Huippukokki Matti Jämsén kuollut
Voimia omaisille. Vähän pelottaa, että kuoliko koronaan??
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006670276.html
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MTV:n uutisen perusteella tulee mieleen ensimmäiseksi verenmyrkytys. Voi olla kuolettava perusterveellekin.
Mä olen selvinnyt jo kahdesta verenmyrkytyksestä.
Kolmas kerta toden sanoo...
Nyt aion mennä lääkäriin, enkä puljaa ensin koomaan asti kotona.Mistä verenmyrkytyksen edes saa? Olen omia käsiäni ja jalkojani naarmutellut ja leikellyt ihan riittämiin muttei ainakaan sillä keinolla ole osunut kohdalle. Yksi sukulainen sai kuulemma jalassa olleesta haavasta mutta muuten en tunne ketään joka olisi sellaisen saanut.
Esim nainen voi saada verenmyrkytyksen, jos pyyhkii pyllyn etupuolelta välistä niin, että kakka bakteeri osuu virtsaputken, ensin tulee virtsatietulehdus ja äkkiä verenmyrkytys. Haavoissa vaikuttaa miten syvä, pieni reikäkin voi tulehtua. Viemärikorjaajilla voi olla vaikea. Eläinten ja ihmistenkin puremasta, aina antibiootti. Maailma on täynnä bakteereita, mikään ei ole steriiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkilähtö on paras tapa lähteä
Kenelle? Ei ainakaan omaisille kun ei ehdi hyvästellä
Minä ainakin mietin sitä lähtöä lähtijän kannalta, hän siinä on pääosassa ja hänelle tapahtuma on peruuttamaton. Muut voivat toipua, hän ei. Äkkilähtö on armollinen.
Pitää pitää välit läheisiinsä kunnossa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MTV:n uutisen perusteella tulee mieleen ensimmäiseksi verenmyrkytys. Voi olla kuolettava perusterveellekin.
Nyt aion mennä lääkäriin, enkä puljaa ensin koomaan asti kotona.Mistä verenmyrkytyksen edes saa? Olen omia käsiäni ja jalkojani naarmutellut ja leikellyt ihan riittämiin muttei ainakaan sillä keinolla ole osunut kohdalle. Yksi sukulainen sai kuulemma jalassa olleesta haavasta mutta muuten en tunne ketään joka olisi sellaisen saanut.
Esim nainen voi saada verenmyrkytyksen, jos pyyhkii pyllyn etupuolelta välistä niin, että kakka bakteeri osuu virtsaputken, ensin tulee virtsatietulehdus ja äkkiä verenmyrkytys. Haavoissa vaikuttaa miten syvä, pieni reikäkin voi tulehtua. Viemärikorjaajilla voi olla vaikea. Eläinten ja ihmistenkin puremasta, aina antibiootti. Maailma on täynnä bakteereita, mikään ei ole steriiliä.
Miesten virtsatiehyethän ovat juu kakkabakteereille immuuneja.
Niillä oli juuri tärkeä kokkikilpailu meneillään
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/0af046f0-fa83-4b1d-b85b-4fb…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydäri
Aivoverenvuoto
JneSyy sanottiin jo eli tulehdus ja kuume vei hengen. Menkää ihmiset ajoissa sairaalaan.
Kaikki eivät tosiaan tiedä, että korkea kuume on jo itsessään hengenvaarallinen, koska veren valkuaisaineet voivat alkaa sakkautumaan. Siis sellainen 42 astetta voi tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äkkilähtö lopulta omaisillekin on paras. Äitini kuoli äkillisesti ja alkushokin jälkeen ajattelin, että parempi kuitenkin niin eikä vaikka pari vuotta syöpätaistelua ensin. Eihän sitä halua katsella vierestä omaisen kärsivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen saa esim. jos immuunipuolustus ei toimi kunnolla. Useimmillahan haavoista ei pääse bakteerit leviämään verenkiertoon, vaan elimistö taistelee haavan kautta tullutta bakteeria vastaan, tietysti haavan puhdistuskin on tärkeää.
periaatteessahan sepsiksen aiheuttavia bakteereita voi olla ihmisen omalla iholla, että ei niitä tarvitse aina kaukaa pyydystää.
Kiitoksia vastauksesta. Edes minä en tiedä kaikkea valmiiksi :D joten aina voi oppia uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten virtsatiehyethän ovat juu kakkabakteereille immuuneja.
Anaaliseksin kautta on myös tullut tulehduksia, jos ensin kakkoseen ja sitten ykköseen. Repeämistä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
MTV:n uutinen kertoo että kuume ja tulehdustila.
Jos on leikannut vaikka pienenkin viillon sormeen ja siihen on päässyt pöpö, verenmyrkytys voi viedä. Joillain työtahti stressaa niin ettei kiinnitä huomiota voitiin.
Rauha hänelle.
Stressi myös alentaa elimistön vastustuskykyä erilaisia bakteereita ja muita taudinaiheuttajia vastaan.
kuolema on aina surullista ja valitettavaa mutta pakko sanoa että nykyään uutisoidaan usein nevöhööd ihmisten kuolemista. ja vain siksi että iltapakalehdet ei saa muusta juttua
Jos vaikka Välimäki oli Keittiöpäällikkö niin kyllä Jämsen on voinut olla Keittiömestarina 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äkkilähtö lopulta omaisillekin on paras. Äitini kuoli äkillisesti ja alkushokin jälkeen ajattelin, että parempi kuitenkin niin eikä vaikka pari vuotta syöpätaistelua ensin. Eihän sitä halua katsella vierestä omaisen kärsivän.
No jaa. Syöpiäkin on niin monenlaisia. Äidilläni ollut syöpä vuodesta 2010 asti ja olen varma että meistä molemmista on kiva että hän elää vieläkin.
Niin kuka?
Entä miten se vaikuttaa tavallisen ihmisen elämään?
Vierailija kirjoitti:
kuolema on aina surullista ja valitettavaa mutta pakko sanoa että nykyään uutisoidaan usein nevöhööd ihmisten kuolemista. ja vain siksi että iltapakalehdet ei saa muusta juttua
Juuri näin. Tismalleen tämä tuli mieleen, kun jätti-isolla kuvalla varustettuna luki uutinen tämän "huippujulkimon" kuolemasta. Ikinä kuullut henkilöstä enkä olisi koskaan tullut kuulemaankaan, jollei olisi mennyt kuolemaan.
Kuolemalla pois saa moni muukin bubbling under -tason ei ihan julkkis mutta ehkä joskus tulevaisuudessa -tason epäjulkkis pääsylipun täydeksi julkkikseksi. TÄmä vinkkinä kaikille sellaisille julkkikseksi haluaville, jotka ovat vaikkapa voittaneet piirikunnallisessa urheilukisassa tai kokanneet näyttävästi jossakin kokkikisassa. Irvokasta tämä median touhu.
Haimatulehdus jotkut saavat jo kerran kunnon nollauksesta,sappikivet voi myös.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa, mutta kyllä ihmisiä on kuollut nuorena ennen koronaakin ja tulee kuolemaan sen jälkeenkin. Valitettavasti vakavat sairaudet eivät aina katso ikää, vaikka kovin todennäköisiä tai yleisiä eivät olekaan.
Voimia lähisille!
Kyllähän kuume ja tulehdustila voisi liittyä koronaa.
Tuttu 39v mies on kohta viikon ollut tehohoidossa, eikä tässä vaiheessa tiedetä miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Syöpiäkin on niin monenlaisia. Äidilläni ollut syöpä vuodesta 2010 asti ja olen varma että meistä molemmista on kiva että hän elää vieläkin.
No jos äitisi kuolisi tasan samana päivänä ja saman ikäisenä A) joko niin, että hän on sairastanut syöpää 10 vuotta tai B) terveenä ja aktiivisena aivan yllättäen, kumman valitsisit? Minä ainakin haluan, että omaiseni ovat mahdollisimman terveitä ihan loppuun asti eli ehdottomasti B. Vaikka kuolema minulle yllätyksenä tulisikin.
Näin haluaisin myös omalla kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydäri
Aivoverenvuoto
JneSyy sanottiin jo eli tulehdus ja kuume vei hengen. Menkää ihmiset ajoissa sairaalaan.
Kaikki eivät tosiaan tiedä, että korkea kuume on jo itsessään hengenvaarallinen, koska veren valkuaisaineet voivat alkaa sakkautumaan. Siis sellainen 42 astetta voi tappaa.
Täysin urbaania legendaa, ”liian korkeaan kuumeeseen” kuolee vain jos on lämmönsäätelysairaus. Ja ne ovat erittäin harvinaisia. Kukaan muu ei kuole 42 asteeseen eikä korkeampaankaan. Kuume voi olla osallisena mutta korkeaa kuumetta yleisesti pelätään turhaan. Eli voit lopettaa lööperin jakamisen. Tehohoidossa nähdään korkeampiakin lukemia ja ei se kuume ole silloin ongelma. Ja valkuaisaineet/punasolut/ym mikään muukaan samaan legendaan kuuluva ei hajoa 42 asteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa, mutta kyllä ihmisiä on kuollut nuorena ennen koronaakin ja tulee kuolemaan sen jälkeenkin. Valitettavasti vakavat sairaudet eivät aina katso ikää, vaikka kovin todennäköisiä tai yleisiä eivät olekaan.
Voimia lähisille!
Kyllähän kuume ja tulehdustila voisi liittyä koronaa.
Tuttu 39v mies on kohta viikon ollut tehohoidossa, eikä tässä vaiheessa tiedetä miten käy.
Kuume ja tulehdustila ovat koronavirukselle tyypillisiä oireita. Kun kyseessä on virus, johon ei ole lääkettä niin teho-hoidossakaan ei kauheasti ole tehtävissä. Seurataan vain, onnistuuko elimistön immuunipuolustus itse pääsemään viruksesta vai ei.
Lisähappea voidaan antaa hengitysvaikeuksiin, mutta tehokkaita lääkkeitä ei koronaan vielä ole, joitain kokeellisia voidaan käyttää.
Toivotaan, että tuttavasi selviää.
Syy sanottiin jo eli tulehdus ja kuume vei hengen. Menkää ihmiset ajoissa sairaalaan.