Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyvän kropan ylläpito helpompaa kuin hankkiminen

Vierailija
13.01.2014 |

Siis, kun nyt tässä urheilen monipuolisesti ja paljon ja keskityn keskivartaloon. Yritän tosissaan saada vielä hyvän kropan.

Onko se vartalon kohtuullinen ylläpitokin sitten yhtä kovaa hommaa vai pääseekö yhtään helpommalla.

Oon 34 ja kolme lasta, joista nuorin 5 kk

En tavoittele mitään älyttömiä mutta sutjakst reidet, hyvä takapuoli, vatsat näkyvissä jne.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. ´Kokemuksesta voin sanoa, että kun kerran on hyvä kroppa hankittu niin pullaakin voi suht reilusti syödä. Tämähän perustuu siihen, että isommat lihakset polttavat enemmän kaloreita ja näin timmimmässä kunnossa makean syöntiä voi jopa lisätä lihoamatta!

Vierailija
22/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleppa nyt tätä: Jos sun päivän peruskulutus on 2000kcal ja laihtuaksesi syöt vaikka 1700 kcal. Sitten kun olet saanut itsesi kondikseen, niin voit syödä sen 2000kcal ihan normaalisti eikä sun tarvi vetää niin kovaa dieettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpito on vaikeaa, jos koko touhu perustuu sille että "teen tätä nyt oikeen vimmalla, niin kesällä näkyy vatsalihakset". Tavoitteeseen saattaa päästä, mutta mikä sen jälkeen enää motivoi raatamaan?

Ylläpito on helppoa, jos rasittaa lihaksiaan ja miettii syömisiään siksi, että sillä tavalla elämä on kivempaa, ja vatsalihakset tulevat siinä sivussa ikään kuin lisäboonuksena.

Vierailija
24/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 08:40"]

lisäksi olet kolmekymppisenö vielä "helpohkossa iässä". Sitten kun olet 40 plus, on homma huomattavasti vaikeampaa, aineenvaihdunta hidastuu merkkittävästi ja vatsaa tulee helpisti sellaisellekun, joka ei ole ollut ennen vatsasta lihovaa tyyppiä.

[/quote]

Hopsis: olen 43 v. Aloitin vuosi sitten mitoilla 169/73 saannollisen ja paamaaratietoisen liikunnan PT:n avulla liki tyhjasta, kolmen lapsen jalkeen. Rasvaprosentti oli silloin yli 30. Nyt olen 58-59 kg, rasvaprosentti 22-23, vatsalihakseni nakyvat (riittavasti, ei ole varsinaista six packia kuitenkaan), ohjatuilla liikuntatunneilla seka aerobinen etta lihaskuntoni on sellainen etta monet 20-30 vuotiaatkin hyytyvat minua aikaisemmin. Liikun noin tunnin 3-5 paivana viikossa, lisaksi kayn toissa ja mulla on edelleenkin kolme lasta... Eli ei se 40-rajapyykki nyt niin dramaattinen ole, riippuu ihan siita miten maaratietoinen on. Ja kylla, yllapito on helpompaa kuin aloittaminen, ainakin minusta.

[/quote]

no 5 krt vkossa on aika paljon, harva ehtii/ jaksaa niin montaa kertaa vkossa ja pt on monelle liian kallis.

Vierailija
25/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 08:40"]

lisäksi olet kolmekymppisenö vielä "helpohkossa iässä". Sitten kun olet 40 plus, on homma huomattavasti vaikeampaa, aineenvaihdunta hidastuu merkkittävästi ja vatsaa tulee helpisti sellaisellekun, joka ei ole ollut ennen vatsasta lihovaa tyyppiä.

[/quote]

Hopsis: olen 43 v. Aloitin vuosi sitten mitoilla 169/73 saannollisen ja paamaaratietoisen liikunnan PT:n avulla liki tyhjasta, kolmen lapsen jalkeen. Rasvaprosentti oli silloin yli 30. Nyt olen 58-59 kg, rasvaprosentti 22-23, vatsalihakseni nakyvat (riittavasti, ei ole varsinaista six packia kuitenkaan), ohjatuilla liikuntatunneilla seka aerobinen etta lihaskuntoni on sellainen etta monet 20-30 vuotiaatkin hyytyvat minua aikaisemmin. Liikun noin tunnin 3-5 paivana viikossa, lisaksi kayn toissa ja mulla on edelleenkin kolme lasta... Eli ei se 40-rajapyykki nyt niin dramaattinen ole, riippuu ihan siita miten maaratietoinen on. Ja kylla, yllapito on helpompaa kuin aloittaminen, ainakin minusta.

[/quote] Hän kirjoitti 40 + ...

Vierailija
26/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos treenaat ja laihdutat nyt järkevästi pikkuhiljaa, vaatii ylläpito saman duunin ja ruokavalion.Jos rupeat löysäämään, niin lihasmassaa katoaa->kulutus laskee->lisää läskiä tilalle. It's a lifetime deal - ei nopeita helppoja (pysyviä) voittoja.

Vierailija
27/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 09:25"]

No kertokaas joku joka ylläpitää hyvää kroppaa että mitä teet viikottain. Ja ihan hurahtaneet fitnesstyypit voi siis jättää vastaamisen meille kuolevaisille :)

[/quote]

Kaksi kertaa viikossa uimahallilla 45 min uimatuokio, kaksi kertaa uimahallin kuntosalilla perusliikkeitä  45 min (kyykky, maastaveto, penkki- ja pystypunnerrus, leuanveto, kulmasoutu) ja 1-2 kertaa intervalliharjoitus joko juosten tai soutulaitteella 25 min. Yhteensä siis 3,5-4 tuntia liikuntaa per viikko ja olen mielestäni hyvässä kunnossa. 

[/quote]

No joo! Ei kuullosta kohtuuttomalta, nythän teen 2 tuntia enemmän. Hyvä. Kiitos vastauksesta.

Vierailija
28/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 09:25"]

No kertokaas joku joka ylläpitää hyvää kroppaa että mitä teet viikottain. Ja ihan hurahtaneet fitnesstyypit voi siis jättää vastaamisen meille kuolevaisille :)

[/quote]

Kaksi kertaa viikossa uimahallilla 45 min uimatuokio, kaksi kertaa uimahallin kuntosalilla perusliikkeitä  45 min (kyykky, maastaveto, penkki- ja pystypunnerrus, leuanveto, kulmasoutu) ja 1-2 kertaa intervalliharjoitus joko juosten tai soutulaitteella 25 min. Yhteensä siis 3,5-4 tuntia liikuntaa per viikko ja olen mielestäni hyvässä kunnossa. 

[/quote]

No joo! Ei kuullosta kohtuuttomalta, nythän teen 2 tuntia enemmän. Hyvä. Kiitos vastauksesta.

[/quote]

AP:lle vaan etta tuo vastaaja on tod nak mies, tai jos nainen niin sitten juurikin "hurahtanut fitnesstyyppi" koska aika harva nainen joka on normiliikkuja pystyy leuanvetoon... Miehet saavat lihakset nakyviin helpommin kuin naiset.

Vierailija
29/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyellä tähtäimellä hyvän kropan hankkiminen on vaikeampaa. Ylläpidon voi kuitenkin ajatella olevan siinä mielessä vaikeampaa, että se on loputon prosessi.

Vierailija
30/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin! Itse urheilen aktiivisesati kausittain muutaman kuukauden tai korkeintaan vuoden ajan (jos otan vuoden kuntosalisopparin). sitten kun olen tyytyväinen vartalooni, pidän yleensä monen vuoden tauon aktiiviliikunnasta. Toki normaalistikin poljen silloin tällöin kuntopyörää, pelaan sulista yms. joskus ja harrastan hyötyliikuntaa, mutta pelkkään ylläpitoon riittää aika vähäinenkin työ. Riippuu tietenkin ihmisestäkin, koska olen luonnostani hoikahko (164/56) kun vain syön suht järkevästi, mutta useimmille varmaankin riittää juuri sellainen ylläpitoliikunta että kävelee usein bussin ottamisen sijasta, käyttää rappusia eikä hissiä ja muuten urheilee ajoittain niin ettei neste pääse kertymään. Jos taas haluaa pitää näkyvähköt lihakset/oikeasti timmin vartalon, sanoisin että on lisäksi harrastettava hikiliikuntaa 3-5 tuntia viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän