Meillä ei ole mitään velvollisuutta päästää maskittomia julkisissa istumaan viereemme
Vaikka ratikka/bussi/juna olisi täynnä, on sääntö se että jos sinulla ei ole maskia niin et tule istumaan viereeni. Mielestäni on syytä muistaa että käyttäessäni maskia suojelen enemmän muita kuin itseäni, joten aika tökeröä edes yrittää maskittomana tunkea siihen viereen.
Kommentit (64)
Tietääkö kukaan mikä on virallinen taho, mihin voisi ottaa yhteyttä tästä maskihullujen käytöksestä kun tämä mielenterveysongelma tuntuu leviävän kansan keskuudessa. Jotain tälle pelottelulle, joka saa ihmiset näin sekopäisiksi, on pakko tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MASKI!!!! AAH!!! MASKIT OOH!!!! MASKIT MASKED SINGERISSÄ, MASKEJA KAIKKIALLE. MASKIMASKIMASKIMASKIMASKIMASKI.
Tunkekaa ne v***n maskit sinne missä päivä ei paista.
Tämä. Laskin juuri, että kahdella ensimmäisellä sivulla on juuri nyt 12 maskialoitusta. Mikä helvetti teitä maskihulluja vaivaa, eikö teillä ole elämässä mitään muuta sisältöä??
Kiitos, että olet olemassa. On mukava nähdä tervepäisten ihmisten kommentteja täälläkin.
Varmaan sama henkilö asialla. Ikäänkuin aloitusten määrä auttaisi koronan torjunnassa vaikka oikeasti on melkein päinvastoin, nämä aloitukset ärsyttävät jo minuakin ja käytän sitä maskia.
Ihmisiä manipuloidaan pelolla, ja pelokkaat ovat raakoja, senhän näkee kun oikea hätä on niin heittävät vaikka veneestä lapset kunhan itse selviävät hukkumiselta.
Pelkurit on itserakkaita ihmisiä.
Kun nyt kyse on koronasta joka ei ole vaarallinen normi ihmiselle niin pelkurit jotka aivopesty median koronahössötykseltä ovat valmiita jättämään maskittomat lapset pysäkille jäätymään.
Sen lisäksi sairastava ihminen kun yskäisee lähtee 100 000 virusta ilmaan, ei maski suojaa tuommoiselta viruspilveltä, pitäisi olla kumiasu päällä, täysin umpinainen joita pidetään laboratorioissa joissa käsitellään vaarallisia viruksia.
Ruuhkabussissa se nyt vaan on pakko mennä istumaan jonkun viereen, oli maskia tai ei. Itse käytän busseissa maskia ja korkeintaan olen ihmetellyt, jos joku ei käytä mutta viereen saa maksava asiakas luonnollisesti istua. En tasan itsekään jää seisomaan pitkää bussimatkaa jos istumapaikkoja on.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä manipuloidaan pelolla, ja pelokkaat ovat raakoja, senhän näkee kun oikea hätä on niin heittävät vaikka veneestä lapset kunhan itse selviävät hukkumiselta.
Pelkurit on itserakkaita ihmisiä.
Kun nyt kyse on koronasta joka ei ole vaarallinen normi ihmiselle niin pelkurit jotka aivopesty median koronahössötykseltä ovat valmiita jättämään maskittomat lapset pysäkille jäätymään.
Sen lisäksi sairastava ihminen kun yskäisee lähtee 100 000 virusta ilmaan, ei maski suojaa tuommoiselta viruspilveltä, pitäisi olla kumiasu päällä, täysin umpinainen joita pidetään laboratorioissa joissa käsitellään vaarallisia viruksia.
Itserakkaus on järjellisen ihmisen valinta. Sinäkin tekopyhäilet pysäkillä jäätyvistä lapsista, joita et edes tunne. Mietitkö koskaan köyhissä oloissa eläviä lapsia? Tälläkin hetkellä joku ra iskaa lasta. Mitä teet sille? Et mitään etkä edes halua ajatella asiaa, koska se on ikävä. Miksi välität jostain randomista pysäkkilapsesta enemmän kuin siitä oikeasti kärsivästä köyhästä lapsesta?
Sairain aloitus pitkään aikaan. Paljon pitää kantaa vihaa sisällään muita kohtaan, kun kirjoittaa tällaista saastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole maskillistakaan, vaikka itse olisi jopa maskiton ja jo istumassa ikkunapaikalla. Turvaväli on tärkeämpi kuin mikään maski.
Ei siis liity maskiin mitenkään. Pidän laukkuni tiukasti käytävän puoleisella penkillä, vaikka sinulla olisi 50 maskia naamallasi.
Ja minä heitän sinun laukkusi menemään ja päällesi pissaan :)
Siinä vaiheessa tulee pesulalasku maksettavaksi.
Mä heittäisin vaan laukkusi menemään ja kun siihen paikallesi tulisi vapaa paikka, menisin siihen istumaan. Kasseilla penkkejä varaavat ihmiset ovat pahimpia pskapäitä julkisissa.
Normaalisti kyllä, mutta tällä hetkellä ei. Turvaväliin on jokaisella oikeus.
Julkisilla liikennöitsijöillä ei ole oikeutta jättää maskitonta pysäkille, se on vain maskisuositus ei pakko, maskihullut voivat itseä poistua samalla pysäkillä jossa maskiton bussiin nousee jos noin ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoisin että edes julkiseen liikenteeseen tulisi maskipakko. Se on ainoa paikka, missä ei oikeasti kukaan pääse virusta karkuun, kun ollaan samassa sillipurkissa missä ilma kiertää. Ja julkisia joutuu käyttämään paljon juuri ne, joille virus on vaarallisin, esim. vanhat ihmiset.
Miksi vanhojen ihmisten pitäisi käyttää paljon julkisia?
Sinäkö panisit vanhat ihmiset kävelemään? Eiköhän ne nuoret jaksa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Eilen joku hiton maskillinen toope tuli istumaan vastapäätä minua maskitonta, vaikka lähettyvillä olisi ollut vapaata tilaa jonkun maskillisen ympärillä. Mutta ei, piti tulla minun maskittoman lähelle. Mietin että ei nämä maskinaamat taida kovin älykkäitä olla.
Olisi yskässyt muutaman kerran häntä päin. Olisi saattanut tulla kiire muualle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka valopää näinä aikoina käyttää julkisia liikennevälineitä, jos ei ole rampa tai vanhus? Työkykyinen voi kävellä tai pyöräillä.
Valoja päälle nyt itsellesi...
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Pari päivää sitten metrossa viereeni änkesi kaksi somalityttöä ilman maskia. En alkanut heille rähjäämään vaan lähdin pois. Olen huomannut että kansainväliset vieraamme eivät juurikaan käytä maskeja. Mahtaako olla puutteita tiedotuksessa vai kielen ymmärtämisessä.
Kyse on välinpitämättömyydestä. Nuo kansainväliset asukkaamme ei juuri asiasta välitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoisin että edes julkiseen liikenteeseen tulisi maskipakko. Se on ainoa paikka, missä ei oikeasti kukaan pääse virusta karkuun, kun ollaan samassa sillipurkissa missä ilma kiertää. Ja julkisia joutuu käyttämään paljon juuri ne, joille virus on vaarallisin, esim. vanhat ihmiset.
Samaa mieltä. Kyllä julkisia joutuu käyttämään muutkin kuin vanhat ihmiset, esim Hgissä on tuhansittain työssäkäyviä joilla ei ole autoa. Ruuhka-aikaan julkisissa on ihan muita kuin vanhoja ihmisiä, tietysti heitäkin jos on vaikka lääkäriaika tms. Kaikki tuntemani eläkeläiset tai muut vapaalla olijat kyllä välttelevät julkisia mikäli mahdollista. Toinen paikka on terveydenhuollon odotustilat missä istutaan kuin sillit purkissa. Teattereihin tai urheilukisoihin ei ole pakko mennä.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtiasesti vieressä ei pitäisi edes istua ketään, jos yritetään millään tavalla huolehtia turvaväleistä ja etäisyydestä, joka on tärkein asia viruksen torjunnassa. Julkisissa toki pieni mahdottomuus.
MaskiSUOSITUShan koskee nimenomaan paikkoja/tilanteita, joissa turvaväliä ei voida pitää, kuten julkisessa liikenteessä tai ruuhkaisissa kaupoissa. Turvaväli JA maski eivät ole kumpikin samaan aikaan välttämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Jostain luin, että jos edes 80% käyttää maskia suositusten mukaan, koronan leviäminen käytännössä lähes loppuu. Itse käytän, en halua tartuttaa ketään.
Eli maskipakkomaissa koronan leviäminen on loppunut?
Jos noudatetaan kaikkia viranomaisten ohjeita, eli käsihygienia, yskimis- ja aivastamishygienia, turvavälit ja kokoontumisrajoitukset + ne maskit, koronan esiintyvyys putoaa. On tosi huonoa tuuria, jos koronan saa näistä huolimatta.
Jos ette halua ketään viereenne niin seiskää siellä julkisessa kulkuvälineessä.
Pieni vinkki: hanki oma auto, käytä taksia tai pysy kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtiasesti vieressä ei pitäisi edes istua ketään, jos yritetään millään tavalla huolehtia turvaväleistä ja etäisyydestä, joka on tärkein asia viruksen torjunnassa. Julkisissa toki pieni mahdottomuus.
MaskiSUOSITUShan koskee nimenomaan paikkoja/tilanteita, joissa turvaväliä ei voida pitää, kuten julkisessa liikenteessä tai ruuhkaisissa kaupoissa. Turvaväli JA maski eivät ole kumpikin samaan aikaan välttämättömiä.
Kun 100 000 virusta leijuu ilmassa yskäisyn takia, kun yskijänä on siis selvästi sairas ihminen, niin miten sä pidät sen viruspilven loitolla bussissa, kaupassa, hississä, junassa? Et voi välttyä niiltä tuhansilta viruksilta jotka tulevat päin kasvoja,(silmät) saat tartunnan PISTE. Onneksi korona ei ole vaarallinen normi ihmiselle. Yksi tuttava noin 50 terve mies sairasti sen ja ei flunssaa kummempi, Trump sairasti ja ok nyt, joku 95 mummo sairasti ja ok jne... Lapsille varsinkaan korona ei ole vaarallinen koska niin hyvä immuunijärjestelmä nuorilla
Aivan kuin jotkut olisivat seonneet koronan vuoksi (sairastamatta itse koronaa siis).
Mä heittäisin vaan laukkusi menemään ja kun siihen paikallesi tulisi vapaa paikka, menisin siihen istumaan. Kasseilla penkkejä varaavat ihmiset ovat pahimpia pskapäitä julkisissa.