Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajalle häätö...

Vierailija
13.01.2014 |

Kolmen lapsen äitinä sain sitten häädön. Kaksi kertaa 1,5vuoden aikana aiheuttanut "häiriötä".. Mitäs nyt? Kaksi viikkoa aikaa muuttaa :( Ahdistaa, hävettää, harmittaa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene noin. Ensin on käräjäoikeudesta pitänyt tulla haaste.

Vierailija
2/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:34"]

Vuokrat maksettu aina ajallaan. Ihan normaalia elämää eletään. Töihin palaan kk kuluttua kun nuorimmainen saa hoitopaikan. Häätöilmoitus tuli tänään kun isännöitsijä sen tuli tuomaan. Todellakin naapureina n.60v ihmisiä. Itse 30v. Naapurit eivät ikinä ole itse minulle mistään päin naamaa valittanut.

[/quote]

Musta poliisien kotona käyminen ei kuulu normaaliin elämään. Mulla ei ole poliisit ikinä vierailleet vaikka olen jo kohta 41v kyllä sun olisi pitänyt ajatella lapsiasi eikä juhlia niin rajusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin ottaa yhteyttä asianajajaan ja kysyä kuinka pitkään voin viivyttää muuttoa. Keskellä kk on vaikea saada asuntoa nopeasti. Ja juu kyllä ne äiditkin juhlii, ihme pilkunn******* täällä huoh!

Vierailija
4/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:38"]

et voi saada häätöä noin vähästä. Sitä paitsi jos olet vuokralla, niin sinulla on vuokralaisena aika pitkä se irtisanomisaika. siksihän ihmiset pelkäävät vuokrata asuntoja, kun vuokralaisella on niin vahvat suojat.

Sun täytyy ottaa jonnekin yhteyttä ja kysyä tätä. Älä ainakaan heti usko, että sinut voidaan tuollaisella aikataululla häätää.

[/quote]

Häätötapauksessa ei ole irtisanomisaikaa. Mutta aiemmin tuossa kirjoitin, että ensin on pitänyt tulla käräjäoikeudesta haaste. Eli puun takaa tämä tilanne ei ole voinut tulla. Ja käräjäoikeusta se päätös tulee, ei isännöitsijä sitä lähetä. Ap on provo. Faktat kannattaa ensin selvittää ennen kuin lähtee keksimään juttuja.

Vierailija
5/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuvitteletko oikeasti että olet jollain tavalla normaali? Useimmat ihmiset eivät koskaan joudu tuolla tavalla poliisin kanssa tekemisiin tai "juhli" (kaltaisesti käyttävät tätä sanaa kun tarkoittavat että käyttävät holtittomasti päihteitä). "

Taloyhtiön hallituksen jäsenenä tiedän, että KYLLÄ voi.

Isoissa taloyhtiöissä on lähes aina joku herkkä hipiäinen, joka soittaa poliisit, oli päivä tai yö. Syynä voi olla vauvan itku, isännän kuorsaaminen, nuoren parin lemmenleikit, koiran haukunta jne. jne. Ja sitten näitä ratkotaan ylim.hallituksen kokouksen, ilman palkkioita ja usein tuo ainainen valittaja on pahin painajainen isännöitsijälle ja hallitukselle.

Vierailija
6/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän kerrostaloissa on sellainen sääntö, että kymmenen jälkeen asunnossa pitää olla hiljaista. Opiskelija-asunnoissa on vähän eri juttu, mutta jos teillä monta kertaa kuussa metelöidään yömyöhään ja naapureina on eläkeikäisiä, niin noin voi käydä. Mutta ei tosiaan ole normaalia juhlia niin kovasti että poliisit pitää kutsua paikalle, sillä ei ole väliä montako ihmistä siellä on ollut, yksikin voi metelöidä vaikka kuinka paljon. Rappukäytävässä humalassa laulaminenkaan ei ole oikein aikuisen ihmisen touhua. Sinun pitää siis ehkä vähän miettiä käytöstäsi jotta noin ei käy toiste.

Vierailija
7/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:25"]

Poliisit käynyt kerran kesällä kun luonani oli 4henkilöä juhlimassa. Viime kerralla kaksi viikkoa sitten oli 3ihmistä. Laulettiin rappukäytävässä baarista tullessa. Lapset eivät ole näissä tilanteissa tietenkään ollut... Muuten vietetään normaalia perhe-elämää..:/

[/quote]

Mä olen nuori sinkku ja käyn viikoittain juhlimassa, mutta mulle ei tulisi mieleenkään laulaa rappukäytävässä baarista tullessani. Oletko jostain maalta kotoisin, kun et osaa yhtään ajatella kanssaihmisiä?

Vierailija
8/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:40"]

Taidankin ottaa yhteyttä asianajajaan ja kysyä kuinka pitkään voin viivyttää muuttoa. Keskellä kk on vaikea saada asuntoa nopeasti. Ja juu kyllä ne äiditkin juhlii, ihme pilkunn******* täällä huoh!

[/quote]

Juhlii kyllä. Mutta ei laula keskellä yötä rappukäytävissä tai saatika raahaa porukka yöllä kotiinsa. Tai ylipäätänsä hanki itselleen häätöä...

Vierailija
9/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"todellakaa naapurit ei oo valittanu niil oo mitää valittamista *ttu!!"

http://www.peopleofwalmart.com/59639/angry-birds/

Vierailija
10/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tottakai äiditkin juhlii. Olen minäkin äiti mutta juhlin baareissa enkä aiheuta naapureille häiriötä.

Vierailija
11/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä ihmettä tarkoitat juhlimisella? Äiditkin voivat juhlia, mutta normaalit aikuiset (äitejä tai ei) eivät käytä holtittomasti päihteitä. Nainen voi juoda kerralla maksimissaan 5 alkoholiannosta, todennäköisesti olet juonut enemmän tai olet jopa ottanut lääkkeitä/huumeita lisäksi.  

Mitäs jos alkaisit käyttäytymään vastuullisesti ja jättäisit alkoholin kunnes nuorimmaisesti on täysi-ikäinen? 

Vierailija
12/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vuokrat maksettu aina ajallaan. Ihan normaalia elämää eletään. Töihin palaan kk kuluttua kun nuorimmainen saa hoitopaikan. Häätöilmoitus tuli tänään kun isännöitsijä sen tuli tuomaan. Todellakin naapureina n.60v ihmisiä. Itse 30v. Naapurit eivät ikinä ole itse minulle mistään päin naamaa valittanut"

Jospa ymmärsit väärin? Isännöitsijä voi tuoda varoituksen ja häädöstä päätetään taloyhtiön hallituksessa, joka on vielä vahvistetta käräjäoikeudessa, jonka jälkeen käräjäoikeus toimittaa sen vuokralaiselle.

Ota yhteyttä paikkakuntasi oikeusaputoimisoon tai kuluttaja-asiamieheen.

Vierailija
13/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:41"]

"Kuvitteletko oikeasti että olet jollain tavalla normaali? Useimmat ihmiset eivät koskaan joudu tuolla tavalla poliisin kanssa tekemisiin tai "juhli" (kaltaisesti käyttävät tätä sanaa kun tarkoittavat että käyttävät holtittomasti päihteitä). "

Taloyhtiön hallituksen jäsenenä tiedän, että KYLLÄ voi.

Isoissa taloyhtiöissä on lähes aina joku herkkä hipiäinen, joka soittaa poliisit, oli päivä tai yö. Syynä voi olla vauvan itku, isännän kuorsaaminen, nuoren parin lemmenleikit, koiran haukunta jne. jne. Ja sitten näitä ratkotaan ylim.hallituksen kokouksen, ilman palkkioita ja usein tuo ainainen valittaja on pahin painajainen isännöitsijälle ja hallitukselle.

[/quote]

Sittenhän sinä oletkin aika suuri herra/ruova, jos ihan talonyhtiön hallituksessa olet. Mutta kyllä se nyt niin vaan on, että Suomessa on pirun vaikea häätää vuokralaista, ja se tapahtuu aina syystä. Tietenkin on nillittäjiä, mutta eivät ne häätöä saa aikaiseksi. Pitää olla useiden asukkaiden yhteisymmärrys häiriöstä ja oikeuden päätös jne.

Vierailija
14/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:43"]

Poliisit käynyt kerran kesällä kun luonani oli 4henkilöä juhlimassa. Viime kerralla kaksi viikkoa sitten oli 3ihmistä. Laulettiin rappukäytävässä baarista tullessa. Lapset eivät ole näissä tilanteissa tietenkään ollut... Muuten vietetään normaalia perhe-elämää..:/

[/quote]

Mä olen nuori sinkku ja käyn viikoittain juhlimassa, mutta mulle ei tulisi mieleenkään laulaa rappukäytävässä baarista tullessani. Oletko jostain maalta kotoisin, kun et osaa yhtään ajatella kanssaihmisiä?

[/quote]

Tuo rappukäytävssä laulaminen on kuitenkin lyhytaikaista, sillä ei rapussa kauaa olla. Pahempaa on parvekkeilla kesällä hoilaaminen ja kovaääninen keskustelu, laulaminen tai suoraan huutaminen, se voi kestää pitkäänkin. Ääni kaikuu kaupungissa kyllä naapurikorttelissa sisälle muihin asuntoihin asti. Ihmiset eivät tajua, etteivät ole nyt metsässä vaan kaupungissa. 

Vierailija
15/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi korjaan siis. Isännöitsijä toi varoituksen ja vie haasteen käräjille vielä tänään. Ilmeisesti voin asua asunnossa käräjäoikeuden päätökseen saakka? Se siis ei ole suunnitelmissa vaan se että saan nopeasti uuden asunnon ja pääsen muuttamaan ennen sitä lopullista päätöstä.

Harmi että täällä on näin ilkeitä ja negatiivisia ihmisiä kommentoimassa, halusin vain apua tilanteessa johon en ikinä kuvitellut joutuvani.

Vierailija
16/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:53"]

Anteeksi korjaan siis. Isännöitsijä toi varoituksen ja vie haasteen käräjille vielä tänään. Ilmeisesti voin asua asunnossa käräjäoikeuden päätökseen saakka? Se siis ei ole suunnitelmissa vaan se että saan nopeasti uuden asunnon ja pääsen muuttamaan ennen sitä lopullista päätöstä.

Harmi että täällä on näin ilkeitä ja negatiivisia ihmisiä kommentoimassa, halusin vain apua tilanteessa johon en ikinä kuvitellut joutuvani.

[/quote]

Eli jos itse sössit asiasi niin et koskaan kuvitellut joutuvasi teoistasi vastuuseen? Miksi rehellisyys ja normaalin elämäntavan kuvailu on mielestäsi ilkeää ja negatiivista?

Vierailija
17/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, tsemppiä! On ihme, miten täällä aina käännytään ihan ihme jutuissa aivan sioiksi. Ei kuulosta siltä, että olisit tehnyt mitään käänteentekevän hirveää mutta ilmeisesti palstan ämmille on aivan mahdoton yhtälö, että samassa viestissä on

3 lasta, poliisi ja juhliminen. siitä akat mielikuvituksissaan keittävät sellaisen liemen, että olet ilmeisesti saatanasta seuraava. Tämä siitä huolimatta, että nämä tuomarit itse lipittävät viinaa velkaseiniensä sisällä niissä 200 neliön asunnoissakin ja mokailevat. Mutta se on ihan eri asia kun yh niin tekee...

Vierailija
18/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:27"]

Kolme kertaa kirjallinen varoitus ja sitten häätö. 

[/quote]

Lain mukaan kertavaroituksen jälkeen voi ottaa omistusasunnon hallintaan tai purkaa vuokrasopimuksen.

Vierailija
19/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:43"]

[/quote]

[/quote]

Tuo rappukäytävssä laulaminen on kuitenkin lyhytaikaista, sillä ei rapussa kauaa olla. Pahempaa on parvekkeilla kesällä hoilaaminen ja kovaääninen keskustelu, laulaminen tai suoraan huutaminen, se voi kestää pitkäänkin. Ääni kaikuu kaupungissa kyllä naapurikorttelissa sisälle muihin asuntoihin asti. Ihmiset eivät tajua, etteivät ole nyt metsässä vaan kaupungissa. 

[/quote]

meillä yksi naapuritalon rouva puhuu illat puhelimessa parvekkeella kesät talvet. Saattaa puhua tuntikausia tupakkaa poltellen. Etenkin kesäisin tuo on häiritsevää, kun ihmiset nukkuu ikkunat auki.

Vierailija
20/43 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 15:53"]

[/quote]

Olen asunut tälläisen häiritsijän naapurissa, ja yhtä helvettiähän se on kun basso/laulu/huuto kestää aamuun noin klo 05:00 asti ja kuudelta pitäisi itse herätä töihin.

Sääliksi lähinnä käy AP:n lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan