Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni sanoo, että olen epänormaali, koska käyn suihkussa vain

Vierailija
23.07.2006 |

joka toinen tai joka kolmas päivä. Miten usein te käytte suihkussa?? En tunne itseäni mitenkään likaiseksi, koska hikoilen hyvin vähän. Joskus en lenkinkään jälkeen koe tarvetta käydä suihkussa.. nyt varmaan repesitte, no, niin vain on!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppisen ihottuman diagnoosi tehdään oireiden perusteella lääräkin toimesta. Ihottuman sijaintipaikat vaihtelevat ollen pienillä lapsilla kasvot, raajat ja vartalo,

nuorilla taipeet, kasvot, kädet, jalkaterät ja reisien takapinnat sekä aikuisilla erityisesti kasvot, kaula, ylävartalo ja kädet. Ruoka-allergiat saattavat ylläpitää ja aiheuttaa ihottumaa pienillä lapsilla. Aikuisilla niiden merkitys on vähäinen. Myös hengitystieallergeenit voivat pahentaa atooppista ihottumaa, samoin ihon kuivuus, hikoilu, stressi, ihon liiallinen peseminen, karkeat vaatekuidut ja erilaiset yksilölliset tekijät.

Vierailija
22/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suihkusaippualla pesen yleensä vaan kainalot. t. 2-3 kertaa päivässä suihkussa kävijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Peseydy tarvittaessa

Hikoilu ärsyttää atooppista, herkkää ihoa.

Peseytymällä saadaan ihon mikrobimäärät (bakteerit ja hiivat) lähelle normaaliarvoja.

Saippuan asemasta käytä perusvoidetta tai voide/öljy-pohjaista pesunestettä, jotka estävät ihon liiallista kuivumista pesutapahtumassa.

Pesun jälkeen voitele kostea iho perusvoiteella"

Eli PESEYTYMÄLLÄ SAADAAN IHON MIKROBIMÄÄRÄT LÄHELLE NORMAALIARVOJA

Vierailija
24/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn saunassa 2 kertaa viikossa, minkä yhteydessä tietysti peseydyn. Alapesun teen 1-2 krt päivässä.

Tietysti, jos nyt satun vaikka jotain liikuntaa harrastamaan hikeen saakka, käyn suihkussa ylimääräisen kerran. Samoin näin kesäaikaan, kun olen ilman sukkia, pesen jalat ainakin kerran päivässä.

Vierailija
25/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten saunassa tai uimassa. Kylven hiessä (imetyksen takia?) ja maidossa ja ei tulisi mieleenkään käydä vain kerran päivässä. Jos joku tulee ehdottamaan psykiatrille menoa niin voi tulla haistamaan vaikka mun paitaa tai rintsikoita ;)

Vierailija
26/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus venyy kolmeen kun ei ehdi tai jotain, mutta sillon tuntuu jo inhottavan likaiselta.

Kotoa tämäkin opittua, en muista että kukaan perheenjäsenistäni ei ole käynyt useammin suihkussa kuin kerran kahdessa päivässä. En kyllä muista että kukaan olisi haissut.

Vierailija
27/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn joka päivä ja olen kyllä luullut, että muutkin (etenkin naiset) käy... Ilmankos jotkut tosiaan haisevat nenään jollekin kuvottavalle lialle...

Ap:n mies on fiksu ja yrittää selvästi hienovaraisesti huomauttaa, että kannattaisi käydä pesulla (siis useammin). Tuollaiset ihmiset kai LUULEVAT, etteivät haise toisten nenään, kun itse ovat tottuneet omaan hajuunsa. Oksetus sentään.

Vierailija
28/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi talviaikaan käyn vain joka toinen päivä. Alakerran pesen kuitenkin pari kertaa päivässä ja kasvot sekä kainalot. Iho nei yksinkertaisesti kestä vaikka joka suihkun jälkeen rasvaisinkin. Näin kesäisin käyn kyllä joka päivä suihkussa kun hikoilenkin reippaammin.

Vierailija
29/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi ihmetellä miks hiki ym. lemahtaa yleisillä paikoilla, kun ihmiset ei todella näilläkään helteillä peseydy. YÄK! Ihon kuivuminen on huono tekosyy, rasvoja ei saa levittää likaiselle/hikiselle iholle ja hiki ärsyttää ihoa enemmän kuin pesu.

Vierailija
30/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin hikoile kesälläkään, mutta kuuman takia on kiva välillä vilvoitella viileässä suihkussa. Tukan, kainalot, jalat ja alapään pesen joka päivä.

Vierailija
31/31 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn luonnollisesti myös saunassa ja suihkussa. Yleensä käyn suihkussa kerran päivässä, joskus kaksikin kertaa. Atooppinen ihokin kestää vettä, kunhan kuivaa ja rasvaa hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän