Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyvän kropan ylläpito helpompaa kuin hankkiminen

Vierailija
13.01.2014 |

Siis, kun nyt tässä urheilen monipuolisesti ja paljon ja keskityn keskivartaloon. Yritän tosissaan saada vielä hyvän kropan.

Onko se vartalon kohtuullinen ylläpitokin sitten yhtä kovaa hommaa vai pääseekö yhtään helpommalla.

Oon 34 ja kolme lasta, joista nuorin 5 kk

En tavoittele mitään älyttömiä mutta sutjakst reidet, hyvä takapuoli, vatsat näkyvissä jne.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka asiassa ylläpito on helpompaa kuin rakentaminen.

Vierailija
2/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä pito on hankalampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vatsaa sulla on? Aika moni taas pyrkii sen yhdenkin hälventämiseen.

Vierailija
4/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
5/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vatsalihakset näkyviin? Siinä on muuten naiselle todella iso haaste.

Vierailija
6/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 07:43"]Ai vatsalihakset näkyviin? Siinä on muuten naiselle todella iso haaste.

[/quote]

No näkyyhän ne sillei rajoina vaikkei nyt mitään sixpackia todellakaan näykään, ei ole tarviskaan.

Mutta se kysymys oli ylläpidosta, täällä on varmaan sellaisia, joilla on kiva kroppa, kertokaahan!

Ap

Vierailija
7/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on helpompaa, kun tietää miten oma kroppa reagoi treeniin ja mikä sopii itselle. Aluksi rutiinin kehittyminen voi tuntua hankalalta. Vaikeaksi homman tekee se, että nälkä kasvaa syödessä ;) Myös ruokapuoli kannattaa laittaa heti kuntoon, jotta saa nopeammin näkyviä tuloksia aikaan.

Suosittelen pari kertaa viikossa koko kropan perusliikkeistä koottua saliohjelmaa ja vastapainoksi kehonhuoltoa, pilatesta, joogaa tms. Pyöreä takapuoli vaatii kyykkyä tai prässiä reiluilla painoilla. Jos salitreeni ei ole tuttua, kannattaa ottaa pari kertaa personal trainer-ohjausta, jotta tekniikka menee heti oikein. Loukkaantumisriski pienenee ja tuloksia tulee nopeammin.

Nimim. näillä keinoilla kuntoon päässyt äiti

Vierailija
8/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 07:43"]

Ai vatsalihakset näkyviin? Siinä on muuten naiselle todella iso haaste.

[/quote] Kyllä se riippuu ihan naisesta. Minulla on siinä alueella vähiten rasvaa!

Vierailija
9/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihakset saa timmiksi: jalkakyykyllä(oikeasti), voimapyörällä ja lankulla. Isoja painoja ja tekniikka hallinnassa - voittaa 1000x vatsaa päivässä ohjelmat.

Vierailija
10/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon helpompaa ylläpitää tiettyä tasoa kuin kehittyä tuolle tasolle. Liikunnasta tulee rutiini, joten keho ja mieli sopeutuvat siihen ja alkavat jopa odottaa sitä (mielihyvähormoneja vapautuu liikunnasta enemmän, keho ei kipeydy liikunnasta). Kulutuksen verran syöminen on helpompaa kuin alle kulutuksen syöminen l. laihduttaminen. Yleinen olotila paranee, ja kun huomaa, että se aiheutuu liikunnasta ja oikeanlaisesta syömisestä, jatkaa noita asioita ihan mielellään. Olin itsekin ennen läski ja rapakuntoinen; kannustan pitämään huolta itsestä.

Vierailija
11/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 07:49"]Tavallaan on helpompaa, kun tietää miten oma kroppa reagoi treeniin ja mikä sopii itselle. Aluksi rutiinin kehittyminen voi tuntua hankalalta. Vaikeaksi homman tekee se, että nälkä kasvaa syödessä ;) Myös ruokapuoli kannattaa laittaa heti kuntoon, jotta saa nopeammin näkyviä tuloksia aikaan.

Suosittelen pari kertaa viikossa koko kropan perusliikkeistä koottua saliohjelmaa ja vastapainoksi kehonhuoltoa, pilatesta, joogaa tms. Pyöreä takapuoli vaatii kyykkyä tai prässiä reiluilla painoilla. Jos salitreeni ei ole tuttua, kannattaa ottaa pari kertaa personal trainer-ohjausta, jotta tekniikka menee heti oikein. Loukkaantumisriski pienenee ja tuloksia tulee nopeammin.

Nimim. näillä keinoilla kuntoon päässyt äiti

[/quote]

Kiitos.

Ruokavalio ja paino on kunnossa, haen vaan lihaskuntoa ja kroppaan jämptiä näköä.

Teen paljon kyykkyjä, lankkuja ja muuta jumppaa, uintia, lenkkiä, ohjattuja jumppia.

Mutta edelleen se kysymys oli kropan ylläpidosta, joutuuko siihen ylläpitoonkiin tekemään hitosti hommia koko ajan?

Vierailija
12/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 07:54"]

Vatsalihakset saa timmiksi: jalkakyykyllä(oikeasti), voimapyörällä ja lankulla. Isoja painoja ja tekniikka hallinnassa - voittaa 1000x vatsaa päivässä ohjelmat.

[/quote]

Tässä on totuuden siemen, muutenkin iso osa isoista liikkeistä (kyykky, mave) on ennenkaikkea keskivartaloliikkeitä - jopa penkkipunnerruksessa olen huomannut että jossain kohtaa alkoi pito loppua kesken.

Kysymykseen vastaisin samoin kun kysyjä yllä, ylläpito on helpompaa koska tiedät miten treenata ja syödä. Varsinkin lihasmassan rakentaminen on raskasta ja aikaavievää työtä.

Vierailija
13/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 08:11"]

Mutta edelleen se kysymys oli kropan ylläpidosta, joutuuko siihen ylläpitoonkiin tekemään hitosti hommia koko ajan?

[/quote]

Periaatteessa ei, koska rutiinit ovat hanskassa. Mutta kehitys on melko hidasta ja itse tulee helposti sokeaksi muutokselle. Kun itse huomasin kropassani muutoksia, treenausinto vain kasvoi ja rima nousi ylemmäs. Kannattaa muuten myös ottaa jo heti lähtötilanteesta kuvia, jotta "ei tästä tule mitään"- hetkinä voi katsoa niitä vanhoja kuvia ja huomata muutoksen :)

- 8 -

Vierailija
14/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi olet kolmekymppisenö vielä "helpohkossa iässä". Sitten kun olet 40 plus, on homma huomattavasti vaikeampaa, aineenvaihdunta hidastuu merkkittävästi ja vatsaa tulee helpisti sellaisellekun, joka ei ole ollut ennen vatsasta lihovaa tyyppiä.

Vierailija
15/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaas joku joka ylläpitää hyvää kroppaa että mitä teet viikottain. Ja ihan hurahtaneet fitnesstyypit voi siis jättää vastaamisen meille kuolevaisille :)

Vierailija
16/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 09:25"]

No kertokaas joku joka ylläpitää hyvää kroppaa että mitä teet viikottain. Ja ihan hurahtaneet fitnesstyypit voi siis jättää vastaamisen meille kuolevaisille :)

[/quote]

Kaksi kertaa viikossa uimahallilla 45 min uimatuokio, kaksi kertaa uimahallin kuntosalilla perusliikkeitä  45 min (kyykky, maastaveto, penkki- ja pystypunnerrus, leuanveto, kulmasoutu) ja 1-2 kertaa intervalliharjoitus joko juosten tai soutulaitteella 25 min. Yhteensä siis 3,5-4 tuntia liikuntaa per viikko ja olen mielestäni hyvässä kunnossa. 

Vierailija
17/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpidän hyvää (ei mitään fitness) kroppaa näin: 2 kertaa viikossa sali, 2 kertaa 60 min juoksu ja kerran viikossa 1,5h joogaa.

Ruokavalio on kunnossa enkä syö "kuraa".

Helppo homma!

Vierailija
18/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpidän hyvää (ei mitään fitness) kroppaa näin: 2 kertaa viikossa sali, 2 kertaa 60 min juoksu ja kerran viikossa 1,5h joogaa.

Ruokavalio on kunnossa enkä syö "kuraa".

Helppo homma!

Vierailija
19/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 08:40"]

lisäksi olet kolmekymppisenö vielä "helpohkossa iässä". Sitten kun olet 40 plus, on homma huomattavasti vaikeampaa, aineenvaihdunta hidastuu merkkittävästi ja vatsaa tulee helpisti sellaisellekun, joka ei ole ollut ennen vatsasta lihovaa tyyppiä.

[/quote]

Hopsis: olen 43 v. Aloitin vuosi sitten mitoilla 169/73 saannollisen ja paamaaratietoisen liikunnan PT:n avulla liki tyhjasta, kolmen lapsen jalkeen. Rasvaprosentti oli silloin yli 30. Nyt olen 58-59 kg, rasvaprosentti 22-23, vatsalihakseni nakyvat (riittavasti, ei ole varsinaista six packia kuitenkaan), ohjatuilla liikuntatunneilla seka aerobinen etta lihaskuntoni on sellainen etta monet 20-30 vuotiaatkin hyytyvat minua aikaisemmin. Liikun noin tunnin 3-5 paivana viikossa, lisaksi kayn toissa ja mulla on edelleenkin kolme lasta... Eli ei se 40-rajapyykki nyt niin dramaattinen ole, riippuu ihan siita miten maaratietoinen on. Ja kylla, yllapito on helpompaa kuin aloittaminen, ainakin minusta.

Vierailija
20/30 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki luulee, että sit kun on laiha niin sit vaan ollaan laihoja. Mulla ei tod ole näin vaan ihan saatöitä tehdä tämän kaiken eteen. Ruokailut voi olla huolettomia pari päiväää mutta sit on pakko taas seurata syömisiä tai muuten on taas isossa kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme