se maksaa vain 55e. varsinainen sormus on sitten n. 1000e. Tahdon valkokultaisen, jossa on 1 isompi timantti ja 2 pientä tms.
Kihlasormuksen hintaa en tiedä, mies oli sen ostanut ennen kosimistaan. Sen tiedän kuitenkin, että vanhan kansan ihmisenä ei mikään halpa vissiin ole. On sitä mieltä, että yhden kk:n palkan verran täytyy miehellä olla varallisuutta käyttää sormukseen kosiessaan.
750 kihla, 150 vihki, mutta en käytä vihkisormusta ollenkaan kun tuo kihlasormus on niin ihana yksinään, valkokultaa yhdellä timantilla.
1500 mk vuonna 1999. Olisko se nyt 250 euroa nykyään + inflaatio päälle.
Kihla 400 €, vihki 1200 €. Kultasepän suunnittelema
Kihloja ei ole, vihki taisi ovh:ltaan olla n 500e, mutta me maksettiin n 350e. Miehen vihki on perintösormus, jonka koon muuttaminen maksoi n 20-30e muistaakseni.
Tarkaan en muista, oisko kihla ollu 600 e ja vihki 1500 e. miehen kihla 1200 e.
Ja ei todellakaan hinta ole itseistarvo, saatiin sellaset kun haluttiin kun itse suunniteltiin ja teetettiin kultasepällä.. ja ois mulle kaupasta ostetutkin kelvanneet, tehtiin nyt vaan noin.
Reilu $15,000. Valkokultainen "cathedral" setting sormus 1,7 karaatin excellent cut timantilla. Mun mies on amerikkalainen mutta nyt asutaan Euroopassa.
Ei tullut kerrottua sille että Suomessa/Euroopassa kihla-ja vihkisormukset ei ole ihan niin iso juttu kuin Jenkeissä..
Nyt saan kuulla päivittäin kehuja ja ihmettelyä mun sormuksesta, mulla on kyllä niin pienet kädetkin että näyttää toi timantti tosiaan tosi isolta ja vielä niin lähes täydellinen että joskus melkein sokaistuu sen säihkeestä :-D
No en valita, mulle vaan kaunis sormus oli "tärkeä" juttu ja perinne tavallaan. Häihin en taas halunnut panostaa niin hirveästi.
Monilla mun amerikkalaistuttavilla on kyllä jopa 2 karaatin timantteja velaksi ostettuna.. Kammottavaa mun mielestä. Tottakai itsekin halusin näyttävän ja kauniin sormuksen mutta en ikinä olis odottanut mitään tollaista sormusta jos mun miehen olisi pitänyt ostaa se velaksi 24kk maksusopimuksella! Huh..the land of Bridezillas..
Joku se ei selvästi tykkää,kun on itse persaukinen,kun toisilla on kalliita sormuksia. Ihanaa,kun joillain on varaa santsata. Meillä kihlat 50e kpl ja vihkisormuksen sain 300e,normaalisti 600e. Pakko oli ostaa,kun oli niin kaunis ja sen jälkeen vasta puhuttiin,et kai se on pakko nyt mennä naimisiin. :)
580 omani vihki,tuttu teki ja saatiin alennusta.
Miehen sormus oli reilu 200.
Ehkä hintava,mutta kerran sitä kihloihin mennään:)
Kihla n 400 ja vihki 1200. Miehen sormus 700 paikkeilla. Mulla palladium ja timantit. Miehellä matta keltakulta. Ja juu kihlaa ostaessa mietin, millainen vihki tulee, et sopii yhteen.